Partnerzy serwisu:

DB Cargo z umową ramową na 400 lokomotyw Vectron Dual Mode od Siemens Mobility

inf. pras 08.09.2020 2,9k

arrow
arrow
DB Cargo z umową ramową na 400 lokomotyw Vectron Dual Mode od Siemens Mobility
rys. Siemens
DB Cargo z umową ramową na 400 lokomotyw Vectron Dual Mode od Siemens Mobility
DB Cargo z umową ramową na 400 lokomotyw Vectron Dual Mode od Siemens Mobility
DB Cargo z umową ramową na 400 lokomotyw Vectron Dual Mode od Siemens Mobility
DB Cargo odnawia swoją flotę lokomotyw, kupując nowe hybrydowe pojazdy Vectron Dual Mode od Siemens Mobility. Umowa ramowa obejmuje do 400 lokomotyw, a wielkość inwestycji to znacznie ponad miliard euro. Pierwsze dostawy w 2023 r.
Lokomotywy hybrydowe Vectron Dual Mode będą specjalnie dostosowane do potrzeb DB Cargo, a poprzez ich użycie firma oszczędzi rocznie około 8 milionów litrów paliwa i 17 000 ton CO2. Celem DB Cargo jest wyposażenie około 70 procent lokomotyw spalinowych w innowacyjne napędy do 2030 roku.

– Będziemy rozwijać i odmładzać naszą flotę dla naszych klientów dzięki nowoczesnej, mocnej lokomotywie. Z drugiej strony podkreślamy przyjazność kolei dla środowiska. Ta lokomotywa nam odpowiada, ponieważ jest taka jak my w DB Cargo: duża, zielona i mocna – mówi Ralf Günter Kloß, członek zarządu ds. produkcji w DB Cargo.

– DB Cargo inwestuje w przyszłościowy, zrównoważony i ekonomiczny kolejowy transport towarowy. Jako alternatywa dla konwencjonalnej lokomotywy spalinowej, Vectron Dual Mode oferuje to, co najlepsze z obu światów – na zelektryfikowanych odcinkach trasy jest on całkowicie elektryczny, aby zaoszczędzić paliwo i obniżyć koszty utrzymania – mówi Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.

Pojazd został zaprojektowany dla transportu towarowego i może korzystać zarówno z napędu silnikiem diesla, jak i napędu elektrycznego. Na zelektryfikowanych odcinkach linii nowe lokomotywy są zasilane prądem elektrycznym, co pozwala oszczędzać paliwo i zmniejszyć koszty utrzymania.

W pierwszej kolejności DB Cargo zamówi 100 lokomotyw klasy 248. Dostawa rozpocznie się w 2023 roku. W Polsce z lokomotyw Vectron korzystają PKP Cargo, DB Cargo Polska, Industrial Division i Lotos Kolej. Dodatkowo, w grudniu 2019 r. na zakup Vectrona zdecydowała się firma Laude Smart Intermodal.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony