DB Cargo Polska: Rewolucja przemysłowa 4.0 w zapleczu taborowym w Rybniku
inf. pras ⚫ 15.03.2021 ⚫
2,4k





Ultradźwiękowy automat w kompaktowej zabudowie, robot KUKA oraz portalowa tokarka UFD140N to w pełni zautomatyzowane urządzenia zainstalowane na nowo wybudowanej linii potokowej do regeneracji zestawów kołowych w rybnickim zakładzie produkcji i utrzymania taboru kolejowego DB Cargo Polska.
W rybnickim zakładzie produkcji i utrzymania taboru kolejowego powstała najnowocześniejsza w skali kraju linia potokowa do regeneracji zestawów kołowych. Linia składa się z 24 stanowisk roboczych ułożonych w trzech niezależnych liniach naprawczych. Główna linia realizuje poziomy napraw P4 i P5 wg polskich standardów DSU lub IS1 i IS2 wg systemu utrzymania VPI. Druga linia realizuje naprawy maźnic (IS LU). Trzecia nitka to naprawy IS0 i oględziny EVIC. Całość połączona jest torami technologicznym z obrotnikami, pozwalającym autonomicznym wózkom akumulatorowym na przetaczanie zestawów pomiędzy stanowiskami roboczymi – informuje DB Cargo Polska.
– Kolej, chcąc wyjść naprzeciw historycznej szansie jaką stwarza polityka Zielonego Ładu, musi dokonać radykalnego skoku technologicznego w każdym obszarze swojej działalności. Dziś w Rybniku jesteśmy tego świadkami. Nasz rybnicki zakład, staje się jednym z najnowocześniejszych w Polsce miejsc dla produkcji i serwisu taboru kolejowego – mówi Marek Staszek, prezes zarządu DB Cargo Polska cytowany w komunikacie. – Generuje to także korzyść dla regionu, mieszkańców i środowiska naturalnego. Nowoczesna myśl zarządcza i innowacyjna technologia, nowe miejsca pracy oraz najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa to nasz wkład w rozwój lokalnego rynku – dodaje.
Polskie i niemieckie technologie
Jak podkreśla przewoźnik, na linii zastosowano innowacyjne technologie pochodzące od producentów polskich i niemieckich. Obrotniki z możliwością programowania prędkości obrotu i kierunku polskiej firmy HAK, tokarka portalowa do obróbki zestawów kołowych UFD140N firmy Rafamet, najnowszej generacji wysokociśnieniowe stanowisko do usuwania powłoki malarskiej firmy Purima, wyposażone w robota KUKA, oraz w pełni zautomatyzowane stanowisko do badań ultradźwiękowych niemieckiej firmy BIP Technology.
– Zastosowana na linii technologia, w połączeniu z potokowym systemem pracy oraz elektronicznym system nadzoru, gwarantuje wysoką jakość napraw, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na polskich i europejskich torach – mówi Robert Nowakowski, członek zarządu ds. produkcji DB Cargo Polska. – To mniej awarii, czy wypadków na kolejowej sieci, powodowanych niesprawnym układem biegowym wagonów, a w konsekwencji zachowanie płynnego, niezakłóconego ruchu pociągów – dodaje.
Wsparcie komputerowe
Jak czytamy, proces regeneracji zestawów kołowych w całości wspierany jest rozwiązaniami z zakresu IT. Odpowiednio zaprojektowany system dokonuje weryfikacji historii zestawu kołowego przed i podczas naprawy. Dodatkowo monitoruje i wspomaga operatora podczas przeprowadzania czynności naprawczych i wprowadzania danych do elektronicznej karty pomiarowej zestawu kołowego. Wszystkie operacje są odwzorowane w systemie, co pozwala na dalszą optymalizację prac oraz śledzenie historii zestawu.
– Linia potokowa do regeneracji zestawów kołowych to kolejny, zaraz po budowie innowacyjnego wagonu m2, krok poszerzający nasze portfolio produktowe w obszarze produkcji i utrzymania taboru kolejowego. To innowacyjna, zautomatyzowana, wysoce zaawansowana technologicznie przestrzeń, pozwalająca regenerować w najwyższym europejskim standardzie jakości i bezpieczeństwa, do 10.000 zestawów kołowych rocznie – podsumowuje Michał Batko, Dyrektor Zarządzania, Produkcji i Utrzymania Taboru Kolejowego DB Cargo Polska.
– Kolej, chcąc wyjść naprzeciw historycznej szansie jaką stwarza polityka Zielonego Ładu, musi dokonać radykalnego skoku technologicznego w każdym obszarze swojej działalności. Dziś w Rybniku jesteśmy tego świadkami. Nasz rybnicki zakład, staje się jednym z najnowocześniejszych w Polsce miejsc dla produkcji i serwisu taboru kolejowego – mówi Marek Staszek, prezes zarządu DB Cargo Polska cytowany w komunikacie. – Generuje to także korzyść dla regionu, mieszkańców i środowiska naturalnego. Nowoczesna myśl zarządcza i innowacyjna technologia, nowe miejsca pracy oraz najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa to nasz wkład w rozwój lokalnego rynku – dodaje.
Polskie i niemieckie technologie
Jak podkreśla przewoźnik, na linii zastosowano innowacyjne technologie pochodzące od producentów polskich i niemieckich. Obrotniki z możliwością programowania prędkości obrotu i kierunku polskiej firmy HAK, tokarka portalowa do obróbki zestawów kołowych UFD140N firmy Rafamet, najnowszej generacji wysokociśnieniowe stanowisko do usuwania powłoki malarskiej firmy Purima, wyposażone w robota KUKA, oraz w pełni zautomatyzowane stanowisko do badań ultradźwiękowych niemieckiej firmy BIP Technology.
– Zastosowana na linii technologia, w połączeniu z potokowym systemem pracy oraz elektronicznym system nadzoru, gwarantuje wysoką jakość napraw, co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na polskich i europejskich torach – mówi Robert Nowakowski, członek zarządu ds. produkcji DB Cargo Polska. – To mniej awarii, czy wypadków na kolejowej sieci, powodowanych niesprawnym układem biegowym wagonów, a w konsekwencji zachowanie płynnego, niezakłóconego ruchu pociągów – dodaje.
Wsparcie komputerowe
Jak czytamy, proces regeneracji zestawów kołowych w całości wspierany jest rozwiązaniami z zakresu IT. Odpowiednio zaprojektowany system dokonuje weryfikacji historii zestawu kołowego przed i podczas naprawy. Dodatkowo monitoruje i wspomaga operatora podczas przeprowadzania czynności naprawczych i wprowadzania danych do elektronicznej karty pomiarowej zestawu kołowego. Wszystkie operacje są odwzorowane w systemie, co pozwala na dalszą optymalizację prac oraz śledzenie historii zestawu.
– Linia potokowa do regeneracji zestawów kołowych to kolejny, zaraz po budowie innowacyjnego wagonu m2, krok poszerzający nasze portfolio produktowe w obszarze produkcji i utrzymania taboru kolejowego. To innowacyjna, zautomatyzowana, wysoce zaawansowana technologicznie przestrzeń, pozwalająca regenerować w najwyższym europejskim standardzie jakości i bezpieczeństwa, do 10.000 zestawów kołowych rocznie – podsumowuje Michał Batko, Dyrektor Zarządzania, Produkcji i Utrzymania Taboru Kolejowego DB Cargo Polska.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |