Partnerzy serwisu:

CZT: Mazowiecki plan transportowy wymaga poprawek

kch, Rynek Kolejowy 01.09.2014 93

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-09-01 13:48:57 Autor: p.
---.customer.m-online.net
Uwazam, ze linii przyspieszonych powinno byc zdecydowanie wiecej:
RE1 Płock - Kutno - Łowicz - Skeirniewice - Warszawa - Siedlce - Terespol
RE2 Skarżysko - Radom - Warszawa - Tłuszcz - Ostrołęka
RE3 Działdowo - Ciechanów - Warszawa - Sochaczew - Łowicz - Głowno - Zgierz - Łódź Kaliska.
Linie te mogłyby na krańcowych odcinkach zatrzymywać się na wszystkich stacjach zapewniajac szybki dojazd z bardziej oddalonych miejscowosci do Warszawy:
RE1: Płock-Kutno (postoje na wszystkich stacjach)
RE2: Skarżysko-Radom i Wyszków-Ostrołęka (postoje na wszystkich stacjach)
RE3: Działdowo - Ciechanów (postoje na wszystkich stacjach)

Ponadto:
-powinno się zelektryfikować odcinek Małkinia - Ostrów Maz. tak by pociągi regionalne kończyły bieg nie w Małkinii ale ponad 20-tysięcznej Ostrowii.
-powinno sie dobudować ok 5 km odnogę do granic Garwolina tak by pociągi mogły wjeżdżać bezpośrednio do tego dość dużego miasta.
2014-09-01 18:51:13 Autor: kasztelan54
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Plan wymaga korekty ale i tak jest lepszy od podobnego projektu z kujawsko-pomorskiego :P
2014-09-01 21:31:04 Autor: bt
---.dynamic.gprs.plus.pl
do p.
Wg Twojej koncepcji Mazowsze miałoby dotować linie regionalne w województwie łódzkim? Rozumiem trasę do Kutna, bo nie ma alternatywy, ale trasa RE3 na odcinku Łowicz- Łódź Kaliska to chyba przesada. Skarżysko i Terespol zresztą też nie leżą w województwie mazowieckim i raczej nie ma tam takich potoków, żeby takie pociągi zarabiały na siebie.

Wszystkie te plany transportowe mają charakter albo pobożnych życzeń, albo widzimisię "speca" od transportu, który dostał zlecenie jego sformułowania.
Tak naprawdę scenariusz napisze życie i będzie zależał od wielu czynników, głównie finansów województwa. To, że dana linia znajdzie się w planie nie oznacza jednocześnie, że na 100% będzie utrzymana, bo może się okazać, że województwo nie będzie miało kasy i najpierw będzie musiało utrzymać np. szpitale, czy np. drogi wojewódzkie (nikt mi nie powie, że najpierw będzie kolej, a później drogi), a na kolej, szczególnie poza aglomeracjami po prostu nie starczy...
2014-09-02 14:41:58 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Gdzieś tam głęboko mogą tlić się ciągoty aby spróbować precedensu w postaci KMBusów (wzorem kursujących dziś na końcówce Modlin-Lotnisko Modlin) na poczatek na trasach takich jak Małkinia - Ostrów Maz., oraz Siedlce - SUkołów Podlaski, a potem już powinno pójść jak z płatka. Ofiarą takiego geszeftu padłaby w pierwszej kolejności Góra Kalwaria (KMBusy z Piaseczna p. Baniochę), następnie Ostołęka (KMBusy z Tłuszcza, w najlepszym razie z Wyszkowa), Dęblin - Radom - Drzewica (na całej długości zastąpiona KMBusami), wreszcie Płock wraz z całym węzłem sierpeckim: KM Busy z mazowieckiego Sochaczewa przez Gąbin zamiast z łódzkiego Kutna przez Gostynin plus REBus bezpośrednio z Warszawy w miejsce "Mazovii", a na linii Nasielsk - Sierpc - KM Busy z Modlina do Płońska, Raciąża i Sierpca przez Zakroczym. W bankrutującym pod rządami PO kraju taki scenariusz wcale nie jest niemożliwy.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony