DB Cargo Polska z przetargiem na cztery lokomotywy wielosystemowe
Jakub Madrjas ⚫ 24.08.2020 ⚫
106

fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Przewoźnik DB Cargo Polska Spółka ogłosił przetarg na dostawę czterech nowych lokomotyw wielosystemowych. Mają być wykorzystywane w transporcie intermodalnym.
Lokomotywy, które zamawia DB Cargo Polska mają być dopuszczone do ruchu w Polsce i w Czechach, a opcjonalnie w innych krajach członkowskich Unii Europejskiej. Jak czytamy w ogłoszeniu zamówienie zostanie zrealizowane w ramach projektu „Usprawnienie transportu intermodalnego w Polsce poprzez połączenie terminali kontenerowych na wybrzeżu bałtyckim i terminali dystrybucyjnych w południowej Polsce z osią transportową, łączącą Europę zachodnią z krajami WNP i Chinami”.
Lokomotywy mają być fabrycznie nowe, o mocy co najmniej MW. Napięcie zasilania: 3 kV DC i 25kV 50 Hz, a opcjonalnie również AC 15 kV 16,7 Hz. Prędkość maksymalną określono na co najmniej 160 km/h. Lokomotywy muszą oczywiście w pełni odpowiadać wymaganiom interoperacyjności. Jak podano, cykl naprawczy dla naprawy poziomu P4 ma być nie mniejszy niż 5 lat i przebiegu nie mniejszego niż 1,2 mln km, a dla naprawy poziomu P5 nie mniejszy niż 24 lata i przebiegu 3 mln km.
DB Cargo Polska wymaga dostawy lokomotyw w dwóch etapach – dwie lokomotywy mają być gotowe i dopuszczone do ruchu do 10 czerwca 2023 roku, a kolejne dwie – trzy miesiące później. Kryterium wyboru wykonawcy będą cena (80 proc.), okres gwarancji (10 proc.) i termin dostawy (10 proc.). Termin składania ofert mija 21 września, a umowę przewoźnik planuje podpisać w grudniu.
Lokomotywy mają być fabrycznie nowe, o mocy co najmniej MW. Napięcie zasilania: 3 kV DC i 25kV 50 Hz, a opcjonalnie również AC 15 kV 16,7 Hz. Prędkość maksymalną określono na co najmniej 160 km/h. Lokomotywy muszą oczywiście w pełni odpowiadać wymaganiom interoperacyjności. Jak podano, cykl naprawczy dla naprawy poziomu P4 ma być nie mniejszy niż 5 lat i przebiegu nie mniejszego niż 1,2 mln km, a dla naprawy poziomu P5 nie mniejszy niż 24 lata i przebiegu 3 mln km.
DB Cargo Polska wymaga dostawy lokomotyw w dwóch etapach – dwie lokomotywy mają być gotowe i dopuszczone do ruchu do 10 czerwca 2023 roku, a kolejne dwie – trzy miesiące później. Kryterium wyboru wykonawcy będą cena (80 proc.), okres gwarancji (10 proc.) i termin dostawy (10 proc.). Termin składania ofert mija 21 września, a umowę przewoźnik planuje podpisać w grudniu.
Komentarze:
Przetargi

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |