Partnerzy serwisu:

Czy elektrycznym pociągiem dojedziemy do Zgorzelca 15 grudnia?

Michał Szymajda 29.10.2019 126

Czy elektrycznym pociągiem dojedziemy do Zgorzelca 15 grudnia?
Stacja kolejowa w Węglińcu. Czy wciąż konieczne będą przesiadki?Fot. ms, rynek-kolejowy
Prowadzone od wielu miesięcy prace przy elektryfikacji odcinka magistrali E30 pomiędzy Węglińcem a Zgorzelcem mają się ku końcowi. Jednak stuprocentowej pewności, że pod samą niemiecką granicę pojedziemy pociągiem elektrycznym – nie ma.
Coraz więcej sygnałów otrzymujemy od czytelników, jak i od pracowników operatorów, dotyczących tego, że 27-kilometrowego, dwutorowego odcinka nie uda się przygotować dla przejazdów pociągów elektrycznych. Problemem ma nie być nawet poziom zaawansowania budowy, bo być może zostanie ona zakończona na przełomie listopada i grudnia, lecz braki formalne, które dotyczą dokumentacji budowy i jej certyfikacji w Urzędzie Transportu Kolejowego. Drogą nieoficjalną „Rynek Kolejowy” dowiedział się, że PKP PLK będzie miała spore trudności w uruchomieniu trakcji elektrycznej w połowie grudnia.

Pewności nie ma

– Dochodzą do nas sygnały, że w połowie grudnia, wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy, elektryczne zespoły trakcyjne mogą nie pojechać na odcinku linii 274/278 do Zgorzelca. Gdyby tak się stało, może to poważnie wpłynąć na skomunikowania oraz atrakcyjność oferty połączeń międzynarodowych między Polską a Niemcami. Wielokrotnie dopytywaliśmy się o stan zaawansowania prac na linii, bo chcieliśmy mieć pewność, że ezt dojadą pod samą granicę. Do dzisiaj jednak jej nie otrzymaliśmy od PKP PLK – powiedziała Iwona Budych, prezes stowarzyszenia Polsko-Niemiecka Kolej Pasażerska. – Wierzymy, że kursy transgraniczne będą odbywały się bez utrudnień wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy – dodała.

– Obecnie, zgodnie z procedurami, przygotowywane są niezbędne dokumenty, by oddać do eksploatacji zelektryfikowaną linię, w tym potwierdzenie zgodność z wymaganiami TSI – Specyfikacjami Technicznymi Interoperacyjności w ramach UE. Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe zmierzają do tego, by, tak jak poinformowano przewoźników, od 15 grudnia pociągi między Węglińcem a Zgorzelcem mogły kursować z wykorzystaniem trakcji elektrycznej – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Tymczasem Koleje Dolnośląskie, które obsłużą do Zgorzelca większość połączeń, używając do tego elektrycznych zespołów trakcyjnych, biorą deklarację PLK za dobrą monetę. Ale także PKP Intercity zapowiedziało wydłużenie jednego z pociągu IC do Zgorzelca.

KD wierzą w zapewnienia PLK

– Miło nam poinformować, że 30 października otwieramy dla naszych pasażerów Biuro Obsługi Klienta w budynku dworca kolejowego Zgorzelec. Termin oddania do użytku BOK-u na stacji Zgorzelec nie jest przypadkowy. Począwszy od 15 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy 2019/2020, przejazdy na linii nr 278 – jak poinformował nas zarządca infrastruktury PKP PLK – będą odbywać się trakcją elektryczną aż do Zgorzelca. Tym samym widmo konieczności wprowadzenia obsługi odcinka Węgliniec – Zgorzelec taborem spalinowym, wydaje się być zażegnane – powiedział Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.

Rzecznik KD dodał, że atrakcyjna cenowo „Promocja Drezdeńska” dla tanich przejazdów pociągiem między Dolnym Śląskiem a Dreznem zostanie utrzymana.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony