Partnerzy serwisu:

DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory

Łukasz Kuś 07.09.2016 4,8k

arrow
arrow
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
fot. Łukasz Kuś
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo wprowadziła spolonizowaną lokomotywę DE6400 na tory
DB Cargo Polska zwiększyła swój park maszynowy o jedenaście nowoczesnych lokomotyw manewrowych typu DE6400. Lokomotywy zostały sprowadzone z Holandii w ramach współpracy pomiędzy jednostkami biznesowymi z grupy DB Cargo. Docelowo spółka planuje sprowadzić do Polski do trzydziestu maszyn tego typu.
W środę 7 września na terenie bocznicy KWK Jankowice DB Cargo Polska zaprezentowała "spolonizowaną" lokomotywę DE6400. Jest to czteroosiowa manewrowa lokomotywa spalinowa z przekładnią elektryczną, wyposażona w silnik MTU o mocy 1180 kW. Lokomotywa była projektowana z myślą o zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Pojazdy tego typu były produkowane w latach 1988 – 1994 przez niemieckiego producenta Maschinenbau Kiel na zlecenie Kolei Niderlandzkich.

Lokomotywa ma wiele zastosowań

DE6400 mogą być wykorzystywane zarówno do obsługi bocznic, jak i napędzania pociągów na szlakach kolejowych. Holendrzy wykorzystywali DE6400 w trakcji zespolonej z czterech lokomotyw w pociągach transportujących rudy metali z portu w Rotterdamie. Po elektryfikacji linii kolejowej spadło zapotrzebowanie na te lokomotywy spalinowe w związku z czym DB Cargo zdecydowało się przekazać pojazdy do swojej polskiej spółki i poddać niezbędnym modyfikacjom w celu pozyskania ich homologacji w Polsce.

Maszyna posiada dodatkowy silnik spalinowy, który w połączeniu z wydajną jednostką główną pozwala znacząco obniżyć emisję CO2. DE6400 to obecnie jedyna w Polsce lokomotywa manewrowa posiadająca asynchroniczne silniki trakcyjne, które zapewniają niską awaryjność, a modułowa konstrukcja pozwala na szybką i sprawną naprawę. Dodatkowy silnik o niewielkiej mocy służy do ogrzewania akumulatorów i płynów pojazdu, co zapobiega ich zamarzaniu zimą zwłaszcza kiedy lokomotywa ma wyłączony silnik główny. Bezpieczeństwo jak i komfort pracy zapewnia lepsza widoczność z kabiny oraz niższa emisja hałasu. Rozważany jest także montaż klimatyzacji w kabinie maszynisty.

Mniejsze koszty obsługi


DB Cargo liczy, że nowoczesna lokomotywa będzie atutem w przetargach na obsługę bocznic. Możliwość wykorzystania pojazdu zarówno w pracy manewrowej jak i na szlakach kolejowy niweluje potrzebę zmieniania lokomotywy co obniża koszty. Spółka mogłaby wziąć udział w przetargu na obsługę fabryki Volkswagena we Wrześni.

– Niska awaryjność, niskie zużycie paliwa, modułowa konstrukcja, maksymalna prędkość 100 km/h to przewagi dzięki którym będziemy mogli zaoferować naszym klientom usługę na poziomie premium. Potwierdzeniem jest próbna eksploatacja zakończona uzyskaniem świadectwa dopuszczenia. Wszystkim stronom zaangażowanym w proces polonizacji chciałbym podziękować za konstruktywny dialog i profesjonalne podejście – powiedział Michael Hetzer, członek zarządu ds. produkcji DB Cargo Polska.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony