ČD Cargo kupi 22 lokomotywy. Newag przed szansą dostaw?
Michał Szymajda ⚫ 28.10.2020 ⚫
6,3k

fot. Newag
ČD Cargo, największy towarowy operator w Republice Czeskiej, ogłasza kolejne przetargi na dostawę lokomotyw. Tym razem chce pozyskać 22 lokomotyw w różnej konfiguracji.
W przetargu który ogłosił czeski operator, dostawa elektrowozów podzielona jest na kilka zadań, w których można startować oddzielnie.
ČD Cargo chcą zamówić sześć elektrowozów wielosystemowych z możliwością kursowania w Czechach i krajach ościennych i na Węgrzech. ČD Cargo planują też zakupić dwie lokomotywy z funkcją „Last Mile”. Jak podkreślił prezes przewoźnika cytowany przez portal zdopravy.cz, dotychczasowe doświadczenia z dwoma leasingowymi elektrowozami z możliwością krótkiego operowania poza zelektryfikowanymi trasami są dobre. Stąd pomysł na rozszerzenie floty takich pojazdów.
Część zamówienia dotyczy także dostawy silnych elektrowozów wielosystemowych. Takich lokomotyw w Republice Czeskiej dawno nie zamawiano. Tomáš Tóth, prezes ČD Cargo podkreślił, że istnieje zapotrzebowanie na takie pojazdy dla ciężkich pociągów, a dziennikarze z zdopravy.cz podkreślili, że jedna ze spółek zależnych ČD Cargo korzysta obecnie z sześcioosiowych Dragonów. Warto zwrócić uwagę na to, że dwusystemowy Dragon 2 jest już gotowy.
Przewoźnik pozyskał w 2019 roku 10 wielosystemowych czteroosiowych lokomotyw Bombardier Traxx MS3 z opcją dostawy aż 40 kolejnych. ČD Cargo nie ukrywają, że obecnie rozpisany przetarg ma dostarczyć operatorowi informacji o innych opcjach dostaw i pozwolić na sprawdzenie rynku.
ČD Cargo chcą zamówić sześć elektrowozów wielosystemowych z możliwością kursowania w Czechach i krajach ościennych i na Węgrzech. ČD Cargo planują też zakupić dwie lokomotywy z funkcją „Last Mile”. Jak podkreślił prezes przewoźnika cytowany przez portal zdopravy.cz, dotychczasowe doświadczenia z dwoma leasingowymi elektrowozami z możliwością krótkiego operowania poza zelektryfikowanymi trasami są dobre. Stąd pomysł na rozszerzenie floty takich pojazdów.
Część zamówienia dotyczy także dostawy silnych elektrowozów wielosystemowych. Takich lokomotyw w Republice Czeskiej dawno nie zamawiano. Tomáš Tóth, prezes ČD Cargo podkreślił, że istnieje zapotrzebowanie na takie pojazdy dla ciężkich pociągów, a dziennikarze z zdopravy.cz podkreślili, że jedna ze spółek zależnych ČD Cargo korzysta obecnie z sześcioosiowych Dragonów. Warto zwrócić uwagę na to, że dwusystemowy Dragon 2 jest już gotowy.
Przewoźnik pozyskał w 2019 roku 10 wielosystemowych czteroosiowych lokomotyw Bombardier Traxx MS3 z opcją dostawy aż 40 kolejnych. ČD Cargo nie ukrywają, że obecnie rozpisany przetarg ma dostarczyć operatorowi informacji o innych opcjach dostaw i pozwolić na sprawdzenie rynku.
Komentarze:
Newag

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |