DG Move: Mamy pomysł jak ułatwić międzynarodowe podróże koleją
Michał Szymajda ⚫ 18.03.2023 ⚫
3,7k

Nocny pociąg Berlin - Wiedeń w Raciborzufot. M. Szymajda
– Brak możliwości zakupu biletu przez internet, zwłaszcza z przesiadką, jest sporym problemem, odstraszającym od podróży koleją za granicę. Pojawia się strach o to, czy, gdy jeden pociąg się spóźni, będę mógł skorzystać z następnego w innym kraju. I często wybieramy auto, podróż którym jest mniej wygodna, zanieczyszczająca środowisko, ale pewna i niewymagająca kombinacji. Potrzebujemy więc narzędzi do zakupu biletów, ale także do zarządzania nim i np. łatwego zwrotu bądź rebookingu – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Kristian Schmidt, dyrektor Transportu Lądowego w DG MOVE, organu kreującego politykę transportową Unii Europejskiej.
– Dobrym pomysłem wydaje mi się aplikacja, w której gromadzilibyśmy dane o połączeniach międzynarodowych i udostępnialibyśmy te informacje pasażerom, wraz z możliwością kupna biletu. Aplikacja byłaby otwarta nie tylko na przewoźników kolejowych, ale także na autobusowych, z możliwością wejścia w system każdego chętnego. Co prawda na rynku istnieją aplikacje jak omnio czy thetrainline, ale nie zapewniają one dostępu do wszystkich usług. Dlaczego? Nie chodzi tylko o problemy natury IT, ale na przykład o to, że Koleje Niemieckie nie udostępniają swoich biletów do sprzedaży nikomu innemu. To skutecznie blokuje DB przed integracją w ramach jakichkolwiek platform sprzedażowych – powiedział Kristian Schmidt. Jak Komisja Europejska chce z tym walczyć?
– Komisja chce zaproponować w czerwcu 2023 roku, jako fragment większej propozycji legislacyjnej, zasadę, że jeśli dostarczasz usługę transportową, wówczas czynisz jej sprzedaż dostępną w formie otwartej dla innych systemów sprzedaży biletów. W praktyce np. przez platformę omio, bahn.de czy jakąkolwiek inną, np. polską aplikację, będzie możliwa sprzedaż biletów każdego europejskiego operatora. Do czasu, gdy nie zobligujemy operatorów, często państwowych, do otwarcia rynku sprzedaży, podróże międzynarodowe koleją nie będą łatwe. Dlatego chcemy to zrobić – uznał. To pasażerowie będą więc mogli sami operować na aplikacjach, wybierając z nich najlepszą, która spełni ich oczekiwania.
Całą rozmowę z przedstawicielem DG Move przeczytacie w kwietniowym, papierowym wydaniu miesięcznika "Rynek Kolejowy".
– Komisja chce zaproponować w czerwcu 2023 roku, jako fragment większej propozycji legislacyjnej, zasadę, że jeśli dostarczasz usługę transportową, wówczas czynisz jej sprzedaż dostępną w formie otwartej dla innych systemów sprzedaży biletów. W praktyce np. przez platformę omio, bahn.de czy jakąkolwiek inną, np. polską aplikację, będzie możliwa sprzedaż biletów każdego europejskiego operatora. Do czasu, gdy nie zobligujemy operatorów, często państwowych, do otwarcia rynku sprzedaży, podróże międzynarodowe koleją nie będą łatwe. Dlatego chcemy to zrobić – uznał. To pasażerowie będą więc mogli sami operować na aplikacjach, wybierając z nich najlepszą, która spełni ich oczekiwania.
Całą rozmowę z przedstawicielem DG Move przeczytacie w kwietniowym, papierowym wydaniu miesięcznika "Rynek Kolejowy".
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |