Partnerzy serwisu:

DB Cargo UK testuje paliwo roślinne w lokomotywach spalinowych na Wyspach Brytyjskich

Michał Szymajda 05.01.2021 29

DB Cargo UK testuje paliwo roślinne w lokomotywach spalinowych na Wyspach Brytyjskich
Lokomotywa Class 67Fot. Phil Richards, CC BY-SA 2.0, wikipedia
DB Cargo UK zakończyło właśnie statyczne testy nowego paliwa „HVO” w swoich lokomotywach. To odpowiednio przygotowany do pracy w dużych silnikach spalinowych olej roślinny.
DB Cargo UK testowało hydrorafinowany olej roślinny w ramach trwającego programu dekarbonizacji w swojej flocie. Za kilka lat firma chce zaprzestać używania paliw kopalnych i HVO jest jedną z rozważanych opcji. Dotąd przeprowadzono testy statyczne paliwa, zastępując tradycyjny olej napędowy pochodzenia mineralnego olejem HVO. Lokomotywa Class 67 została poddana szczegółowym testom, a monitoring nie wykazał negatywnego wpływu na osiągi silnika o mocy 3200 KM.

Po przetestowaniu lokomotywy w warunkach kontrolowanych, DB Cargo UK przejdzie do prób ruchowych w lokomotywach Class 67 i Class 66. Przypomnijmy, że ta druga lokomotywa pracuje również na polskiej sieci kolejowej.

HVO – hydrorafinowany olej roślinny – jest reklamowany jako „jedno z najczystszych i najbardziej ekologicznych paliw na świecie”. Jest wytwarzany syntetycznie w procesie hydrorafinacji z olejów roślinnych lub tłuszczów zwierzęcych, co znacznie zmniejsza szkodliwe emisje dwutlenku węgla (CO2) i tlenku azotu (NOx) w przypadku stosowania w pojazdach z silnikiem diesla. Rząd Wielkiej Brytanii naciska, aby wyeliminować dwutlenek węgla w transporcie, także kolejowym, co w połączeniu z dużą liczbą niezelektryfikowanych szlaków na Wyspach czyni ten problem palącym. Przemysł kolejowy ma przestać używać ropy do 2050 roku. DB Cargo UK współpracuje przy badaniach nad użyciem HVO z dużymi partnerami, takimi jak Caterpillar, John Deere, Volvo i Mercedes-Benz.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z początkowych osiągów paliwa HVO, którego moglibyśmy używać zamiast tradycyjnego czerwonego oleju napędowego lub obok niego. Paliwo sprawdza się dobrze w niskich temperaturach, ma dłuższą żywotność i jest biodegradowalne – powiedział Stece Wilkinson, szef działu eksploatacji i utrzymania DB Cargo UK. Zaznaczył, że bardzo korzystnie na odbiór paliwa wpływają kwestie logistyczne: jego składowanie i tankowanie byłoby bowiem podobne jak w przypadku oleju napędowego, którego DB Cargo UK zużywa każdego roku 45 milionów litrów. Pozostaje pytanie, czy produkcja HVO na dużą skalę nie doprowadziłaby w konsekwencji do powstania producenckiej konkurencji w stosunku do rynku spożywczego i nie przyczyniłaby się do wzrostu cen żywności.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony