Czym jest jonizacja? I jak wpłynie na bezpieczeństwo w transporcie publicznym?
materiał partnera ⚫ 08.06.2020 ⚫
7




Jonizatory mają dużą szansę stać się skutecznym narzędziem w walce z wirusami i bakteriami Czysty Nawiew


Biznes
Kryzys na rynku transportu publicznego jest faktem. W niektórych miastach Polski odnotowano nawet 80-proc. spadki. Zaś zmniejszenie pasażerów publicznego transportu szynowego sięga nawet 53%. Walka ze strachem i powrotem do normalnego życia nie będzie łatwa, a sama szczepionka na COVID-19 nie rozwiąże ogólnego problemu grożących nam pandemii wirusów. Być może realnym rozwiązaniem w zapanowaniu nad zagrożeniami, m.in. w transporcie publicznym, będą nowoczesne technologie – takie jak igłowa dwubiegunowa jonizacja.
Klucz do rozwiązania kryzysu
Sam proces jonizowania powietrza jest nam znany już od wczesnych lat 70., jednak w dobie koronawirusów, czy epidemii SARS, technologia ta zyskała na szczególnej popularności.
Jonizacja w największym skrócie to proces dezaktywowania szkodliwych zanieczyszczeń (m.in. wirusów, bakterii, alergenów czy drobnoustrojów) za pomocą ładunków atomów (dodatnich i ujemnych).
Czy można pozbyć się wirusa z przedziału w 15 minut?
Nowoczesne jonizatory dwubiegunowe, które nie wytwarzają ozonu (jako produktu ubocznego) wydają się wręcz idealne do zastosowania w środkach komunikacji publicznej. Do tego łatwość montażu w kanałach systemu wentylacji, czy klimatyzacji poszczególnych jednostek i co najważniejsze – szybkość działania. Według badań amerykańskiego niezależnego instytutu EMSL Analytical system ten zwalcza unoszące się w powietrzu bakterie E. coli w 15 minut, Legionelle w pół godziny, zaś z wirusem SARS Cov-2 jest w stanie poradzić sobie w około 60 minut (badanie ALG). Efekty te wydają się wręcz nieprawdopodobne. Jednak zastosowanie tych urządzeń w Białym Domu czy maszynach Gulfstreama i Boeinga (certyfikacją DO-160) raczej potwierdza skuteczność tej technologii.
W poszukiwaniu złotego runa
Świat, jak i cała branża transportu publicznego, z pewnością musi wyciągnąć wnioski z obecnej sytuacji. Profilaktyka w ochronie zdrowia i życia pasażerów z pewnością będzie jednym z rozwiązań tego typu globalnych problemów. Idealnym narzędziem do działań prewencyjnych w ochronie przed wirusami czy bakteriami wydaje się właśnie dwubiegunowa jonizacja powietrza. Czas jednak pokaże jak szybko nauczymy się korzystać z nowinek współczesnej technologii.
Sam proces jonizowania powietrza jest nam znany już od wczesnych lat 70., jednak w dobie koronawirusów, czy epidemii SARS, technologia ta zyskała na szczególnej popularności.
Czy można pozbyć się wirusa z przedziału w 15 minut?
Nowoczesne jonizatory dwubiegunowe, które nie wytwarzają ozonu (jako produktu ubocznego) wydają się wręcz idealne do zastosowania w środkach komunikacji publicznej. Do tego łatwość montażu w kanałach systemu wentylacji, czy klimatyzacji poszczególnych jednostek i co najważniejsze – szybkość działania. Według badań amerykańskiego niezależnego instytutu EMSL Analytical system ten zwalcza unoszące się w powietrzu bakterie E. coli w 15 minut, Legionelle w pół godziny, zaś z wirusem SARS Cov-2 jest w stanie poradzić sobie w około 60 minut (badanie ALG). Efekty te wydają się wręcz nieprawdopodobne. Jednak zastosowanie tych urządzeń w Białym Domu czy maszynach Gulfstreama i Boeinga (certyfikacją DO-160) raczej potwierdza skuteczność tej technologii.
W poszukiwaniu złotego runa
Świat, jak i cała branża transportu publicznego, z pewnością musi wyciągnąć wnioski z obecnej sytuacji. Profilaktyka w ochronie zdrowia i życia pasażerów z pewnością będzie jednym z rozwiązań tego typu globalnych problemów. Idealnym narzędziem do działań prewencyjnych w ochronie przed wirusami czy bakteriami wydaje się właśnie dwubiegunowa jonizacja powietrza. Czas jednak pokaże jak szybko nauczymy się korzystać z nowinek współczesnej technologii.
Komentarze:
Koronawirus a transport

Consumer Choice Center pisze list otwarty do prezesów linii lotniczych. Chodzi o zwroty i vouchery
0

W pociągach można zajmować wszystkie miejsca siedzące. W Intercity będzie trzeba mieć miejscówkę
264
