Partnerzy serwisu:

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Przemysław Farsewicz 19.02.2021 861

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu
Rys. HS2
Kolejny odcinek brytyjskich linii dużych prędkości o nazwie HS2 otrzymał akceptację brytyjskiego parlamentu. Ustawa wydana 11 lutego zyskała również aprobatę królowej Elżbiety II. Oznacza to, że powstanie – szybciej niż oczekiwano – kolejny odcinek z West Midlands do Crewe.
Oficjalnie zatwierdzona została budowa HS2 Phase 2A na północ z West Midlands do jednego z głównych węzłów kolejowych w Crewe. Oznacza to również, że trasa o długości 58 km zostanie zbudowana wcześniej niż pierwotnie planowano. Co więcej, druga faza ma zostać otwarta w tym samym czasie co pierwszy odcinek między Londynem a West Midlands.

Na trasie do Crewe pociągi mają zatrzymywać się na około 25. stacjach, a połączyć ma 8 z 10 największych miast Wielkiej Brytanii. HS2 to inicjatywa budowy nowej linii kolei dużych prędkości, która połączy Londyn, Midlands, północne rejony Anglii oraz Szkocję.

Nowe miejsca pracy powtarzane jak mantra

– Dziś jest przełomowy moment w naszej transportowej rewolucji. HS2 to najważniejsza ekspansja naszych kolei od lat – zmieniająca jakość połączeń między miastami i znacznie zwiększająca przepustowość naszej sieci kolejowej. Idąc pełną parą naprzód, wywiązujemy się z naszego zobowiązania do zjednoczenia i zmniejszenia różnic kraju – powiedział Boris Johnson, premier Wielkiej Brytanii. – Budowa etapu 2A utworzy tysiące miejsc pracy i stworzy nowe możliwości dla lokalnych firm – dodał.

O nowych miejscach pracy miejscowi decydenci mówią zawsze, gdy prezentują projekt budowy nowej linii. Jak podaje spółka HS2, decyzja parlamentu oznacza kolejny znaczący wzrost gospodarczy i nawet ok. 5 tys. miejsc pracy, a znacznie więcej w tzw. łańcuchu dostaw. Ponadto kolej ma utworzyć 140 stałych miejsc pracy w swojej bazie serwisowej w pobliżu Stone w Staffordshire. – Zgoda Parlamentu na rozszerzenie HS2 poza West Midlands na północ jest wyraźnym sygnałem, że posłowie dostrzegają ogromny potencjał tego programu i nadal udzielają zdecydowanego poparcia – powiedział Mark Thurston, szef HS2.

– HS2 będzie pierwszą od ponad 100 lat budowaną ważną linią na północ. Pobudzi ogromny wzrost gospodarczy w naszych miastach, pomoże wyrównać poziom rozwoju w kraju i zapewni czystszy i bardziej ekologiczny transport publiczny milionom mieszkańców – wylicza korzyści szef projektu HS2, podkreślając raz jeszcze utworzenie nowych miejsc pracy i rolę projektu budowy linii dużych prędkości w odbudowie gospodarczej Wielkiej Brytanii po pandemii.

Co poza tym?


Nowa linia KDP między Londynem, Birmingham i Crewe ma zapewnić dodatkową przepustowość, lepszą niezawodność i skrócić podróż koleją. W Crewe pociągi wjadą na istniejącą sieć kolejową, by zaoferować bezpośrednie połączenia do takich miast jak Liverpool, Manchester, Preston, Carlisle i Glasgow.

Pierwsza faza HS2 między Londynem a West Midlands jest już w budowie, a rozpoczęcie budowy ogłoszono we wrześniu 2020 r. Przy robotach pracuje 240 firm, w których zatrudnionych jest ponad 13 000 osób. Faza pierwsza zostanie otwarta między 2029 a 2033 rokiem. Będzie miała łącznie 51 km tuneli. Najwięcej powstanie ich w Londynie – 21 km. Najgłębszym tunelem na trasie – 90 metrów pod ziemią – będzie 16-kilometrowy Chiltern tunel. Będą również tunele w Northamptonshire, Warwickshire i West Midlands.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony