DB Regio zamawia 44 akumulatorowe Flirty
Michał Szymajda ⚫ 29.11.2021 ⚫
2,4k

Fot. Stadler
DB Regio zamówiło w Stadlerze 44 bateryjne zespoły trakcyjne Flirt. Pojazdy z dwoma członami pasażerskimi mają zacząć operować w 2025 roku.
DB Regio wprowadzi nowe zeroemisyjne pociągi w Palatynacie, ponieważ tego wymaga od operatora kontrakt, który zdobył w regionie w listopadzie 2021 roku. Na przygotowanie się do jego realizacji ma aż 4 lata. Przewozy zamawia Zweckverband Schienenpersonennahverkehr Rheinland-Pfalz Süd.
Na zelektryfikowanych odcinkach linii Flirty będą kursować pod siecią trakcyjną jednocześnie ładując akumulatory. Poza siecią będą poruszać się na zasilaniu bateryjnym. Jak zapewnia Stadler, zasięg działania w trybie bateryjnym wyniesie przynajmniej 80 kilometrów, choć teksty wykazały, że możliwy jest przejazd równy dwukrotności tej odległości. Po zakończeniu częściowej elektryfikacji linii w regionie najdłuższy odcinek linii bez elektryfikacji na sieci Palatynatu będzie miał około 48 kilometrów.
Bateryjne zespoły trakcyjne będą miały 55 metrów długości i będą dłuższe niż standardowe dwuczłonowe Flirty. Ma się w nich zmieścić łącznie 325 pasażerów, z czego 172 na miejscach siedzących (16 w pierwszej klasie, a 153 w drugiej).
– Już jesteśmy najbardziej przyjazną dla klimatu firmą transportową w Niemczech, a do 2040 roku chcemy być neutralni dla klimatu. Alternatywne napędy i paliwa są istotnym elementem realizacji tego celu. Nowe Flirty umożliwią nam zastąpienie pociągów spalinowych pojazdami niskoemisyjnymi i energooszczędnymi. Korzyści odniesie nie tylko środowisko. Nasi pasażerowie mogą cieszyć się podróżą wygodnymi i wyjątkowo cichymi pojazdami – powiedział Maik Dreser, szef oddziału DB Regio Mitte.
– Jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy ten kontrakt na 44 pojazdy akumulatorowe FLIRT od DB Regio. To już druga umowa na dostawę pociągów na baterie w Niemczech. Jestem szczególnie dumny, że dzięki temu zamówieniu przekroczymy magiczny limit 2000 sprzedanych pojazdów Flirt. Fakt, że 2000 sprzedany pojazd FLIRT jest pociągiem napędzanym alternatywną i przyjazną dla środowiska technologią napędu, stanowi punkt zwrotny w polityce klimatycznej – powiedział Jure Mikolčić, dyrektor generalny Stadler Niemcy.
Pojazdy, które w nomenklaturze Stadlera nazwane zostały BEMU (battery electric multiple unit), mają kursować w południowo-zachodnim Palatynacie na liniach Kaiserslautern – Neustadt/W – Landau – Karlsruhe oraz Saarbrücken – Zweibrücken – Pirmasens od grudnia 2025. Od grudnia 2026 pojawią się natomiast na liniach Kaiserslautern – Steinalben – Pirmasens, Kaiserslautern – Olsbrücken – Lauterecken-Grumbach, Kaiserslautern – Landstuhl – Glan-Münchweiler – Kusel, Bad Bergzabern – Winden – Karlsruhe, Landau – Annweiler – Hinterweidenthal – Pirmasens oraz Saarbrücken – Dillingen – Niedaltdorf. Na większości z tych linii kursują obecnie spalinowe zespoły trakcyjne Desiro, o których trudno powiedzieć, że są przestarzałe.
Na zelektryfikowanych odcinkach linii Flirty będą kursować pod siecią trakcyjną jednocześnie ładując akumulatory. Poza siecią będą poruszać się na zasilaniu bateryjnym. Jak zapewnia Stadler, zasięg działania w trybie bateryjnym wyniesie przynajmniej 80 kilometrów, choć teksty wykazały, że możliwy jest przejazd równy dwukrotności tej odległości. Po zakończeniu częściowej elektryfikacji linii w regionie najdłuższy odcinek linii bez elektryfikacji na sieci Palatynatu będzie miał około 48 kilometrów.
Bateryjne zespoły trakcyjne będą miały 55 metrów długości i będą dłuższe niż standardowe dwuczłonowe Flirty. Ma się w nich zmieścić łącznie 325 pasażerów, z czego 172 na miejscach siedzących (16 w pierwszej klasie, a 153 w drugiej).
– Już jesteśmy najbardziej przyjazną dla klimatu firmą transportową w Niemczech, a do 2040 roku chcemy być neutralni dla klimatu. Alternatywne napędy i paliwa są istotnym elementem realizacji tego celu. Nowe Flirty umożliwią nam zastąpienie pociągów spalinowych pojazdami niskoemisyjnymi i energooszczędnymi. Korzyści odniesie nie tylko środowisko. Nasi pasażerowie mogą cieszyć się podróżą wygodnymi i wyjątkowo cichymi pojazdami – powiedział Maik Dreser, szef oddziału DB Regio Mitte.
– Jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy ten kontrakt na 44 pojazdy akumulatorowe FLIRT od DB Regio. To już druga umowa na dostawę pociągów na baterie w Niemczech. Jestem szczególnie dumny, że dzięki temu zamówieniu przekroczymy magiczny limit 2000 sprzedanych pojazdów Flirt. Fakt, że 2000 sprzedany pojazd FLIRT jest pociągiem napędzanym alternatywną i przyjazną dla środowiska technologią napędu, stanowi punkt zwrotny w polityce klimatycznej – powiedział Jure Mikolčić, dyrektor generalny Stadler Niemcy.
Pojazdy, które w nomenklaturze Stadlera nazwane zostały BEMU (battery electric multiple unit), mają kursować w południowo-zachodnim Palatynacie na liniach Kaiserslautern – Neustadt/W – Landau – Karlsruhe oraz Saarbrücken – Zweibrücken – Pirmasens od grudnia 2025. Od grudnia 2026 pojawią się natomiast na liniach Kaiserslautern – Steinalben – Pirmasens, Kaiserslautern – Olsbrücken – Lauterecken-Grumbach, Kaiserslautern – Landstuhl – Glan-Münchweiler – Kusel, Bad Bergzabern – Winden – Karlsruhe, Landau – Annweiler – Hinterweidenthal – Pirmasens oraz Saarbrücken – Dillingen – Niedaltdorf. Na większości z tych linii kursują obecnie spalinowe zespoły trakcyjne Desiro, o których trudno powiedzieć, że są przestarzałe.
Komentarze:
STADLER

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |