Partnerzy serwisu:

Czy maszynistom przekraczającym granicę konieczne będą kursy językowe?

ms, Rynek-Kolejowy.pl 03.06.2015 235

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-06-03 11:14:28 Autor: Winicjusz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Coś mi się wydaje, iż bardziej potrzebne będzie szkolenie z języka polskiego dla redaktorów RK...

"Czy maszynistom przekraczającym granicę konieczne będą kursy językowe?"
2015-06-03 12:28:50 Autor: Zdenek
---.43.4.226
Pytanie do MIR (i UTK też): Czy MIR wprowadzi do szkolenia maszynistów kurs języka litewskiego? Czy wszyscy maszyniści w Polsce będą płynnie (B1) mówili, pisali i czytali po litewsku?
2015-06-03 12:40:38 Autor: j&s
---.adsl.inetia.pl
@Winicjusz

Sformułowanie może jest trochę nieprecyzyjne, ale nie zawiera błędu. Czepiasz się.
2015-06-03 14:34:13 Autor: kicior
---.119.82.194
@Winicjusz
A gdzie tu jest błąd? Ano skadniowego, ani gramatycznego, rekcja dobra, szyk poprawny... A to Polska właśnie, byle komuś dowalić.
2015-06-03 15:12:31 Autor: Jarek22
---.dynamic.chello.pl
A może wprowadzić tak jak w Transporcie Lotniczym obowiązkowy język angielski. Kazdy maszynista oraz dyżurny na głównych liniach powinien znać język angielski i w tym języku rozmawiać po przekroczeniu granicy. Dlaczego Polski maszynista aby poruszać się po liniach niemieckich musi znać język niemiecki, a maszynista niemiecki chcący poruszać się po liniach polskich już nie musi znać języka polskiego? Po co maszyniści maja uczyć sie różnych języków zamiast jednego - angielskiego. Młodzi już od szkoły podstawowej uczą sie tego języka i nie mieli problemu z komunikowaniem sie za granica.
2015-06-03 16:40:55 Autor: vlad
---.torservers.net
To teraz porozumiewają się na migi? Jaki to ma wpływ na bezpieczeństwo, skoro teraz podobno jest wszystko w porządku?
2015-06-03 19:31:32 Autor: Jarek22
---.dynamic.chello.pl
Na granicy następuje zmiana drużyny oraz Lokomotywy jeśli jest tylko jednosystemowa. Kilku naszych maszynistów majja uprawnienia do prowadzenia pociągów za granicą Polski ale musieli zdać egzamin z języka Niemieckiego i przepisów niemieckich jeśli chcą poruszać się po ich liniach kolejowych oraz ostatnio otrzymali uprawnienia na linie Czeskie także tylko ci co znają język Czeski.
2015-06-04 09:53:54 Autor: zgrzyt
---.tktelekom.pl
Jedynym sensownym rozwiazaniem jest jazda do stacji przygranicznej,wymiana lokomotyw i z powrotem. Cała dyskusja jest po to, by nabic kasy specom od interoperacyjnosci, nauczycieli jezyka i kontrolerów wykonania postawionych zadań. Cały czas beda mieli zajecie specjalisci od nanoszenia poprawek, a kolej bedzie droga i nieopłacalna.
2015-06-04 10:28:23 Autor: j
---.toya.net.pl
polotej se pajacu, bo ty znosz to wszyjscy za tobą pójdą geju, jo akuratznom frycowski
2015-06-04 11:36:07 Autor: Jarek22
---.dynamic.chello.pl
Takim rozumowaniem to w transporcie drogowym ciężarówki TIR dojeżdżały by tylko do granicy i tam następował by przeładunek ładunku na drugi pojazd i np. niemiecki kierowca dalej by jechał z towarem a Polski wracał do bazy...

Własnie chodzi o to aby ujednolicic system zasilania oraz przepisy aby Polski lub Niemiecki albo Czeski lub Słowacki maszynista bez problemowo mógł przekroczyc granicę z pociągiem i dojeżdżać do stacji docelowej bez konieczności zmiany lokomotywy oraz drużyny pociągowej aby obniżyć koszty. Tak samo jak Polski maszynista tez może kończyć jazdę na terenie Niemiec zamiast na granicy .
2015-06-04 13:39:32 Autor: realny
---.adsl.inetia.pl
Jeżeli ktoś zna język obcy, to nie będzie pracował jako maszynista.......
2015-06-04 16:59:05 Autor: iiii
---.play-internet.pl
Czy jadac z ETCS potrzebna jest znajomosc jezyka obcego?
2015-06-04 16:59:08 Autor: iiii
---.play-internet.pl
Czy jadac z ETCS potrzebna jest znajomosc jezyka obcego?
2015-06-05 07:52:33 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Trzeba wzorować się na lotnictwie i stworzyć coś na wzór uniwersalnego żargonu lotniczego tyle, że dotyczącego taboru i infrastruktury. skoro udało się opracować ETCS to czemu nie opracować uniwersalnego modelu komunikacji w oparciu o język angielski? Nie dotyczy to jednak połączenia Katowice - Kraków na którym maszyniści powinni obowiązkowo wykazać się umiejętnością wszystkich języków europejskich oraz esperanto i migowego :) AMEN
2015-06-05 09:07:59 Autor: zgrzyt
---.tktelekom.pl
@Jarek. Różnica między transportem samochodowym a kolejowym jest taka, ze kierowca ma swój samochód i kiedy śpi, to w samochodzie lub jakims hoteliku. Wyobrazasz to sobie, ze maszynista spi a lokomotywa z pociagiem stoi bo skończyły się godziny? Można siadać na taka jaka jest akurat nieobsadzona, ale w warunkach zagranicy, kto bedzie sie przejmował jej stanem technicznym. Ważne będzie, by zrobic godziny i dojechać z powrotem do domu. Sprawą następną jest spanie w swoim domu i jazda na znanych i stałych odcinkach obsługi. Banalna sprawa, ale w swoim domu i przy żonie, maszynista prowadzi się bardziej przyzwoicie. Możesz mnie wysmiać, ale znam sprawę z licznych delegacji. No, jeżeli jestes człowiekiem wolnym, to ciagnie w swiat daleko i na dłuższy czas, ale to tym gorzej dla ruchu kolejowego. Tu na pobocze ani parking przydrożny nie zjedzie, by się zdrzemnąć.
2015-06-05 09:15:02 Autor: zgrzyt
---.tktelekom.pl
Dodam jeszcze, ze na kolei, jak i w każdej branzy, czy regionie, oprócz języka literackiego, obowiazuje tzw. żargon kolejowy. Nawet w swoim kraju, w różnych regionach, trzeba czasem dwa razy sie dopytać, by zrozumiec właściwie. A co dpoiero za granica, gdzie absolwent studiów językowych ma czasem trudnosci z zagraniczną, obcą mu gwarą.
2015-06-05 12:10:42 Autor: Jarek22
---.grupalotos.pl
To że używa się żargonu kolejowego nie może przekreślić dążenia do ujednolicenia przepisów oraqz sygnalizacji w Europie. A co do spania.
Czy ja napisałem że maszynista ma prowadzić pociąg z Warszawy do Paryża? Tu chodzi o pociągi np. z Poznania do Berlina. Po co zmieniać maszynistę i lokomotywę w Oderbruckie? Nasz maszynista może jechać do Berlina przecież a jeśli mu pozwoli czas pracy nawt dalej. Tam może przespać się w Hotelu, motelu i następnego dnia wracać do jednostki macierzystej. A to co inni robia w hotelach nie może przekreślać zmian w przepisach pracy maszynisty.
2015-06-05 23:00:30 Autor: MarcinKa
---.slubice.vectranet.pl
1. Powodem wprowadzenia zmian jest okoliczność, że do tej pory "niektóre wymogi w załącznikach IV i VI do dyrektywy 2007/59/WE są niejasne, co prowadzi do różnic w zakresie stosowania w państwach członkowskich, a ostatecznie zagraża wprowadzeniu zharmonizowanego systemu licencji dla maszynistów w Unii." Różna transpozycja przepisów w państwach członkowskich hamowała zatem ujednolicenie reguł w zakresie dot. maszynistów.

2. Dyrektywa nie dotyczy maszynistów obsługujących wyłącznie:
a) | pociągi metra, tramwaje i inne pojazdy systemów kolei lekkiej;
b) | sieci, które są funkcjonalnie wyodrębnione z systemu kolejowego i przeznaczone są tylko na potrzeby pasażerskich i towarowych przewozów lokalnych, miejskich lub podmiejskich;
c) | infrastrukturę kolejową należącą do właścicieli prywatnych, istniejącą jedynie do użytku właścicieli tej infrastruktury w ramach ich własnej działalności w zakresie transportu towarów;
d) | odcinki torów, które są tymczasowo zamknięte dla normalnego ruchu ze względu na konserwację i naprawy, odnawianie lub modernizację systemu kolejowego.

Trudno będzie zatem znaleźć wyjątek dla ruchu w strefie transgranicznej. Faktem jest, że maszyniści posiadający świadectwa językowe mogą faktycznie poruszać się po całej Unii. I chyba o to chodzi.
Pozdrawiam.
2015-06-07 10:02:21 Autor: zgrzyt
---.tktelekom.pl
@MarcinKa. Kierowcy Tir-ów poruszajasie po całej Unii. Jak to wyglada, to juz troche pisałem i wszyscy o tym wiedza. Spanie byle gdzie i z byle kim, jedzenie byle co, i raz albo dwa razy w miesiącu w domu z rodziną. Widzę, ze masz analityczny i postępowy umysł, wiec wysil się na opracowanie jakiegoś hipotetycznego planu pracy dla maszynisty(grafiku), poruszającego sie po całej UE, w ruchu osobowym i towarowym. Plan pracy lokomotyw także obowiazuje, bo inaczej same straty, brak przegladów i zły stan techniczny. Napisz jeszcze, czy chciałbys być takim maszynistom, i czy chce tego Twoja zona i dzieci. Wiem, ze obecnie zle sie widzi, gdy posiada sie swój dom albo mieszkanie. Ale dopóki w naszych realiach mieszkanie nie jest w cenie roweru, a rodzina stanowi jakaś wartość, to uczciwych ludzi do takiego zawodu trudno bedzie zdobyć
2015-06-07 14:03:14 Autor: Franc
---.dynamic.chello.pl
zgrzyt Ciebie nic nie przekona. Należysz do osób które zawsze znajdą powód aby nie było zmian. Ludzie tak samo myślący jak ty nigdy nie zmieniaja pracy , na każda zmianę protestuję. Wygląda na to że masz za krutki łańcuch i dalej nie jesteś w stanie nigdzie iść jak tylko utarta scieszką , praca, dom , dom praca.

Znajdą się!!! Zapewniam Ciebie . Pracownicy np. DB Schenker lub FPL jeżdżą po całej Polsce i jakoś umią pogodzić prace z domem. Nie jeden maszynista z wschodniej sciany jechał do pracy na zachodnią sciane aby tam prowadzić pociągi. I jakoś zgadzali sie na cygańskie żeycie, spanie w hotelach. Znałem ich i zapewniam że po 12 h pracy jak wracali do hotelu po 1 browarku spali jak dzieci. Nikt nie mówi aby maszynista z Warszawy jechał do Madrytu. Ale aby mógł przekroczyć granicę Polski i na terenie innego kraju jeśli mu pozwolą godziny pracy prowadził pociąg. Także pracuje się nad wprowadzeniem jednolitych przepisów sygnalizacji oraz jednolitych rozwiązań infrastrujtury aby nie następowało na granicy wymiana lokomotyw.
2015-06-07 17:19:54 Autor: zgrzyt
---.tktelekom.pl
Franc, zawsze mozna poprawic drugim browarkiem, gdyby po tym pierwszym spanie nie przychodziło. Ale pocieszę Cię, ze postępowi ekonomisci dochodza do wniosku, że mieszkań nie powinno sie kupowac, ani domów budować, tylko mieszkać w wynajętych. Pracownik jest bardziej mobilny. Ludy koczownicze znane były już w prehistorii, a beduinom do dzis wystarczaja mobilne domy.
2015-06-08 09:36:21 Autor: Gość
---.static.ip.netia.com.pl
"przewoźnicy, którzy wydają maszynistom świadectwa bezpieczeństwa, czyli dokument de facto uprawniający do prowadzenia pociągów"

Chyba chodziło o świadectwo maszynisty.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony