Przetarg na stację od nowa. Z dziesięciu ofert pozostały dwie
Jakub Madrjas ⚫ 04.07.2017 ⚫
2,5k

fot. MOs810 CC BY-SA 4.0
PKP PLK ogłosiła nowy przetarg na przebudowę stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Z dziesięciu ofert złożonych w poprzednim postępowaniu ostatecznie odrzucono osiem, a pozostałe dwie przekroczyły budżet.
W grudniu ubiegłego roku PKP PLK rozpisała przetarg na prace na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Inwestycja obejmuje m.in. wyburzenie peronów i budowę nowego, dwukrawędziowego oraz rewitalizację obejmującą tory, rozjazdy, wiaty i oświetlenie.
Rażąco niska cena
Postępowanie napotkało na szereg problemów. Najpierw firma Eco Baza, która została wybrana na wykonawcę dzięki najniższej cenie, została wykluczona z postępowania. Cenę 11,76 mln zł brutto Krajowa Izba Odwoławcza uznała za rażąco niską. Budżet PKP PLK w tym zamówieniu wyniósł 16,92 mln zł brutto.
Drugą w kolejności ofertę złożyła Skanska (16,54 mln zł brutto); to właśnie odwołanie złożone przez tą firmę doprowadziło do wykluczenia Eco-Bazy. 24 kwietnia PLK dokonała ponownej oceny ofert. Odrzuciła jednak nie tylko propozycję Eco Bazy, ale łącznie aż siedmiu z dziesięciu ofert. Przyjęto tylko oferty firm: Skanska (16,5 mln zł), ETF (17,4 mln) oraz PNiUIK z grupy PLK (19,6 mln). Za najkorzystniejszą została uznana ta pierwsza.
Skanska też wyrzucona
Ten stan zmienił się 17 maja, kiedy PLK zdecydowała się na odrzucenie oferty Skanska i unieważnienia dokonanego 24 kwietnia (drugiego) wyboru. Powodem była błędna data terminu ważności gwarancji bankowej stanowiącej wadium wykonawcy. Skanska aneksowała umowę w banku i usiłowała dostarczyć ją osobiście do PLK, jednak pracownik zamawiającego nie zgodził się na jej przyjęcie.
Sprawą ponownie zajęła się więc Krajowa Izba Odwoławcza, która 6 czerwca stwierdziła, że PLK słusznie wykluczyła firmę z postępowania. W związku z tym pozostały tylko dwie ważne oferty (z dziesięciu złożonych), ale obie przekraczały kosztorys inwestorski. W związku z tym 21 czerwca PLK unieważniła przetarg.
Nowe postępowanie w tej sprawie ogłoszono już 29 czerwca, a termin składania ofert to 8 sierpnia. Kosztorys pozostał bez zmian. Termin realizacji prac to 30 września 2018 roku.
Rażąco niska cena
Postępowanie napotkało na szereg problemów. Najpierw firma Eco Baza, która została wybrana na wykonawcę dzięki najniższej cenie, została wykluczona z postępowania. Cenę 11,76 mln zł brutto Krajowa Izba Odwoławcza uznała za rażąco niską. Budżet PKP PLK w tym zamówieniu wyniósł 16,92 mln zł brutto.
Drugą w kolejności ofertę złożyła Skanska (16,54 mln zł brutto); to właśnie odwołanie złożone przez tą firmę doprowadziło do wykluczenia Eco-Bazy. 24 kwietnia PLK dokonała ponownej oceny ofert. Odrzuciła jednak nie tylko propozycję Eco Bazy, ale łącznie aż siedmiu z dziesięciu ofert. Przyjęto tylko oferty firm: Skanska (16,5 mln zł), ETF (17,4 mln) oraz PNiUIK z grupy PLK (19,6 mln). Za najkorzystniejszą została uznana ta pierwsza.
Skanska też wyrzucona
Ten stan zmienił się 17 maja, kiedy PLK zdecydowała się na odrzucenie oferty Skanska i unieważnienia dokonanego 24 kwietnia (drugiego) wyboru. Powodem była błędna data terminu ważności gwarancji bankowej stanowiącej wadium wykonawcy. Skanska aneksowała umowę w banku i usiłowała dostarczyć ją osobiście do PLK, jednak pracownik zamawiającego nie zgodził się na jej przyjęcie.
Sprawą ponownie zajęła się więc Krajowa Izba Odwoławcza, która 6 czerwca stwierdziła, że PLK słusznie wykluczyła firmę z postępowania. W związku z tym pozostały tylko dwie ważne oferty (z dziesięciu złożonych), ale obie przekraczały kosztorys inwestorski. W związku z tym 21 czerwca PLK unieważniła przetarg.
Nowe postępowanie w tej sprawie ogłoszono już 29 czerwca, a termin składania ofert to 8 sierpnia. Kosztorys pozostał bez zmian. Termin realizacji prac to 30 września 2018 roku.
Komentarze:
Przetargi

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |