Czesi pokazują dworzec Praga Wschód dla pierwszej linii KDP [grafiki]
Michał Szymajda ⚫ 13.01.2021 ⚫
244


![Czesi pokazują dworzec Praga Wschód dla pierwszej linii KDP [grafiki] Czesi pokazują dworzec Praga Wschód dla pierwszej linii KDP [grafiki]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210112160337ErNJUgXcAEA6Rw.jpg_60-60.jpg)
![Czesi pokazują dworzec Praga Wschód dla pierwszej linii KDP [grafiki] Czesi pokazują dworzec Praga Wschód dla pierwszej linii KDP [grafiki]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210112160351ErNJUaXMAAmV5l.jpg_60-60.jpg)
![Czesi pokazują dworzec Praga Wschód dla pierwszej linii KDP [grafiki] Czesi pokazują dworzec Praga Wschód dla pierwszej linii KDP [grafiki]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210112160351ErNJUbW8AEEfvG.jpg_60-60.jpg)
![Czesi pokazują dworzec Praga Wschód dla pierwszej linii KDP [grafiki] Czesi pokazują dworzec Praga Wschód dla pierwszej linii KDP [grafiki]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210112160351ErNJUeXIAADb1j.jpg_60-60.jpg)
Czeski odpowiednik PKP PLK – Správa železnic – zakończył konkurs na koncepcję architektoniczną stacji kolejowego Praha Vychod (Praga Wschód), która przeznaczona będzie do przyjmowania szybkich pociągów. Poznaliśmy też wykonawcę projektu pierwszej budowanej od podstaw linii KDP w kraju.
Za zwycięski projekt architektoniczno-urbanistyczny stacji i centrum przesiadkowego Praha Vychod odpowiada spółka Metroprojekt z Sudop Group a personalnie architekti Jiří Opočenský i Štěpán Valouch. Stacja ma być częścią pierwszego odcinka KDP w Republice Czeskiej. Stąd mają pojechać, z prędkością 320 km/h, szybkie pociągi ze stolicy kraju do Brna i Hradca Kralove.
Zarządca czeskiej infrastruktury nagrodził zwycięską koncepcję kwotą 1,2 mln koron. Budowa terminalu z peronami i kładkami, z parkingami P&R i peronami przystankowymi dla pojazdów komunikacji miejskiej, według wstępnych szacunków ma kosztować około 780 milionów koron (prawie 135 milionów złotych).
Tymczasem projekt budowy pierwszego odcinka czeskiego KDP z Běchovic do Poříčan został niedawno, w drodze przetargu, powierzony konsorcjum Sudop Praha, Egis Rail i Mott MacDonald. Wejścia na plac budowy linii można się spodziewać najwcześniej w 2026 roku.
Zarządca czeskiej infrastruktury nagrodził zwycięską koncepcję kwotą 1,2 mln koron. Budowa terminalu z peronami i kładkami, z parkingami P&R i peronami przystankowymi dla pojazdów komunikacji miejskiej, według wstępnych szacunków ma kosztować około 780 milionów koron (prawie 135 milionów złotych).
Tymczasem projekt budowy pierwszego odcinka czeskiego KDP z Běchovic do Poříčan został niedawno, w drodze przetargu, powierzony konsorcjum Sudop Praha, Egis Rail i Mott MacDonald. Wejścia na plac budowy linii można się spodziewać najwcześniej w 2026 roku.
Komentarze:
Nowe linie kolejowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |