Partnerzy serwisu:

Deutsche Bahn kupi pociągi dużych prędkości Siemensa za miliard euro!

Jakub Madrjas 15.07.2020 314

Deutsche Bahn kupi pociągi dużych prędkości Siemensa za miliard euro!
fot. Siemens
Deutsche Bahn podpisało wart miliard euro kontrakt na 30 pociągów dużych prędkości z Siemens Mobility.
Od 2022 r. rozpoczną się dostawy, dzięki którym DB rozszerzy swoją flotę o 30 nowych pociągów dużych prędkości Siemens Mobility. Wartość zamówienia wynosi miliard euro. Pociągi będą początkowo kursować na trasach między landem Nadrenia Północna-Westfalia, a Monachium przez linię dużych prędkości Kolonia – Ren – Men. Nowe pociągi zwiększą dzienne oferowanie na liniach głównych o 13 000 miejsc.

– Dzisiaj wykonujemy kolejny krok w kierunku silnego i przyjaznego dla środowiska systemu kolei. DB inwestuje w nowe pociągi na rekordowym poziomie. Nasi pasażerowie będą korzystać z większej liczby miejsc, większego komfortu i wyższych prędkości od 2022r. Szacujemy, że cała flota DB wzrośnie o 20 procent. Mimo że popyt gwałtownie spadł z powodu pandemii koronawirusa, wszystko przemawia na korzyść przyjaznego dla klimatu transportu kolejowego w dłuższej perspektywie. Właśnie dlatego jesteśmy zaangażowani w rozwój – powiedział Dr Richard Lutz, dyrektor generalny Deutsche Bahn AG cytowany w komunikacie.

Nowy tabor ma pomóc Deutsche Bahn w planowanej ofensywie - przewoźnik chce podwoić liczbę pasażerów w pociągach dalekobieżnych do 2030 r. i połączyć nowe miasta z siecią dużych prędkości.

Jest opcja na kolejne 60 pociągów

Do 2026 r. aż 421 pociągów ICE będzie oferować pasażerom 220 tysięcy miejsc. Oprócz zamówionych 30 nowych pociągów ICE, w kontrakcie jest też opcja na dodatkowe 60 sztuk.

– Nowe, ultranowoczesne pociągi ICE sprawiają, że podróż koleją jest jeszcze bardziej atrakcyjna - również dlatego, że wysokiej wydajności pociągi dużych prędkości wraz z nowoczesną infrastrukturą kolejową są kluczowym warunkiem w celu zwiększenia częstotliwości krajowych usług kolejowych. Dzięki temu posunięciu kolej staje się coraz bardziej przyjazną dla klimatu alternatywą dla podróży na duże odległości – powiedział Andreas Scheuer, niemiecki federalny minister transportu i infrastruktury cyfrowej

– Pomagamy Deutsche Bahn w realizacji głównego planu przekształcenia niemieckiego sektora transportowego. Celem jest znaczne ograniczenie emisji CO2 przy jednoczesnym przyciągnięciu większej liczby osób do transportu publicznego – powiedział Roland Busch, wiceprezes i członek zarządu Siemens AG.

Jeszcze nie Velaro Novo

Jak poinformowały DB i Siemens, nowe pociągi będą oparte na sprawdzonej platformie ICE 3, osiągną prędkość maksymalną 320 km/h i zaoferują aż 440 miejsc. Pojazdy będą zapełniały wyższy komfort i dodatkowe funkcje jak specjalne powłoki na okna zwiększające siłę sygnału radiowego i dostępu do sieci internetowej oraz miejsca do transportu rowerów. Wbrew pierwszym informacjom, nie będą to zatem pociągi z opracowywanej właśnie platformy Velaro Novo. 

Velaro Novo to platforma pociągu dużych prędkości , nad którą prace badawczo-rozwojowe w Siemens Mobility rozpoczęto w 2014 roku. Projekt koncepcyjny wykonano w 2016 roku a testowy pojazd w 2018 roku. Wprowadzenie do eksploatacji pociągu planowane jest właśnie w 2022 roku. WSZYSTKO NA JEGO TEMAT MOŻNA PRZECZYTAĆ TUTAJ. Deutsche Bahn wprowadziła pierwsze pociągi ICE 4 do regularnej jazdy pasażerskiej w 2017 roku., a Velaro D (DB Class 407) w 2014 roku. ICE 3 były budowane w zakładach Siemensa w latach 1999-2004.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony