Partnerzy serwisu:

Dla kogo linia Sucha Beskidzka – Żywiec jest niewygodna?

Dominik Lebda 29.11.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2013-11-29 16:33:55 Autor: elekt
---.as13285.net
W górach samochód nie wygra z pociągiem.
2013-11-29 16:54:44 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Linia niewygodna dla Rębilasa . Bezcenna dla pociągów relacji : Katowice - Zakopane z pominięciem Krakowa .
2013-11-29 17:05:28 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
plan transportowy małopolski:
http://www.wrotamalopolski.pl/NR/rdonlyres/10B26000-1CE4-42B4-88EF-BEEFA25BC957/1175036/PlantransportowyPROJEKT1.pdf
główne założenia są sprzeczne:
str. 25 - zwiększenie ilości par na większości tras kolejowych (spadek na trasie do wadowic docelowo aż 1 para i do oświęcimia 6 par), w tabeli brakuje Tarnów-gr. województwa i Sucha-gr. woj, inwestycja na linii kolejowej do Balic jest w nim zagrożona a przecież PLK już podpisała umowę na realizację
str. 43 - właściwie brak wzrostu pracy przewozowej
wniosek jest taki, że odpalą KKA kosztem całego województwa, żeby można było obsadzić kilka nowych stołków
2013-11-29 17:28:43 Autor: Góral
---.dynamic.chello.pl
On nie ma wygrywać. Ma być alternatywą.
2013-11-29 18:12:25 Autor: ehh
---.adsl.inetia.pl
Niestety jedyne co wychodzi małoPOlsce to niszczenie kolei... Czasem wstydzę się, że mieszkam w tym województwie. Zapraszam Pana marszałka i innych oficjeli aby zostawili limuzyny i pojeździli trochę busiarnią, żeby poczuli się jak sardynki w puszce wtedy od razu zrozumieją swe błędy i spojrzą inaczej na kolej. MałoPOlska niestety niszczy wszystkie linie kolejowe regionalne, stan linii 103, 104, 117 to też dramat... i to kiedy? Wtedy gdy unia sypie pieniądzami!!!!!
2013-11-29 18:35:54 Autor: g
---.internetdsl.tpnet.pl
Mamusia zawsze mówiła: "nie wierz kurduplom i rudym". Jak się okazało miała rację.Dwór tych panów jest jak widać pełen ludzi o brudnych łapach i wysmarowanych wazeliną. A tak na marginesie ile kosztuje koncesja na firmę busiarską?
2013-11-29 18:41:09 Autor: bus1
---.dynamic.chello.pl
@
Nie wiem, czy aktualne:

Opłata za licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób (nie taksówką) wynosi za okres:

- od 2 do 15 lat – 700 zł

- powyżej 15 do 30 lat – 800 zł

- powyżej 30 do 50 lat – 900 zł

(plus 10 proc. za każdy pojazd zgłoszony do licencji i 1 proc. za wypis).

Za udzielenie licencji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego zapłacić trzeba:

- na 5 lat: 3,6 tys. zł (licencja) + 396 zł za każdy wypis z niej;

- na 10 lat: 7,2 tys. zł (licencja) + 792 zł za każdy wypis.

Opłata administracyjna za udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy też uzależniona jest od okresu ważności licencji. I tak:

- od 2 do 15 lat – 800 zł

- powyżej 15 do 30 lat – 900 zł

- powyżej 30 do 50 lat – 1 tys. zł

(plus 10 proc. za każdy pojazd zgłoszony do licencji i 1 proc. za wypis z niej).

Opłaty za udzielenie licencji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego:

- na 5 lat: 4 tys. zł (licencja) + 440 zł za każdy wypis z licencji;

- na 10 lat: 8 tys. zł (licencja) + 880 zł za każdy wypis.
2013-11-29 18:52:17 Autor: Bardi78
---.oswiecim.vectranet.pl
Przepraszam że głosowałem na obecnego marszałka małopolski wywodzącego się z terenów położonych bardzo blisko mojego rodzinnego miasta...ale do wszytkich-sprawa jest do odkręcenia przy najbliższych wyborach-nigdy więcej tego pana.
Apropo marszałek zobowiązał się do zajęcia stanowiska w sprawie zarzutów wobec dyrektor trasportu ireny c.- moje pytanie jest takie-czy gdzieś mogę przeczytać obiecane oficjalne stanowisko w sprawie wystosowane przez naszego marszałka?
2013-11-29 19:28:58 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Oby linia nie została "zoptymalizowana" przez Zarząd PKP PLK SA. Jak to się stało z linią 190 BB - Cieszyn która przejezdna ( udostępniana) będzie tylko na odc. Skoczów - Goleszów.
2013-11-29 19:38:20 Autor: g
---.internetdsl.tpnet.pl
@bardi
A ile do łapy? I żeby policja się nie czepiała łysych opon? Prę lat temu podpici panowie w jednej z knajp opowiadali o tym.
2013-11-29 20:20:24 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post Bardi78:
"Przepraszam że głosowałem na obecnego marszałka małopolski wywodzącego się z terenów położonych bardzo blisko mojego rodzinnego miasta...ale do wszytkich-sprawa jest do odkręcenia przy najbliższych wyborach-nigdy więcej tego pana.
Apropo marszałek zobowiązał się do zajęcia stanowiska w sprawie zarzutów wobec dyrektor trasportu ireny c.- moje pytanie jest takie-czy gdzieś mogę przeczytać obiecane oficjalne stanowisko w sprawie wystosowane przez naszego marszałka?"
Niestety, takie apele nic nie dadzą. Ciemny lud dalej będzie głosował na Sowę, bo to przecież "brat postępowego księdza z TVN-u".
2013-11-29 20:52:25 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
@wdr:
To jest wogóle gniot pisany na kolanie, na cześć busów. Głowa boli od błędów. Najważniejsze są jednak prognozy dla kolei - 108 nic, Chabówka nic, do Żywca nic, do Wadowic trzy pary.
2013-11-29 22:16:26 Autor: woojtek
---.is.net.pl
@bus1 - szum jaki ostatnio się zrobił wokół dopłat do przewozów autobusowych unaocznił, że busiarze tak kombinują że sprzedają tylko bilety ulgowe. Swoją drogą dotacja ta z roku na rok rośnie.
2013-11-29 22:28:15 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Jedno jest pewne: pociągi lokalne na tej linii absolutnie i kategorycznie nie mogą jechać na EN57. IR do Zakopca to od biedy może być. Muszą być szynobusy, elektryczne albo i nie, i co 2 godziny, nie rzadziej bo to bez sensu.
2013-11-29 22:41:08 Autor: beskidek
---.154.163.205
Właśnie niedawno stoczył się busik z ludżmi do rowu na podjeżdzie do Huciska.
Ico ? I nikogo to nic nie obchodzi.
Niestety ,,Krakusy" to ludzie których wzrok nie sięga dalej niż czubek swojego nosa.
A niech biadolą nad smogiem. Ani likwidacja pieców węglowych, ani kolej aglomeracyjna im nie pomoże. Pół Krakowa wylali już asfaltem a i tak trudno przez to miasto przejechać bo co skrzyżowanie to światła.
Ponieważ trudno jest dojechać mojemu studentowi do Krakowa to muszę mu kupić 15-letniego dieselka i niech jeżdzi, niech ich tam podtruwa.
2013-11-30 00:51:19 Autor: icek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Marszałek ma gdzieś kolej, udając przyjaciół obywateli tworzy kolejkę małopolską a człowiek który robi mu tę dobroć to nie kto inny jak były sędzia piłkarski oraz były dyrektor PR Kraków słynący z odwoływania pociągów i robieniu długów.
Poniżej cytat zeznań w/s "Fryzjera" Oczywiście jak w przypadku byłej dyrektor wydziału Ireny C. pan marszałek niby nic nie wie o przeszłości pana R.R. i zatrudnia go w urzędzie .

(http://pilkarskamafia.blogspot.com/2011/06/rks-radomsko.html)
Ryszard Niedziela, b. właściciel Odry Opole (całość jego wyjaśnień znajdziecie tutaj):
Spotkałem się z Fryzjerem przed następnym meczem wyjazdowym do RKS Radomsko. Fryzjer tam czekał z sędzią tego meczu z Krakowa - nazywał się Rębilas. Dowiedziałem się od sędziego, że jest dyrektorem PKP w Krakowie. Zjedliśmy obiad, dałem mu 15 tys. zł. Dzień przed meczem zadzwonił do mnie prezes Radomska - Tadeusz Dąbrowski, że chce się dogadać. On powiedział mi żebym odpuścił mu te punkty, a on odda mi je na wiosnę w Opolu. Ja mu powiedziałem, że mam lepszą propozycję i, że jak on odda mi te punkty to ja mu je oddam na wiosnę w Opolu. On się odwrócił i nie chciał ze mną rozmawiać. Trener i zawodnicy wiedzieli, że mamy konflikt i, że Dąbrowski się na mnie obraził. Mecz zakończył się remisem, to było korzystne dla Odry. Odra przez większość meczu miała przewagę. Natomiast od 70 min. kiedy na boisko wszedł grający trener Piotr Mandrysz Radomsko wyrównało na 1:1. Radomsko zaczęło wtedy grać lepiej i sędzia robił wszystko żebyśmy nie stracili drugiej bramki i gwizdał każdy kontakt piłkarzy Odra i Radomska. Zawsze był faul dla Odry. Po meczu piłkarze Odry i sędzia opuszczali boisko w asyście policji.
http://pilkarskamafia.blogspot.com/2011/06/rks-radomsko.html
2013-11-30 05:14:10 Autor: bal lisa
---.dynamic.chello.pl
Łatwo przychodzi ministerstwu i PLK dawanie województwu wytycznych co do kierunków rozwoju. Jednak pamiętajmy, że:
- transport kolejowy to zadanie fakultatywne województwa, czyli może ono je realizować, ale nie musi;
- województwo jest organizatorem przewozów, zatem musi łożyć, i to nie mało, na dotacje do przewozów; nie dziwi zatem niechęć do tworzenia sobie kolejnego centrum kosztów;
- koszt budowy i utrzymania infrastruktury kolejowej, która ma status publiczny przez swą ogólną dostępność, jest bardzo wysoki, a budżet centralny jakoś nie kwapi się do traktowania i finansowania zarządców infrastruktury na równych zasadach;
- jedynie PKP może korzystać ze specustawy w zakresie realizacji inwestycji, co powoduje że np. województwo musiałoby budować na zasadach ogólnych, a to jest zwyczajnie niewykonalne; i nie pokazujmy palcem na pomorskie i jego PKM, bo akurat ten projekt jest realizowany na podstawie najsilniejszej, choć przecież incydentalnej specustawy, a mianowicie ustawy EURO 2012.
2013-11-30 09:59:04 Autor: icek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To marszałek odpowiedzialny jest za transport kolejowy , ale Pan Marszałek ma dar powierzania transportu kolejowego osobom o wątpliwej przeszłości lubujących się w przyjmowaniu łapówek więc kolej w Małopolsce wygląda jak wygląda - szkoda słów.
Myślę że w nieodległej kampanii wyborczej małopolska PO ujmie dokonania Pani Ireny i Pana Ryszarda w swoim programie.
2013-11-30 10:28:09 Autor: aron parczew
---.top.net.pl
Stoczył się busik do rowu, bo nie odśnieżono drogi. A drogi nie odśnieżono, bo są ważniejsze potrzeby = kolej.
2013-11-30 12:07:03 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@bal lisa
"transport kolejowy to zadanie fakultatywne województwa, czyli może ono je realizować, ale nie
musi";

Co za bzdura, zadaniem każdego województwa jest zrównoważony rozwój infrastruktury transportowej. Unia Europejska zakłada podział środków drogi/kolej na 60/40. Województwo małopolskie nie daje nawet 99/1. Dzięki pajacom z samorządu małopolskiego niebawem możemy stracić wszystkie dotację na infrastrukturę i ciekawe co wtedy marszałek powie. UE jest w tym zakresie stanowcza, co pokazał niedawny brak zgody na przeniesienie niewykorzystanych środków kolejowych na drogi.

"- województwo jest organizatorem przewozów, zatem musi łożyć, i to nie mało, na dotacje do
przewozów; nie dziwi zatem niechęć do tworzenia sobie kolejnego centrum kosztów;"

Owszem musi i jest to jedno z jego kluczowych zadań. Każdy samorząd w Europie dokłada. Jak jakiś marszałek tego nie kuma, to może nie powinien być marszałkiem.

"- koszt budowy i utrzymania infrastruktury kolejowej, która ma status publiczny przez swą ogólną
dostępność, jest bardzo wysoki, a budżet centralny jakoś nie kwapi się do traktowania i
finansowania zarządców infrastruktury na równych zasadach;"

Koszt budowy i utrzymania infrastruktury drogowej jest o niebo większy, a jakoś nikt nie kwapi się do odmowy jej finansowania.
2013-11-30 12:20:10 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
Dla kogo linia Sucha Besk. - Żywiec, podobnie jak Kraków - Zakopane, Tarnów - Krynica, a nawet E30, której remont ciągnie się w ślimaczym tempie podczas gdy obok sprawnie powstaje autostrada są niewygodne?
Dla władz UMWM i tamtejszego PR, umoczonych w rodzinne i koleżeńskie powiązania z lokalnymi busiarzami ze Szwagropolem na czele. Poziom zaangażowania takich osób jak Cebula, Rębilas i innych w walkę z koleją jest niebywały. W normalnym kraju taka sitwą dawno zajęłyby się służby antykorupcyjne. Ale nie w POlsce.
2013-11-30 15:13:54 Autor: aron parczew
---.top.net.pl
jak zwykle nie rozumicie że dla ludzi w Małopolsce ważna jest częstotliwość kursowania. A na jednotorze w tym temacie cudów nie będzie. Czyli nawet jak bedo puciongi to ludzie i tak pojado busamy.
2013-11-30 15:53:50 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@aron parczew
Na tej jednotorowej linii jeździło kiedyś 15 par pociągów dziennie, a i tak nie był to max przepustowości. To tylko kwestia odpowiedniej konstrukcji rozkładu jazdy i mijanek.

A twój rozklekotany busik zabierający 25 osób będąc zarejestrowanym na 15 ile robi kursów dziennie?
2013-11-30 16:26:09 Autor: Marcin175
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Aron a w Parczewie powrocil ruch pociągów od nowego rozkładu 3 pary a za kilka lat 10 i nie bedzie twoich busików bedziesz plakal i sam wsiadziesz do puciongu hahahaa busowy wiesniak;)
2013-11-30 16:46:48 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
a to busziki łopon zimowych nie posiadajom?:))buhaha
2013-11-30 17:12:19 Autor: aron parczew
---.top.net.pl
posiadajom łopony ale posypane ma być od tego jest marszałek żeby sypał drogi a nie inwestował w jakieś szynobusy

W Parczewie no cóż rozkład siekiera 3 pary dziennie normalnie prawie jak Poznań - Gołańcz he he he
2013-11-30 17:15:46 Autor: aron parczew
---.top.net.pl
busy jadom z Makowa przez Suchom i Żywiec do Bielska a jak chcecie zrobidź bezpośrednie puciongi z Makowa do Bielska? Gdzie sie zmieścicie na Bielsko - Zywiec z tymi dodatkowymi puciongami? Zreszto jush ja widze jak KŚ w to wejdo

zobaczcie sobie rozkład busów
http://www.bus.rabka.pl/pdf/bielsko.pdf
2013-11-30 17:38:02 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
Aron, sp@#%&aj stąd. Busiarczyki nie mają swojego forum?
2013-11-30 17:47:49 Autor: icek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie Marszałku
Uszczelnienia granic Małopolski ŻĄDAMY.
Punktów kontrolnych ŻĄDAMY
Ceł zaporowych ŻĄDAMY
NIE OBYWATELE RP
2013-11-30 18:18:50 Autor:
---.172.252.181
busy Makow Sucha Zywiec Bielsko jada inaczej niz jedzie pociag bus w Stryszawie odbija i jedzie przez KUKOW LAS KOCON SLEMIEN GILOWICE ŁĘKAWICE MOSZCZANICE ZADZIELE STARY ZYWIEC ZYWIEC a pociag w Stryszawie jedzie prosto przez LACHOWICE KURÓW HUCISKO PEWEL WIELKA JELESNIA PEWEL MALA ZYWIEC SPORYSZ taka roznica
2013-11-30 19:03:29 Autor: aron parczew
---.top.net.pl
powtarzam gdzie chcecie sie zmieścić z tymi puciongami między Żywcem i Bielskiem? Bo chyba nie sondzicie rze ktoś bedzie sie przesiadał jak ma bezpośredniego busa ?
2013-11-30 19:04:25 Autor: Mikołaj Kraków
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ponieważ Małopolska to najbardziej zacofane mentalnie województwo w tym kraju ! Ostoja papiestwa góralsko wiejskiej religijność i betonu intelektualnego. Marszałek nie ma tu interesu bo to nie kolega ani szwagry zarobią na tej inwestycji. W urzędach przepchnie śię tylko to na czym władza zarobi albo jej dzieci. Na koleji jest tylko strata więc nikogo nie interesuje jakaś tam górska linia powstała za Franciszka Józefa. W ogóle to ci wstretni zaborcy tylko problem zrobili linia do Nowego Sącza, Zagórzą, Muszyny przeklęństwo władz województwa które wszędzie by puściły prywatne busy i autobusy. Tym o to stylem władzy nadal jesteśmy III światem unii.
Zmiany jakie zaszły u naszych płd sąsiadów Słowaków w wykorzystaniu środków unijnych na kolej powinny nasze władzę zawstydzić do czerwoności ale w to wątpie. Czekam na tą najwyżej położoną linie koleji transwersalnej od lat !
2013-11-30 19:17:13 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
to twór zwany pitzkiem nie jest w stanie opracowac rozkladóf??:)
2013-11-30 19:19:20 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
a jakom siekierę posiadajom busy arona w w rodzninej krainie octu i musztardy?:)
2013-11-30 19:52:15 Autor:
---.172.252.125
linia ta jest najkrotszym połonczeniem zachodniej Polski oraz Slaska z Zakopanym dlatego Przewozy Regionalne wybraly ta linie Zywiec Sucha Beskidzka dla Giewonta a w przypadku staran o olimpiade to jest ta linia jest najlepszym skrotem!
2013-11-30 19:53:38 Autor: aron parczew
---.top.net.pl
Opracowałem właśnie rybią ość parczewską na 2014 rok. Koszt 2 mln zł rocznie.
http://sendfile.pl/102449/parczew.pdf
2013-11-30 20:05:07 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
e tam 2 bańki - na krus na kresy wschodnie nie tyle idzie a tam nawet szczaw i mirabelki nie rosną;)
BTW: mama kabel oddala??:)
2013-11-30 20:07:58 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
A żebyś sie tom rybiom ościom udławił.
2013-12-01 00:42:57 Autor:
---.172.252.128
totez najkrotsze połonczenie zywiecczyzny z Krakowem i dalej na Słowacje gdzie sasiedzi dawno nas przegonili w infrastrukturze
2013-12-01 08:26:06 Autor: kris kross
---.cm-6-4c.dynamic.ziggo.nl
Czytam i odnosze wrazenie ze woj Malopolskie to juz niemal Albania w tyz zakresie. Widac jak pieknie dziala reforma 'usramorzadowienia' kolei. Polska porozbiorowa. Brawo. A ty narodzie teraz ladnie na kolanka do kosciolka. To idzie tam bardzo dobrze ...
2013-12-01 08:43:15 Autor: mikol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
-aron parczew- ty zryty ćwoku,wypisujesz bzdury jakich mało Najwyższy czas wyleźć z brodzika intelektualnego,ale ciebie na to chyba nie stać.
2013-12-01 11:06:29 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Pociągami najczęściej jeżdżą właśnie ci pogardzani przez was ludzie o niskich dochodach i tacy, co to na kolankach w kościele.
A pasionymi furami ludzie bogaci, tacy co to "zawdzięczają wszystko tylko sobie".
2013-12-01 12:20:26 Autor: icek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wyjdźmy na ulice walczyć o normalność.
Wyrzućmy z urzędów łapówkarzy i biznesiarzy.
Gdzie są pieniądze z podatków z regionu suskiego?,
ani drogi, ani kolei!
2013-12-01 12:42:11 Autor: ml2200
---.31.105.156.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pozwólcie, że się powtórze :) jak już kiedyś napisałem należy zebrać chętnych i powołać KOLEJE BESKIDZKIE :) na zachodzie operatorami kolejowymi są nawet gminy i powiaty to dlaczego u nas nie można zastosować tego modelu. Powita Suski i Żywiecki są zainteresowane. Województwo Śląskie jest zainteresowane. PKP PLK jest zainteresowane. Kogoś więcej do szczęścia tu potrzeba - nikogo !

Oczywiście opieranie tego projektu wyłącznie na ruchu na odcinku Sucha - Żywiec nie ma sensu ekonomicznego dlatego powinien on obejmować sobą większy obszar.
L1: [Śląsk] - Bielsko - Żywiec - Sucha Beskidzka - Chabówka - Rabka - Chabówka - Zakopane
L2: Kalwaria - Wadowice - Bielsko - Żwardoń
L3: Zwardoń - Żywiec - Sucha - Kalwaria - Wadowice
L4: [po budowie obejścia Suchej] [Śląsk] - Bielsko - Wadowice - Kalwaria - Sucha Rynek - Chabówka - Rabka - Chabówka - Zakopane
L5: [po wystąpieniu woli politycznej] Zwardoń - Żywiec - Sucha - Kalwaria - Skawina - Kraków
2013-12-01 14:49:05 Autor: icek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ml2200 do szczęścia potrzebna jest dobra władza województwa, a ta aktualna transport kolejowy powierzyła łapówkarzom.
Zlikwidowanie kolejnej linii kolejowej to działanie na szkodę społeczeństwa.
Nie czekajmy na wybory i już dzisiaj pokażmy obywatelskie postawy i manifestujmy.
Zorganizujmy marsz niezadowolonych.
2013-12-01 15:30:05 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@szczur
"Pociągami najczęściej jeżdżą właśnie ci pogardzani przez was ludzie o niskich dochodach i tacy, co to na kolankach w kościele. A pasionymi furami ludzie bogaci, tacy co to "zawdzięczają wszystko tylko sobie". "

To jest lemingowy stereotyp. Ci biedni właśnie jeżdżą busami, polskimi busami albo 10 letnimi autami. Pociąg jest dla nich za drogi, nawet osobowy. Przejazd Warszawa-Zakopane kosztuje 132zł w EIC, 65zł w TLK, polski bus
2013-12-01 15:34:30 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
... a polski bus do 40zł. I to jest najtańsza oferta = dla mało zamożnych.
2013-12-01 18:00:01 Autor: icek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przy tej linii kolejowej mieszkają obywatele RP którzy mają prawo do korzystania z dobrodziejstw kolei, ponadto jest region zagrożony bezrobociem strukturalnym więc marszałek ma ustawowy obowiązek wspomagania obywateli w tym po przez organizowanie komunikacji kolejowej (publicznej).
Marszałek po to zakupił za wielkie pieniądze szynobusy żeby one służyły mieszkańcom. To właśnie te szynobusy (chyba 30 miejsc) stworzone są na tą linie ale Marszałek myślami i działaniami udowadnia, że liczą się te regiony gdzie są potencjalni wyborcy którzy zagłosują na PO a więc powiat suski został wykluczony z perspektywy inwestycyjnej i społecznej aktualnych władz małopolski.
Kiedyś jechałem ta linią i z całą pewnością czas podróży nie odbiegał od busa a wygoda podróżowania boska.
Jako świadomy obywatel nie godzę się na systemowe ignorowanie potrzeb społecznych i świadome obniżanie potencjału regionu.
Marszałek udowodnił że utracił zaufanie społeczne i winien wzorem Marszałka woj. śląskiego ustąpić a jeżeli nie tyle osobistej odwagi radni jak najszybciej powinni odwołać tego Pana.
2013-12-01 18:41:38 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Oczywiście że także busami i autami. A niby czym mają jeździć na większości tras?

Mówiąc "pociągami", miałem na myśli "syfiaste kible" PR, bez których niektóre linie już dawno zarosłyby chaszczami (trawa już dawno jest). A nie pociągi jedynie słusznej spółki, kłapiącej dziobakiem dla bysnesmenuf i politykuf.
2013-12-01 18:46:15 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Icek
Matusiewicz, przy całej swej niekompetencji, był przynajmniej prokolejowy. Nie tak jak obecny beton Sekuła, któremu już w dużym stopniu udało się zmarginalizować kolej na Śląsku.
2013-12-01 20:42:22 Autor: aron parczew
---.top.net.pl
Ci biedni jeżdżą golfem II na gaz do pracy we czterech, po dziurawych i nieodśnieżonych drogach, które są dziurawe i nieodśnieżone, bo marszałek zamiast asfaltować i odśnieżać drogi dotuje puciongi regionalne
2013-12-01 20:43:42 Autor: aron parczew
---.top.net.pl
Ho ho ho. W Szczawnicy też mieszkają obywatele RP. I co? Też mają prawo do korzystania z kolei? A może niech im marszałek Didi-Transa dofinansuje?
2013-12-01 20:57:24 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
ucywilizowali parczew to może i Szczawnicę...:)
2013-12-02 08:32:32 Autor:
---.77.124.66
gdyby nie INTERREGIO GIEWONT SPOŁKI PRZEWOZY REGIONALNE I POCZCIWEGO SKLADU EN57 to niewiadomo coby zostalo z tej lini! a pociag sie przyjoł podrozni dopisuja ! SZACUNEK dla ludzi ktorzy walcza o przywrocenie normalnego ruchu dla OBYWATELI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
2013-12-02 10:23:04 Autor: Mysz
---.telico.pl
Jak się to czyta to nie chce się wierzyć. Za władze małopolskiego powinien się wziąć prokurator. Jak można tak marnować szanse rozwoju województwa. Nie wiem, kto pracuje w UM, ale na polityce rozwoju się chyba nikt nie zna. W całej Europie stawia się na kolej - bo ona jest ekologiczna, sprzyja rozwojowi A tu, jakieś głupie argumenty, że niby jest zniszczona więc się nie kwalifikuje do rewitalizacji. To ja się pytam Pana marszałka - a niby jaka ma być rewitalizowana - sprawna? Oczywiście, najlepiej rozebrać linię i zaorać - dać jeszcze więcej licencji busiarzom i hulaj dusza. Linia Sucha-Beskidzka - Żywiec - to jedna z najpiękniej połozonych w Polsce - jest historyczna - poza tym to najkrótsze połączanie pomiędzy Podhalem a Słowacją. Ta linia ma przyszłość, a to co z nią wyprawia woj. Małopolskie to skandal!!!
2013-12-02 10:32:07 Autor: Beskidek
---.telico.pl
W odpowiedzi na post busiarzewon:
"@bal lisa
"transport kolejowy to zadanie fakultatywne województwa, czyli może ono je realizować, ale nie
musi";

Co za bzdura, zadaniem każdego województwa jest zrównoważony rozwój infrastruktury transportowej. Unia Europejska zakłada podział środków drogi/kolej na 60/40. Województwo małopolskie nie daje nawet 99/1. Dzięki pajacom z samorządu małopolskiego niebawem możemy stracić wszystkie dotację na infrastrukturę i ciekawe co wtedy marszałek powie. UE jest w tym zakresie stanowcza, co pokazał niedawny brak zgody na przeniesienie niewykorzystanych środków kolejowych na drogi.

"- województwo jest organizatorem przewozów, zatem musi łożyć, i to nie mało, na dotacje do
przewozów; nie dziwi zatem niechęć do tworzenia sobie kolejnego centrum kosztów;"

Owszem musi i jest to jedno z jego kluczowych zadań. Każdy samorząd w Europie dokłada. Jak jakiś marszałek tego nie kuma, to może nie powinien być marszałkiem.

"- koszt budowy i utrzymania infrastruktury kolejowej, która ma status publiczny przez swą ogólną
dostępność, jest bardzo wysoki, a budżet centralny jakoś nie kwapi się do traktowania i
finansowania zarządców infrastruktury na równych zasadach;"

Koszt budowy i utrzymania infrastruktury drogowej jest o niebo większy, a jakoś nikt nie kwapi się do odmowy jej finansowania."
I tu chciałbym zwrócić uwagę na pewien niuans - bo o ile zgoda co do tego, że kwestia kolei to temat dobrowolny - to zwróć uwagę, że tu nie mówimy o kolei (rozumianej jako organizowaniu przejazdów) lecz o infrastrukturze - o rozwoju województwa. A to już jest zadanie obowiązkowe województwa. Zobacz art. 11 ust. 1. pkt. 3) i 4), ust. 1d), ust. 2. pkt. 2), 5), 7), 8), 9), ust. 3) i 4) art. 12 ust. 1. pkt. 3) ustawy z dnia z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa. Problem nie dotyczy siatki połączeń i oferty PR, której właścicielem jest marszałek - problem w artykule dotyczy zaniechań województwa w rozwoju niezbędnej infrastruktury, która w świetle uwolnienia rynku przewozów w 2019 r - zaczyna się jawić w zupełnie innym, bardziej istotnym świetle.
2013-12-02 13:50:59 Autor: aron parczew
---.play-internet.pl
Koszt budowy i utrzymania infrastruktury drogowej jest o niebo większy, a jakoś nikt nie kwapi
się do odmowy jej finansowania."

bo po torach karetka pogotowia nie pojedzie
2013-12-02 14:01:50 Autor: aron parczew
---.play-internet.pl
Ale kto powiedział że marszałek musi dopłacać do WSZYSTKICH linii kolejowych? Marszałek powie - ja dopłacam do Kraków - Tarnów i Kraków - Zakopane i odczepcie się. Przecież nawet w Niemczech i w Czechach są linie nieużywane przez pociągi pasażerskie.
2013-12-02 15:09:02 Autor:
---.77.124.117
najlepiej powolac nowa spolke kolejowa ktora bedzie kosztowala krocie a blokowc remont 17 km toru z Suchej B do Huciska gdzie tez zyja mieszkancy malopolski ale oni sa tyko potrzebni do placenia podatkow nic pozatym
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony