Partnerzy serwisu:

Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii

Michał Szymajda 01.03.2021 2,4k

Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii
Lokomotywy Effishunter 1000 dla włoskiego klientaFot. CZ Loko
Czeski producent lokomotyw CZ Loko może świętować nie tylko sprzedaż lokomotyw manewrowych do PKP Intercity, ale także zdobycie nowych kontraktów w nowych dla siebie krajach – Szwecji i Norwegii. Lokomotywy dostarczono właśnie także na Ukrainę.
CZ Loko zajmuje się produkcją spalinowych lokomotyw manewrowych i liniowych, a także zaawansowanymi modernizacjami i konwersjami elektrowozów. Zwłaszcza ta pierwsza branża stała się przedmiotem wysokiej specjalizacji producenta z Czeskiej Trzebowej, o czym świadczą kontrakty także w Polsce: z PKP Intercity i z Metra Warszawskiego.

Jak informuje portal zdopravy.cz, Szwecja stanie się dwudziestym krajem, gdzie CZ Loko zdobywa kontrakt. Pojedzie tam silna czteroosiowa lokomotywa spalinowa EffiShunter 1000, która przeznaczona jest do manewrów z bardzo ciężkimi pociągami, może być także eksploatowana jako lokomotywa liniowa. Lokomotywa ma być zbudowana jeszcze w 2021 rok, a na wiosnę 2022 ma przejść jazdy próbne po to, by z końcem przyszłego roku wejść do eksploatacji. Przewoźnik Trainpoint Norway chce mieć pojazd z możliwością operowania nie tylko w Norwegii, ale też w Szwecji, dlatego homologacja będzie wykonana dla obu tych krajów.

– Szwecja i Norwegia to bardzo obiecujący rynek, gdzie na wymianę czeka ponad sto wyeksploatowanych lokomotyw bez ETCS. Dlatego chcemy być obecni na tym rynku – powiedział szef sprzedaży CZ Loko Jan Kutalek. Przypomniał on, że producent ma już doświadczenie z produkcją pojazdów dla rynków północnych, gdyż wcześniej sprzedał do Finlandii sześcioosiowe ciężkie lokomotywy spalinowe EffiShunter 1600 przygotowane do pracy w warunkach kręgu polarnego.

– CZ Loko przekonał nas możliwością modułowych modyfikacji dla specyficznych warunków eksploatacji w północnych rejonach Skandynawii. W przyszłości spodziewamy się wymiany silnika spalinowego na akumulatory – powiedział Hans Sørum, prezes Trainpoint Norway, który wyraził zainteresowanie także innymi lokomotywami CZ Loko. Na razie spalinowóz Effishunter 1000 będzie wyposażony w silnik CAT C32 o mocy 895 kW, który da mu maksymalną siłę pociągową 267 kN. Lokomotywa może jeździć w parze z inną lokomotywą tego samego typu, możliwe jest indywidualne sterowanie mocą silników trakcyjnych i automatyczna regulacja prędkości. Effishunter 1000 może rozpędzić się do 100 km/h w jeździe liniowej.

Z końcem ubiegłego roku CZ Loko zbudował nie tylko dwie lokomotywy dla Finlandii, ale też dwie na Ukrainę (Effishunter 1600) i trzy dla włoskiego przewoźnika FNM (Effishunter 1000).
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony