Partnerzy serwisu:

DB Cargo inwestuje w obsługę logistyczną stalowego giganta ArcelorMittal

inf. pras 18.11.2020 1,7k

DB Cargo inwestuje w obsługę logistyczną stalowego giganta ArcelorMittal
Fot. DB Cargo
DB Cargo pochwaliło się dziesięcioletnią umową z jednym z największych zakładów przemysłu stalowego w Niemczech. W połowie 2021 w zakładzie zainstalowane zostaną najnowocześniejsze urządzenia załadowczo-rozładunkowe w Europie.
DB Cargo podpisała dziesięcioletnią umowę z ArcelorMittal, największym na świecie przedsiębiorstwem branży stalowej i największym w Europie producentem stali, na dostawy do wielkiego pieca w Eisenhüttenstadt w Niemczech. Dzięki obowiązującej do 2031 roku umowie, DB Cargo zapewni transport surowców do jednego z największych zakładów przemysłu stalowego w Niemczech.

Dla swojego klienta DB Cargo zainwestuje - jak czytamy w komunikacie - w światowej klasy logistykę. Do lata przyszłego roku zakupi 352 sztuki wielofunkcyjnych podwójnych wagonów i 1408 specjalnych kontenerów do transportu rudy, koksu i wapienia. Partner spółki, dostawca usług logistycznych Innofreight, zaprojektował wagony i dostosował ich pojemność ładunkową specjalnie do tych surowców. Do lata 2021 r. firma Innofreight wybuduje w zakładzie w Eisenhüttenstadt dwa półautomatyczne urządzenia załadowczo-rozładunkowe, które będzie samodzielnie obsługiwać. Nowe przewozy zostaną uruchomione zaraz po ukończeniu budowy, wówczas DB Cargo będzie mogła przewozić do 4,2 mln ton surowców rocznie.

– Będąc trzonem niemieckiej gospodarki, od lat zaopatrujemy firmę ArcelorMittal w surowce i transportujemy gotową stal do klientów, zwłaszcza z branży motoryzacyjnej i budownictwa przemysłowego – powiedział Pierre Timmermans, członek zarządu ds. sprzedaży w DB Cargo cytowany w komunikacie. - W tej chwili inwestujemy znaczne środki w wieloletnie partnerstwo. Projekt nowych wagonów dla firmy ArcelorMittal przewiduje szczególnie trwałe podwozie oraz wymienne nadwozie. Już to jest imponującym rozwiązaniem, ale my uzupełniliśmy je o możliwość dostosowania nadwozia do aktualnych wymagań – dodał Timmermans.

– ArcelorMittal Eisenhüttenstadt wdraża jeden z najnowocześniejszych systemów logistyki surowcowej w Europie” – mówi Sybille Klipstein, główny specjalista ds. zakupu usług kolejowych w ArcelorMittal. „Będziemy w stanie zwiększyć obciążenie netto każdego pociągu o około 20% dzięki zastosowaniu specjalnych typów kontenerów, które zoptymalizowano pod kątem różnych właściwości rudy, koksu i wapienia. Oznacza to, że będziemy potrzebowali znacznie mniej pociągów, co pozwoli nam lepiej zadbać o środowisko naturalne i ograniczyć ilość manewrów na bocznicy. Ponadto, zautomatyzowany załadunek i rozładunek pociągów oznaczać będzie mniej pyłu i mniej hałasu w miejscu pracy, na czym skorzystają pracownicy. Dzięki temu systemowi wyznaczamy nowe standardy w zakresie wydajności, ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy – dodaje.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony