Partnerzy serwisu:

Czesi na razie odchodzą od liberalizacji dostępu do infrastruktury?

Radio Prague/lp, Rynek Kolejowy 11.03.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-03-11 11:09:41 Autor: Dominik_Gorski
---.wroclaw.mm.pl
Trochę racji w tym jest. Jak prywatna konkurencja wygryzie CD z najbardziej dochodowych tras dalekobieżnych, to z czego będą się utrzymywać nisko dochodowe połączenia lokalne, których prywatna konkurencja nie zechce przejąć, kierując się kryterium zysku?
Transport publiczny nie może być postrzegany wyłącznie jako rynek do generowania zysków. Transport publiczny ma zapewniać właściwy poziom cywilizacyjny mieszkańcom kraju. A pasażerski transport kolejowy nie będzie spełniał swojej funkcji jeżeli nie będzie postrzegany i organizowany w ujęciu systemowym.
2014-03-11 21:06:51 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
i bardzo dobrze, może przynajmniej zdołają przygotować się lepiej do tego. Na razie jest tak że Regio Jet (nie wiem jak Leo, ale chyba podobnie) ma swoje bilety i nie uznaje biletów CD / viceversa. Skąd my znamy burdel biletowy?
2014-03-12 09:09:31 Autor: jatros
---.dynamic.chello.pl
czekaja na 4 PK
2014-03-12 15:42:15 Autor: P
---.dynamic.chello.pl
Trzeba pamiętać ,że IV pakiet kolejowy to tylko papier. Kilka krajów jak Szwajcaria, Austria czy Niemcy najprawdopodobniej go nie przyjmą. Za duże inwestycje z budżetów by to teraz oddawać po przetargach w prywatne ręce. Po DB widać z resztą ,że firma zamierza odzyskać 100% krajowego "rynku".
2014-03-12 19:23:26 Autor: Czaro
---.adsl.inetia.pl
Debilizm po Czechach bym się tego nie spodziewał.. Zdecydujmy się albo chcemy mieć wszystko "jedno i państwowe" z jedyną taryfą biletem Ein Reich Ein Volk Ein Fuhrer ALBO pozwolimy na wolny rynek i kunkurencję z korzyścią dla pasażera wydzielając trasy, które są rentowne i nie potrzebują dotacji, którą można przekazać gdzie indziej np. na lokalki zamiast dokładać do dupy wąsatym zwiącholom na najwyższych stanowiskach w strukturach ZZ.
2014-04-23 08:49:05 Autor: Papyr
---.czf.spoje.net
Zas cos o wyjadaniu rodzynek...

Czyli, jako obywatel Czech musze troche sprostowac.

- RJ nie wyjada rodzynek. Bardzo chetnie by jezdzil nawet na niezelektryfikowanych jednotorowych liniach lokalnych w tych warunkach, w ktorych po nich jezdza panstwowe koleje. Czyli z dotacja. W koncu tak jezdzi na lokalnej linii Bratyslawa-Komarno na Slowacji i obsluguje te linie Desirami i Talentami o 1.3 mln eur rocznie taniej, niz panstwowe slowackie koleje ZSSK.

- Panstwowe koleje nie dotuja polaczen lokalnych z zysku polaczen dalekobieznych. Ten mit jest tak rozpowszechniony! Panstwowe koleje zyja z dotacji panstwa. I jak na polaczeniach lokalnych, tak na dalekobieznych otrzymuja te dotacje i mimo to generuja tylko strate.

- Jak RJ wkroczyl na koleje na trasie Praha-Ostrava i nie zazadal tam o dotacje, to sad orzekl, ze na tej samej trasie nie moga dostac dotacje ani panstwowe koleje, bo to nedozwolone wsparcie. Mimo tej jednej linii nadal CD otrzymuja dotacje od panstwa na wsystkie swoje osobowe, pospiechi i EC na wszystkich pozostalych liniach. Nawet jak jada np. z Pragi do Vsetina, gdzie 80% trasy sie jedzie po trasie Praha-Ostrava, to i tam dostaja dotacje. I CD wprowadzaja dumpingowe ceny na ta jedna trase z Prahy do Ostravy, czyli karza podroznych, ktory nie maja to szczescie, ze mieszkaja obok tej trasy.

- Konkurencja jest potrzebna, ale pod nadzorem koordinatora, jak w Szwajcarii. Tam jest chyba kilku set przewoznikow i wszystci honoruja ten sam system biletowy i sprzedaz, taryfa, ale i przesiadki, sa z soba bardzo dobrze powiazane. Do tego powinnismy dazyc i nie do sytuacji, kiedy bilet z Pragi do Decina (125 km) jest drozszy od tego do Ostravy (356 km).
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony