Partnerzy serwisu:

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

inf. pras oprac. JM 20.03.2023 1,7k

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym
fot. Siemens
Państwowy przewoźnik czeski ČD Cargo zamówił w Siemens Mobility dwie lokomotywy elektryczne Vectron AC ze spalinowym silnikiem dojazdowym.. Przewoźnik planuje wykorzystywać lokomotywy w przewozach towarowych w Czechach, Austrii, Niemczech, na Węgrzech i Słowacji. Siemens Mobility będzie serwisował lokomotywy przez cztery lata.
To pierwsze zamówienie na lokomotywy, które mogą być eksploatowane w trybie 15 kV lub 25 kV lub w trybie Last Mile, do pokonywania końcowego odcinka bez zasilania trakcyjnego. W tym celu lokomotywy Vectron AC są wyposażone w moduł zasilania diesla (DPM). Składa się on z generatora spalinowo-elektrycznego, umieszczonego wraz z osprzętem i zbiornikiem paliwa w lokomotywie, zdolnego do dostarczenia energii elektrycznej do napędu trakcyjnego i pomocniczego lokomotywy (niezależna trakcja spalinowo-elektryczna, 180 kW mocy silnika spalinowego) - podaje producent.

- Obecnie w ramach naszego austriackiego oddziału korzystamy z trzech dzierżawionych lokomotyw z technologią spalinową ostatniej mili. Bardzo pozytywne doświadczenia z tą technologią, która eliminuje konieczność użycia innej lokomotywy manewrowej podczas dojazdów w większości przypadków sieci bocznic naszych klientów, wzmocniły naszą decyzję o ich nabyciu. Mamy bardzo dobre doświadczenia z lokomotywami Siemens Vectron na czele naszych pociągów, dlatego cieszymy się, że nasza flota powiększy się o kolejne dwie maszyny, teraz z technologią DPM. Zakup nowych lokomotyw interoperacyjnych jest częścią naszej długofalowej koncepcji odnowy floty i zrównoważonego rozwoju, w ramach której m.in. co roku pozyskujemy co najmniej 10 nowych lokomotyw o podobnych parametrach. Vectron AC z DPM przenosi interoperacyjność tego typu lokomotywy, a w rzeczywistości całej naszej floty lokomotyw, o krok dalej - mówi Tomáš Tóth, prezes zarządu ČD Cargo, a.s cytowany w komunikacie.

- Vectron AC z Diesel Power Module (DPM) to świetna inwestycja w przyszłość zrównoważonego kolejowego transportu towarowego. Umożliwia szybkie i tanie pokonywanie krótkich niezelektryfikowanych odcinków na początku lub końcu trasy pociągu towarowego. W rezultacie jedna lokomotywa elektryczna może przewieźć pociąg towarowy na całej długości jego trasy bez konieczności stosowania dodatkowych lokomotyw manewrowych. Eksploatacja tych lokomotyw zwiększa atrakcyjność i ekonomiczność kolejowego transportu towarowego. Dlatego są one skutecznym narzędziem do realizacji celu, jakim jest konwersja transportu towarowego z drogowego na elektryczny kolejowy. Tym samym przyczyniają się do znacznego zmniejszenia zużycia energii oraz emisji dwutlenku węgla i zanieczyszczeń szkodliwych dla zdrowia - dodaje Roman Kokšal, dyrektor zarządzający Siemens Mobility Czech Republic.

Jak podaje Siemens, Vectron AC z Diesel Power Module (DPM) ma masę 90 ton. Lokomotywa jest przystosowana do napięcia zasilania 15 kV i 25 KV AC i jest wyposażona w europejskie urządzenia ochrony pociągów ETCS Level 2 Baseline 3, w tym dopuszczenia już przyznane dla obu typów linii ETCS Zarządu Kolei oraz dla innych linii ETCS w Europie. Dodatkowo zainstalowane są krajowe urządzenia bezpieczeństwa PZB, LZB i Mirel. Lokomotywa posiada już dopuszczenia do eksploatacji w Czechach, Słowacji, Niemczech, Austrii i na Węgrzech.

Jak informuje Siemens, ČD Cargo eksploatuje już w swojej flocie 12 własnych lokomotyw Vectron MS, a kolejne ma na razie w leasingu.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony