Partnerzy serwisu:

DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa

inf. pras. 06.10.2018 103

arrow
arrow
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
wiz. siemens
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
DB zamawia dodatkowe pociągi dużych prędkości ICE 4 od Siemensa
Deutsche Bahn (DB) rozbudowują swoja flotę o 18 pociągów ICE 4 oraz 50 wagonów napędowych od spółki Siemens Mobility. Pierwsze dostawy rozpoczną się już w 2021 r. – najpierw zostaną przekazane składy 13-wagonowe, a dwa lata później 7-członowe. Zamówienie jest warte około 610 milionów euro.
- Pociągi ICE 4 to nasza chluba i powód do radości. To nowe zamówienie pokazuje, że rozwiązanie oparte na wagonach napędowych, zupełna nowość w pojazdach dużych prędkości, daje Deutsche Bahn możliwość reakcji na szybko zmieniające się wymagania rynku. To rozwiązanie pozwala nam zagwarantować spółce DB zrównoważony rozwój w przeciągu całego cyklu życia pociągu - powiedziała Sabrina Soussan, szef Siemens Mobility.

Pojazdy ICE 4 zostały zaprojektowane z możliwością licznych modyfikacji w zależności od potrzeb przewoźnika. Na podstawie pięciu podstawowych wersji można wyprodukować 24 różne konfiguracje pociągów. Główny warunkiem tak konfigurowalnego projektu jest wagon napędowy, który zawiera wszystkie niezbędne systemy napędowe i zasilające umieszczone pod podłogą. Skład może zawierać wagony napędowe, wagon roboczy, wagony środkowe, dwa wagony skrajne oraz wagon restauracyjny.

Pociąg z 12 wagonami jest zasilany sześcioma wagonami napędowymi, a wersja trzynasto-wagonowa ma 7 wagonów napędowych i jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 250 km/h. Producent obecnie rozważa zwiększenie prędkości maksymalnej z 250 do 265 km/h. Rozwiązania projektowe wagonów pozwalają na swobodne konfigurowanie składu pociągu, tak aby był w stanie sprostać różnym potrzebom wynikającym z obłożenia oraz rodzaju trasy.

W sumie DB otrzyma 1511 wagonów, które będzie można skonfigurować w 50 składów po 12 wagonów, 50 składów po 13 wagonów oraz 37 składów po 7 wagonów. Spółka DB zatrzyma dwa pozostałe wagony skrajne jako rezerwa.

Pociągi ICE 4, wydłużone o jeden wagon mają długość około 374 metrów i oferują 918 miejsc siedzących, o 88 siedzeń więcej niż wersja dwunasto-wagonowa. W wersji rozszerzonej pociąg oferuje 205 miejsc siedzących w pierwszej klasie, 713 w klasie drugiej oraz 22 w wagonie restauracyjnym.

Dłuższe pociągi będą obsługiwały trasy w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Krótsze, 7-wagonowe składy, będą wdrożone do służby jedynie na terenie Niemiec i Austrii.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony