Partnerzy serwisu:

CZT: wstrzymać wypłatę funduszy z RPO dla podkarpackiego

CZT / ms, Rynek-Kolejowy.pl 12.03.2015 134

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-12 12:21:42 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gdyby KE faktycznie zablokowała cash, to byłby dobry straszak dla innych marszałków :)
2015-03-12 12:32:15 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Zwłaszcza dla Dolnego Śląska, gdzie chęci do ciachania są ogromne a umowy z UE wiążą się z konsekwencjami. Oprócz tego obowiązują też umowy w ramach euroregionów (Liberecky Kraj i DŚ).
2015-03-12 12:43:19 Autor: popo
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
to może tak na dolnym śląsku ktoś by się zainteresował cięciami połączeń od kwietnia na odcinku Wrocław-Węgliniec-Wrocław będą przerwy od 5 do 7 godzinowe !!!!!!!!!!!!!!!!
2015-03-12 12:45:34 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Jest natomiast kasa na wodotryski:
http://www.bip.podkarpackie.pl/attachments/article/1345/Informacja_o_wyborze_najkorzystniejszej_oferty_-_28.10.2.pdf
2015-03-12 12:50:13 Autor: leemc
---.static.ip.netia.com.pl

leemc
Niektórym regionom chyba bliżej do Azji niż Europy.
2015-03-12 12:59:30 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Brawo CZT! Dobrać się do tyłka takim niszczycielom kolei w Polsce.
2015-03-12 13:01:57 Autor: pk
---.opera-mini.net
Pisowski marszalek Ortyl likwidując pociągi oszukał wyborców!
2015-03-12 13:02:37 Autor: Driver
---.centertel.pl
To jest właśnie Podkarpackie. Dużo szumu, kolejka napowietrzna w Rzeszowie i inne cuda a zwykła kolej odwraca się od pasażera. Takie województwa winny być likwidowane, nie maja racji bytu.
2015-03-12 13:03:34 Autor: JFK
---.153.102.250
Bastion pewnej partii pokazuje jak potrafi zarządzać.
2015-03-12 13:10:54 Autor: Eurotram
---.ip.oxynet.pl
Bardzo dobrze; są województwa,które potrafią tę kasę lepiej zagospodarować,a np. przez to, że leżą na zachodzie kraju, dostają mniejsze dofinansowanie. Niestety,ale w przypadku Ściany Wschodniej kasa nie wystarczy,a na pewno sama kasa nie zrobi z tego regionu myślącego po europejsku terytorium.
2015-03-12 13:39:27 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Uwaga godna poparcia, jak najbardziej, tak.
Może KE, podzieli tą opinię, (trudno powiedzieć kto tam teraz zasiada w tej komisji)
Ale próbować warto, bo to co się dzieje w podkarpackiem, ale także w innych rejonach kraju, z koleją lokalną, to skandal, zwłaszcza mam na myśli sąsiednie małopolskie, "kryniczankę", Stróże - Jasło, Wadowice - Oświęcim...
Powinny zostać zawieszone wszelkie fundusze pomocowe, RPO, POIiŚ, dla podkarpackiego, to jeszcze wchodzi program dla Polski wschodniej...
A zwłaszcza powinny zostać zawieszone dofinansowania do budowy dróg, dopóki nie ruszą projekty kolejowe, i transport szynowy nie zwiększy udziału w transporcie, zgodnie z ideą równoważenia transportu, ochroną środowiska (w podkarpackiem stan powietrza pozostawia wiele do życzenia !)...
Inną sprawą niestety jest fakt że z krańców południowo - wschodniej Polski, niewiele osób upomina się o kolej, muszą to robić osoby z innych rejonów kraju. Skutkiem tego, jest tzw. wykluczenie komunikacyjne, pozbawienie wielu miejscowości dostępu nie tylko do kolei ale i w ogóle nawet do auto(busowego) transportu publicznego. A zasłanianie się spadkiem wpływów z podatku "Janosikowego" to kpina tamtejszych władz z mieszkańców.
2015-03-12 13:52:25 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
do wyborców PIS-u
Tak będą rządzić . Przed wyborami samorządowymi nowy rozkład jazdy , tyle nowych połączeń ; wydawało się że duży postęp. A po wyborach cięcia prawie o połowę.
Hipokryzja czy chytrość ?
2015-03-12 14:11:35 Autor:
---.115.175.38
Prawidlowo odebrac dotacje... .
2015-03-12 14:17:24 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
Nie lubię polityki na tym forum , i staram się jej unikać ,ale... Nie wiem o co Wam chodzi z tym PiSem. Nie od dzisiaj wiadomo że jest to partia antyeuropejska i nie przyjmuje do wiadomości przynależności Polski do UE. Jest takie ichnie fajne określenie "uważamy ten fakt za niebyły". Więc jak są u władzy to mają w d...e KE jej ustalenia w kwestii wydawania pomocowej kasy. Pragnąłbym też zauważyć że PiS na Podkarpaciu wygrał w demokratycznych wyborach , czyli ludzie ich tam chcą. Podoba się im taka władza i należy to uszanować. Niech chodzą na piechotę lub korzystają z usług busiarskich firm których właścicielami są miejscowi notable (jak sądzę także z PiS). I to by było na tyle.

PS. Kolej na Podkarpaciu i tak ma małe szanse na przeżycie niezależnie od władzy , ale władzę wybierają ludzie , więc ich nie żałujmy. Mają to na co zasłużyli.
2015-03-12 16:26:06 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Właśnie w woj podkarpackim tak jak w innych woj. wschodnich to przeinwestowanie w kolej powoduje wykluczenie społeczne, bo inwestowanie w kolej oznacza dziurawe drogi np. wojewódzkie. Proponuję przejechać się drogą 835 Przeworsk - Biłgoraj.
2015-03-12 16:28:15 Autor: ~
---.39.193.87
Bzdura wierutna, połączenia KD nie podlegają w tym województwie redukcji, wręcz przeciwnie ;)
2015-03-12 16:28:51 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Huciński - rozumiem że jesteś za zawieszeniem pieniędzy na remonty dróg. Czy uważasz, że jeżeli karetka pogotowia zgubi koło na dziurze w drodze w woj. podkarpackim to jest OK?
2015-03-12 16:29:56 Autor: King
---.free.aero2.net.pl
Dziury na Wrocław - Węgliniec to będą chyba w snach niektórych troli, aaa i o Jelczu zapomniałeś tam dopiero będą dziurki ;)
2015-03-12 16:41:02 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Aron
Tych kolei w województwach wschodnich jest tak niewiele że chyba trudno mówić o przeinwestowaniu. Problem polega na tym że próbuje się na siłę robić z tej niewydolnej siatki kolejowej kolej pasażerską. Według mnie jest tu miejsce wyłącznie na przewóz towarów i tu są szanse powodzenia imprezy remontowej. Tą drogą należy iść. Wiem że Mikole się rozkrzyczą żem nihilista , ale tak to na razie wygląda , i nie widać zmian.
2015-03-12 16:52:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ beblin - całkowita racja. Puciongi w woj. wschodnich nie majom sensu ekonomicznego i nie ma co karać ludzi dziurawymi drogami za to że nie chce im się czekać pół dnia na puciong albo drałować kilometr czy 2 do dworca kolejowego jak busa majom pod blokiem
2015-03-12 16:56:52 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Mi Kole!
Opamiętajcie się! W Polsce wschodniej nikt nie płacze z powodu braku pociągów pasażerskich, bo od wielu lat nikt nimi nie jeździł!
A ta Wasza UE upadnie niebawem razem z Centrum Transportu Zrównoważonego itp.bzdurami.
No i ta nienawiść do ludu podkarpackiego, że na PIS głosuje, jakby PO czymś od niego różniło..
2015-03-12 18:22:08 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan
Różnica drogi Stefanie jest jedna: PO -to bufony ; PiS - to idioci. No i wybieramy co kto tam lubi. I może już dość o polityce. Lepiej skupić się na transporcie.
2015-03-12 19:06:42 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Jak nie to nie...
Tylko żeby potem nie było " la boga ! wszystko likwidują, młodzi tylko skończą obowiązkową szkołę, to pryskają ze wsi, jeden, drugi, trzeci i czwarty...matka i ojciec płaczą, bo uciekają do miasta albo zagranicę, no bo na podkarpaciu nima nic ! Karetka też nie dojedzie, jedną stację ratownictwa zlikwidowali, potem drugą...
Zresztą, kto chce na podkarpaciu korzystać z transportu szynowego to będzie korzystał Aronku, w Warszawie... albo innym dużym mieście - nieprawdaż ?
Bo się tam przeprowadzi, nie widząc żadnych perspektyw na rozwój na wsi.
KE to dostrzegła, i koniec z kasą dla wsi, z programu rozwoju obszarów wiejskich.
Duża kasa pójdzie na rewitalki dużych miast, centrów miast, obszarów poprzemysłowych, na transport szynowy w miastach, a nie na wsi. Takie są fakty bolesne dla prowincji, niestety to też jest pochodna nikłego zainteresowania mieszkańców małych miast i wsi transportem publicznym, już nawet nie mówię o kolei (transporcie szynowym), bo to jest i chyba będzie coraz rzadszy widok w kraju, daleko za dużym miastem. Niestety.
2015-03-12 19:12:37 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Likwidacja tego regionu, jak i abdykacja abpa Michalika to kwestia kilku lat. Dno!
2015-03-12 19:45:01 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Mam wrażenie że Aron zna podkarpackie drogi z telewizji. Ja znam z doświadczenia.
2015-03-12 19:51:55 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - rozumiem że np. z Ostrołęki która ma puciongi nikt nie wyjeżdża? Albo z Chełma?
2015-03-12 19:53:10 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Jechałem nie raz DW 835 Tarnogród - Przeworsk. Jej stan jest tragiczny. Jeżeli teraz CZT chce zablokować remont dziurawych dróg to cóż - będzie więcej ofiar śmiertelnych na drogach.
2015-03-12 20:08:39 Autor: Eurotram
---.dynamic.gprs.plus.pl
Aron,co Ty bzdurzysz o DW835? Pojutrze trzeci raz w ciągu miesiąca będę nią jechał i jest nie tyle dziurawa co niezbyt szeroka,ale nie przypominam sobie tam specjalnie miejsca grożącego rozwaleniem zawieszenia...
2015-03-12 20:28:40 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A co z obwodnicą Brzozowa? Też niepotrzebna?
2015-03-12 21:05:00 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@aron
obwodnica Brzozowa dla mnie nie potrzebna, bo ja jeżdżę bocznymi drogami w woj.podkarpackim omijając Rzeszów i tą przeklęta drogę krajową z TIRwami na Barwinek. Omijam także wszelkie miasta powiatowe z Brzozowem, Sanokiem i Leskiem na czele. Światła, korki, piesi na pasach, fotoradary i ogólnie używanie hamulców mnie wkurza, więc jak nie ma śniegu, to napieram oplotkami po górach dolinach. Pociągiem z Zagórza ostatni raz jechałem w II 2008 kuszetka elegancko przez Stróże.
2015-03-12 21:19:18 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@beblin
Szanowny kolego!
Ja absolutnie nie bronię PISu, a dziś nawet odmówiłem złożenia podpisu poparcia dla Dudy.
Uważam jednak za idiotów ludzi, którzy prawią że to wina PISu i abp-a Michalika, że w diecezji przemyskiej nie ma pociągów regionalnych.
linia rzeszów-jasło-zagórz-łupków to naturalny szlak towarowy na SK, H, RO, BG i Turcję z ominięciem niewygodnego politycznie i infrasteukturalnie Banderostanu, a nie magistrala dla dotowanych szynobusów!
2015-03-12 23:17:52 Autor: Andrzy
---.play-internet.pl
Hehe, a ja dziś usłyszałem, że konduktorzy PKPIC do Zagórza taksówką dojeżdżali. :')
2015-03-12 23:28:38 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
bezsensowny plan. 6 par na trasie rzeszów-jasło to za mało, powinno być 10-12 par a po dokończeniu modernizacji i zrobieniu łącznicy do krosna nawet więcej (część z przeplotem - raz pociąg do jasła, raz do krosna), teren dość gęsto zaludniony podróżnych na tej trasie jest dużo. oczywiście brakuje wspólnego biletu TLK-PR :)
2015-03-13 05:10:29 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Już było wałkowane, że na liniach lokalnych, wręcz marginalnych nawet mimo remontów, przewozy będą znikome, albo ich nie będzie w ogóle.
2015-03-13 10:58:44 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@Bozia
nie jest to prawda, właśnie Jasło-Rzeszów ma potencjał przy dobrym czasie przejazdu (a czas poniżej 70 minut dla regio jest do osiągnięcia, podobnie na linii do krosna po wybudowaniu łącznicy), dojeżdżających do pracy jest mnóstwo i miasta są całkiem spore, ale alternatywa dla busów i samochodów to nie są 2-3 pary a tych par połączeń musi być kilkanaście.
koszty aż tak bardzo nie wzrosną, bo SZT jeżdżą obecnie po 200km dziennie a mogą 500km, załogi pociągów też są na etatach a więcej czekają niż jeżdżą
2015-03-13 12:25:15 Autor: bebin
---.108.152.137.wlantech.pl
@Stefan
Stefanie. Absolutnie nie pomawiam cię o bronienie PiSu , byłoby to z mojej strony nadużycie. Obaj wiemy dlaczego nie ma w tej diecezji pociągów pasażerskich , jak również to że pociągi towarowe mają szansę na trasie do Łupkowa przy dobrych warunkach i właściwym pomyślunku. Z tym PiSem to też racja co piszesz , ale ich nie lubię , no i już. Pozdro.
2015-03-13 13:20:26 Autor: Kryniczanin
---.146.38.169.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Jestem dzisiaj w Rzeszowie. Bardzo długie kolejki do kas PR i IC - po kilkadziesiąt osób do każdej. Teraz odjechał pociąg 30407 do Przemyśla na EN64-005 pasażerowie nazywają go "jaszczurka" - jakieś dwie dziewczyny mijając mnie powiedziały - patrz dzisiaj znów jedzie jaszczurka. Przy składzie kręciła się ekipa TVP Rzeszów. Pociąg kilka minut przed odjazdem 100% zajętych miejsc siedzących a dochodziło jeszcze więcej.
2015-03-13 13:53:13 Autor: Krak
---.internetdsl.tpnet.pl
POŁUDNIE PODKARPACIA CHCE DO MAŁOPOLSKI!!! Północno-wschodnie powiaty do Lubelskiego! Zostawić Rzeszów na prawie powiatu i niech sobie robią kolejki naziemne i aglomeracyjne!
2015-03-13 20:58:03 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@beblin
w diecezji przemyskiej są pociągi pasażerskie regionalne, ale tylko na szlaku z Rzeszowa do Przemyśla gwoli uściślenia
@Krak
No i po co się podniecać bzdurami wynikającymi z podziału na województwa?! Sprawdź sobie co to znaczy Podkarpacie i wyjaśnij nam co to znaczy jego południe, bo Podkarpacie dzieli się na Zachodnie (w Austrii i Czechach), Środkowe i Wschodnie (Polska, u-Kraina i Rumunia).
Małopolska z kolei obejmuje tereny leżące w obrębie woj.mazowieckiego, łódzkiego i lubelskiego i jedyne województwo, z którym się pokrywa w całości to świętokrzyskie. Nie naśladujta urzędników w ich głupocie! Szanujta polską geografię i historię!
2015-03-13 22:11:15 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Pieniędzy na uruchomienie połączeń na Podkarpaciu szukajcie na pokładach samolotów Ryanair, Eurolotu, oraz stracie Jasionki. 40 baniek dla Irańczyka, 12 mln za upadły już Eurolot do Rzymu i Paryża, oraz pokrycie straty lotniska musi się na czymś odbić, więc odbiło się na kolejowych połączeniach w regionie.
2015-03-14 07:24:41 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Bozia
Nie znam nikogo, kto w swoim życiu jechał szynobusem na linii Rzeszów-Jasło-Zagórz. Kiedyś ja chciałem tym jechać, ale ogłosili że dziś pojedzie ZKA i mojego roweru na pokład nie weźmie. pojechałem rowerem i osiągnąłem podobny czas przejazdu.
Znam wiele osób, które z Jasionki wielokrotnie latały i latają do US i UK.
Znienawidzone przez MiKoli i fanów PO władze rzeszowskie doskonale wiedzą, że pociągami na górskich liniach nikt nie będzie jeździł. Doskonale wiedzą też, że wszyscy młodzi ludzie uciekli do UK, temu lansują lotnisko. Kolejny powód lansu lotniska to rozwój przemysłu lotniczego w okolicy i rozwój lotniczych nauk technicznych na Politechnice Rzeszowskiej. Rzeszów chce być lotniczą stolicą Polski a nie zagłębiem szynobusowym. Z Zagórza do Rzeszowa samochodem jedzie się 1h jak nie ma korków, a puciong jechał 4 h.
PIS to zło, które przynosi zgubę Kościołowi i korzyści dla PO.
UE to zło, które przynosi zgubę Europie i korzyści dla PO itp.polityków & urzędników liczonych w skali sojuza w milionach!
2015-03-14 11:35:11 Autor: CV
---.interq.pl
Linią Rzeszów-Jasło-Zagórz przed 2009 jeździło całkiem sporo ludzi - uczniowie, osoby dojeżdżające do pracy a nawet turyści. Pamiętam, że czasem w szynobusie ledwie mieściły się grupy wycieczkowe z Lubelszczyzny jadące w Bieszczady a indywidualni turyści, bywało - podróżowali z rowerami. Trafiali się ludzie z Poznania, Krakowa, Śląska i miłośnicy kolei z Niemiec jadący np. na Słowację. Niestety postarano się, żeby systematycznie kolej rozmontować przez zaniechania inwestycyjne, podziały regionalne, niespójną ofertę biletową i rozkłady jazdy z pozycji podróżnego wykluczające zdrowy rozsądek.
2015-03-15 00:17:01 Autor: antyspam
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
krak, niedoczekanie centusiu. Rzeszowa nikt nie ruszy jako stolicy województwa. Krakówek musi się z tym pogodzić. To, że starosta lubaczowski z PSL chciałby przyłączyć się do marszałka lubelskiego też z PSL chyba nie dziwi, ale to się nie stanie. Może napiszesz, czy krakówek dba o Tarnów albo Nowy Sącz? Czy mieszkańcy są zadowoleni z przynależności do centusiów? A może Chełm i Zamość jest szczęśliwy z przynależności pod Lublin? Biała Podlaska jest tak bardzo zadowolona, że chciała się przełączyć do mazowieckiego. Zawsze tak jest, że miasta powiatowe nie lubią stolicy regionu i zmiana miasta wojewódzkiego z jednego na inne to jak zamienił stryjek siekierkę na kijek. To, że "postępowe rządy ludowe miast i WSI" nie lubią Podkarpacia jako ostoi ciemnogrodu, nie dziwi. Jednak Podkarpacie trwa wieki, a rządy upadały, ustroje się zmieniały....
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony