Partnerzy serwisu:

Czesi kupili 16 Railjetów

wś, Rynek Kolejowy, 19 lipca 2011 19.07.2011 159

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-07-19 10:05:58 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Super! a zakupili z taurusami czy same wagony?
2011-07-19 10:16:42 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Cytat:

\"RailJet rozwija prędkość do 230 km/h.\"

Nie rozwija i w najbliższej przyszłości nie będzie rozwijał. Ale fajnie - być może za kilka lat będzie się można z Czechami \"zamienić\" obiegowo pociągami na trasie Warszawa - Praga (Pendo/Rail Jet) i wtedy będziemy sobie porównywać różne rzeczy.

Mnie ciekawi jak oni to załatwili - z wolnej ręki czy jak, wie ktoś? Ciekawe czy u nas też możnaby tabor kupować w podobny sposób. Z drugiej strony na miejscu czeskich mikoli zakrzyczałbym (wzorując się na naszych): po co tabor na teoretyczne 230 km/h w kraju, gdzie jeszcze długo będzie 160 km/h? Ale może się doczekają kiedyś.
2011-07-19 10:17:23 Autor: PKP ICC
---.238.55.16
naprawdę udany zakup, wygodne i bardzo dobre składy 7 wagonowe. Szkoda ze nasze ICCC nadal jest zapatrzone w pierdolino.
2011-07-19 10:17:38 Autor: sm
---.internetdsl.tpnet.pl
OBB dopłaci do tego czy co? Te nasze pędolino to ile kosztowały za sztukę?
2011-07-19 10:18:37 Autor: CenTraX!
---.strong-pc.com
Railjety to cały skład a nie wagony kolego.
2011-07-19 10:19:32 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Skoda i niebieskie wagony Rail Jet?

No jeszcze niebieskość można chyba znieść, ale Skoda na czele lub tyle? Brzydactwo :-)

Wolę nasze mega dziobate galaktyczne Pendo i klasę HIGH SPEED - 250 km/h!
2011-07-19 10:33:34 Autor: Adrian
---.aster.pl
Boże wierzycie w to że kupią te Pendolino??Lepiej by było kupić takie Rail Jet podpiać je do naszych Husarzy i gotowe... No ale Polak jest mądrzejszy woli kupić.....droższe,którego i tak w pełni nie wykorzysta potencjału tego pociagu.Ja myśłe że zakup Pendolino to przede wszystkim pod publiczkę i pokazać europie że nas też na taki pociąg stać. Ĺťal
2011-07-19 10:37:15 Autor: Piotrek
---.net.stream.pl
Jeśli dobrze zrozumiałem, to kupują same wagony, a elektrowozy mają swoje. Do Krakowa to pewnie będzie je ciągnęła siódemka, zresztą i tak zbyt szybka jak na polskie szlaki.
2011-07-19 10:39:31 Autor: Piotrek
---.net.stream.pl
Robert, ten twój entuzjazm jest naprawdę \"dziobaty i galaktyczny\". Byłbym naprawdę niepocieszony, gdyby z planów naszej Jedynie Słusznej Partii wyszło to co zawsze.
2011-07-19 10:39:42 Autor: inzynier
---.9.246.48
Haj spid to bedziesz mial w Polsce jak sie kwasu nalykasz i bedziesz na haju, czlowieku.
I przestan juz piac te peany na czesc prestizowej spoleczki bo rzygac sie czlowiekowi chce jak czyta te dydrymaly w kazdym watku.
2011-07-19 10:51:18 Autor: skoda
---.adsl.inetia.pl
Dobrze, bo 109E jest dostosowana do sieci PLK.
2011-07-19 10:59:14 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
Teraz trzeba dokupić jeszcze 10 Husarzy do tych RailJet-ów.

Wtedy 16 pójdzie do RailJet-ów a 4 będą w rezerwie.
2011-07-19 11:06:26 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
A do Polski będzie przyjedżdzać wtedy 20 lokomtyw CD 380 do obsługi najszybszych połączeń.
2011-07-19 11:10:15 Autor: Fik
---.play-internet.pl
Czesi nie zdążą się rozpędzić do 230 km/h i już będą za granicą :)
2011-07-19 11:25:09 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
@Fik: 10/10 :-)))

Na pierwszym WOSie z 20km/h nastąpi zderzenie z magistralową rzeczywistością JE Grabarczyka i świty.
2011-07-19 11:26:50 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
Jeszcze tylko trzeba sobie przyznać pęsją w Kolejach Polskich ( Polish Railways ) jako Prezes. Może być 10000zł brutto podstawy na początek. I tak wszystko żona zabiera.
2011-07-19 11:49:47 Autor: pekap
---.tktelekom.pl
Powtarzam jeszcze raz.
Na E65 tylko odpowiednio wyposażone (jeden człon z przedziałami, wypasione fotele, aneks bistro/restaurant) Elfy i Newagi na 200 km/h. To by się opłaciło.

Pendolino to uciecha dla Polskiego Busa, który po S7 będzie kursował co kwadrans, a w Pedo średnie zapełnienie 10%... Zarobią tylko Włosi, bo oczywiście Pendolina będą spłacane z kieszeni polskiego podatnika.
2011-07-19 11:50:06 Autor: Quba
---.147.47.172.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zaraz zaraz same wagony ? tzn. Czesi odkupią składy bez lokomotyw ? a loki zostaną w Austrii ?
2011-07-19 12:04:16 Autor: Ratel
---.43.77.109
W Polsce też mozna by zainwestować w składy uniwersalne (np. typu Rail Jet, chociaż nie koniecznie takie drogie (wyposażenie standartowe z klimą, ale na tej samej technicznej zasadzie działania) zamiast Pendolino.

Jeśli chodzi o składy RailJet, to Czesi kupili składy wagonowe, ktore będą przemalowane pod barwy Skody 380, ktora ma być głowicą napędową tychże.

Taurusy 1116, należą pod OBB i na tej samej zasadzie zostaly oklejone pod barwy identyfikujące Rail Jet, tworząc optyczną całość, całego składu i lokomotywy.
2011-07-19 12:09:05 Autor: Ratel
---.43.77.109
Swoją drogą ciekawie będzie wyglądał sklad Rail Jet (nawet przemalowany), z lokomotywą CD 380 i wagonaem sterowniczym na końcu z twarzą Taurusa (bo tak ten wagon został zaprojektowany, pod konkretną lokomotywę).
2011-07-19 12:09:08 Autor: Marusia
---.play-internet.pl
Umieta pa polski? \"Składy Railjet będą prowadzone przez najnowocześniejsze lokomotywy produkcji czeskiej Skody z serii 380\" Więc pojedzie (jak będzie miała gdzie) max 200 i chwatit. Oby od grudnia do Olszamowic dopuścili.
2011-07-19 12:15:44 Autor: lysypr
---.155.124.194
Znacznie rozsądniejsze i tańsze, niż pendolino bez wychyłu, przy tym składy wagonowe są znacznie bardziej elastyczne, kiedy nasi kochani menago wezmą się wreszcie za myślenie. Na polskie warunki wystarczyłby polski odpowiednik w postaci wagonów Z1 z FPSu w tym jeden sterowniczy i nowe lokomotywy z Gliwic z V max. 200 km/h. Za małe pieniądze w stosunku do pendolino mielibyśmy bardzo przyzwoite składy, ze sporym zapasem prędkości jak na naszą sieć kolejową.
2011-07-19 12:23:07 Autor: gutek
---.120.225.195.static.bait.pl
możemy uczyć się od czechów mądrości
2011-07-19 12:39:03 Autor: zajączek
---.tktelekom.pl
my się niczego i od nikogo nie nauczymy - wystarczy że mamy takich (...) jak .. króliczek.
2011-07-19 13:01:01 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
no jak to po co? będą atakować CMK żeby wykończyć PIC
2011-07-19 13:09:16 Autor: LM
---.opera-mini.net
Railjetem z Oświęcimia do Trzebini na kilku kilometrach z rozkladowa V max 20 km/h... Comeniusa m.in. z tego powodu skasowali. Miasto Chrzanow chce sie dorzucic do remontu tego odcinka a PLK mowi jeszcze nie teraz. A kiedy? Nie wiadomo...
2011-07-19 13:40:51 Autor: ja
---.adsl.inetia.pl
Szkoda, że nie dokupili do tego taurusów, wyglądały by dużo ładniej dwie identyczne mordki
2011-07-19 14:06:41 Autor: Jot
---.opera-mini.net
Ale co poniektorych zazdrosc bierze.
2011-07-19 15:06:55 Autor: Jirka
---.ip.ovanet.cz
Niestety cala sprawa nie jest taka prosta, sklady na razie nie zostaly kupione,jak sugeruje autor artykulu, tylko zamowione, co zaskarzyla Skoda w Urzedzie Antymonopolowym i Skoda teraz szybko skleja wlasny model, ktorym moglaby konkurowac z Siemensem...Jaka ironia, doniedawna monopolista na czeskim rynku kolejowym skarzy sie w urzedzie antymonopolowym na utrate wlasnej pozycji monopolisty:) Mam nadzieje ze pokaza Skodzie gdzie jej miejsce...
Tu znajdziecie wiecej informacji na ten temat (po czesku): http://ekonomika.idnes.cz/skoda-vymysli-vlaky-aby-neprisla-o-petimiliardovou-zakazku-plr-/ekoakcie.aspx?c=A110718_192527_ekoakcie_abr
2011-07-19 15:23:45 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Ratel

\"Swoją drogą ciekawie będzie wyglądał sklad Rail Jet (nawet przemalowany), z lokomotywą CD 380 i wagonaem sterowniczym na końcu z twarzą Taurusa (bo tak ten wagon został zaprojektowany, pod konkretną lokomotywę). \"

Jak dla mnie, to nieco cudacznie i kuriozalnie, bo taki ni pies, ni wydra :-) Ale nie obraziłbym się, gdyby czeski RailJet (niebieski? :-) z czeska Skodą jeździł do Warszawy zamiennie z polskim składem (nie pedno) prowadzonym Husarzem. Możnaby obczaić te Skody i potestować na CMK, bo wprawdzie trochę brzydkawe, ale z po zobaczeniu przodu imć pana Vectrona jawią mi się niemal jako piękne :-)

Tak czy inaczej nie ma porównania do dziobatych galaktycznych ETR 610, które zdobędą sobie świetny wizerunek, a ludzie którzy do tej pory jeździli autkami (i nie myśleli nawet o pociagach, bo się ich brzydzili) wreszcie się przesiądą na kolej, bo zobaczą światowej klasy pociągi oraz ich reklamy - lub im o tym ktoś radośnie powie: \"Stary, ale ekspresem jechałem! Takim jak we Francji czy w Niemczech, czy w Japonii. 220 km/h na godzinę jechał - też się przejedź \".

Oczywiście tu odpowiednia strategia marketingowa będzie bardzo potrzebna i \"kolorowy\" cennik biletów - a na to jest troszkę czasu - zresztą część założeń jest w SW (będziem wypytywać kogo trzeba do wrześniowego arta w RK :-).
2011-07-19 15:39:14 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Jirka

O co chodzi z tym własnym modelem Skody? Przecież ma swojego loka, mimo że trochę \"śmiesznie\" będzie wyglądał z dziobkiem \"siemensowkim\" z drugiej strony, hi, hi :-)

Czeski film :-)
2011-07-19 16:28:32 Autor: Jirka
---.ip.ovanet.cz
Robert Wyszyński: Skoda proponuje,ze wyprodukuje taniej caly sklad zespolony. Jednak nie ma zadnego konkretnego projektu i raczej nie bedzie w stanie dostarczyc swoje sklady do grudnia 2012, kiedy powinny wyjechac railjety...Mam nadzieje ze to urzad antymonopolowy wezmie pod uwage i odrzuci protest Skody.
Co do wygladu Railjetu ciagnietego lub pchanego przez Skode to osobiscie nie widze zadnego problemu, i tak nie ujrzysz oboch krancow pociagu na raz (z profilu wygladaja podobnie i wiele moze rowniez zrobic malowanie):)
2011-07-19 16:32:35 Autor: njoy
---.14-2.cable.virginmedia.com

njoy
Po pierwsze, RailJety zostały zaprojektowane specjalnie dla ÖBB, bo Austryjacy trochę przesadzili z ilością zakupionych Taurusów i nie mieli ich gdzie upchnąć, a potrzebują wygodnych składów.
Po drugie, ta Ĺ koda nie wygląda tak źle, a osiągi ma przyzwoite; przy czym wygląd pociągu na drugim miejscu, na pierwszym wygoda i osiągi. Mi się np. pociągi RENFE AVE Talgo 350 nie podobają, są wstrętne - i co z tego?
Po trzecie, Robert... POHAMUJ się. Te wszystkie \"mega\", \"hiper\", \"wypas\"... Uwierzę w Pendolino jak wyjadą na tory, to jedna kwestia; a druga, że nie przestanę mówić, że do wybudowania pierwszej linii HST w Polsce jest to zakup bezsensowny, bezcelowy, przepłacony. Nie pierwszy i nie ostatni w tym wybitnie DEBILNYM kraju, jakim jest Rzeczpospolita Polska rządzona przez bandę kretynów, którym podpowiadają i/lub wkładają do kieszeni pieniądze chytrzy cwaniacy.
2011-07-19 16:34:16 Autor: wer
---.dip.t-dialin.net

wer
Juz byly takie plany z czeskimi Pendolino.

CD zakupily te sklady aby obslugiwac polaczenia Berlin-Praha-Wieden, ale Niemiecy sie nie zgodzili, aby te sklady wjezdzaly na teren DB. Wiec skady zakupione, ale nie bylo tego polaczenia, wiec Pendolino obsluguje najwkeksze miasta czech.
2011-07-19 16:37:32 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
\"Mnie ciekawi jak oni to załatwili - z wolnej ręki czy jak, wie ktoś? Ciekawe czy u nas też możnaby tabor kupować w podobny sposób. Z drugiej strony na miejscu czeskich mikoli zakrzyczałbym (wzorując się na naszych): po co tabor na teoretyczne 230 km/h w kraju, gdzie jeszcze długo będzie 160 km/h? Ale może się doczekają kiedyś.\"

Równie dobrze można to o nas powiedzieć... ;) Z drugiej strony lepiej wydać kasę na coś bardziej elastycznego (RJ) niż utopić w zespolaki, które do rozwinięcia skrzydeł potrzebują tras, których, póki co, nie ma w Polsce... no ale \"zieloną wyspę\" stać...
2011-07-19 17:02:25 Autor: AS21
---.adsl.inetia.pl
A my mamy pociąg PAPIESKI i \"inteligentnych związkowców\"
2011-07-19 19:41:36 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Mattijah

\"Równie dobrze można to o nas powiedzieć... ;) \"

Nie bardzo - my JUĹť robimy trasy na 200 km/h (dla zespolaków 220 km/h, choć szkoda że nie 230 km/h), a Czesi jeszcze tego nie robią. Zresztą już od przyszłego roku być może pierwsze dwie pary pojadą na CMK 200 km/h, na razie między Zawierciem a Olszamowicami (poza stacja Włoszczowa Płn. i przejazdami w poziomie szyn - wiadukty będą się robić w latach 2012/2013).

njoy:

\"Po trzecie, Robert... POHAMUJ się.\"

A to jakiś rozkaz jest? Nie chce mi się :-) Się cieszę, bo jest z czego, a że część tego ani nie rozumie, ani nie czuje - to już nie mój problem.

Jirka

Dzięki - to wiele wyjaśnia. U nas też w ramach właśnie tego przetargu (jeszcze przed jego ogłoszeniem) Pesa i Newag \"odgrażali się\" produkcją haj spidów zespolonych, potem weszli w \"konsorcja\" i stanęli do przetragu, a potem... nikt nie zgłosił oferty. No i się dziwią niektórzy, że IC \"wybrało\" New Pendo. Ale dobrze się stało - ja miałem dwóch murowanych faworytów jeśli chodzi o ISTNIEJĄCY tabor, a nie \"będący w planach\": ICE-T oraz ETR 610.

Nie ma lepszego taboru zespołowego (czyli z napędem rozproszonym) w tej klasie tzn 230-250 km/h.

2011-07-19 22:40:52 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
RW: \"Nie bardzo - my JUĹť robimy trasy na 200 km/h (dla zespolaków 220 km/h, choć szkoda że nie 230 km/h), a Czesi jeszcze tego nie robią. Zresztą już od przyszłego roku być może pierwsze dwie pary pojadą na CMK 200 km/h, na razie między Zawierciem a Olszamowicami (poza stacja Włoszczowa Płn. i przejazdami w poziomie szyn - wiadukty będą się robić w latach 2012/2013).\"

Robert, CMK, też \"jest robiona\" właściwie od 20 lat z drobnymi przerwami... jak kończyli modernę do 160, to się zabrali za 200... Więc wiesz... robić, a ZROBIĆ... to DUUUĹťA różnica....

\"Dzięki - to wiele wyjaśnia. U nas też w ramach właśnie tego przetargu (jeszcze przed jego ogłoszeniem) Pesa i Newag \"odgrażali się\" produkcją haj spidów zespolonych, potem weszli w \"konsorcja\" i stanęli do przetragu, a potem... nikt nie zgłosił oferty. No i się dziwią niektórzy, że IC \"wybrało\" New Pendo. Ale dobrze się stało - ja miałem dwóch murowanych faworytów jeśli chodzi o ISTNIEJĄCY tabor, a nie \"będący w planach\": ICE-T oraz ETR 610.\"

No bo jak IC, robiło szum, że niby \"chcą tilta, ale nie chcą\"... to co się dziwić? Gdyby od początku w przetargu nie było wymogu tilta, to sam byś się przekonał, że ofert byłoby więcej...
2011-07-19 23:29:41 Autor: Krzysztof Waszkiewicz
---.pl

Krzysztof Waszkiewicz
@RW: Niby czemu tylko 220? Tabor na pewno da rade pojechac 230. Podstacje mozna wzmocnic, siec 230 wytrzyma.
2011-07-19 23:32:56 Autor: Krzysztof Waszkiewicz
---.pl

Krzysztof Waszkiewicz
A caly art jest niezla podpucha. Po przeczytaniu tego art. szukalem na czeskich portalach informacji o odrzuceniu protestu Skody, no ale oczywiscie nigdzie takiej informacji nie ma. Po co wprowadzacie ludzi w blad?
2011-07-19 23:36:59 Autor: towot
---.adsl.highway.telekom.at
\"Czesi planują obsłużyć nowymi pociągami trasy międzynarodowe, m.in. do Wiednia, Berlina i… Krakowa.\"

Dokąd?
Przecież z Bohumina do Krakowa niedługo rowerem będzie prędzej niż koleją.
Szkoda takiego taboru.
2011-07-20 00:13:29 Autor: Krzysztof Waszkiewicz
---.pl

Krzysztof Waszkiewicz
@towot: To sie moze zmienic :)
2011-07-20 02:51:25 Autor: cornhoolio
---.policja.gov.pl
Railjet ma normalnie jeździć 230 km/h od 2012 lub 2013 roku.I jest to dużo lepsze rozwiązanie niż kupowanie badziewia pendolino bo się zmodernizuje szlak Warszawa-Gdańsk (robota głupiego) zamiast wytyczyć dalszy ciąg CMK jakby to zrobiono w normalnym kraju.Niemcy od dwna jeżdżą 330 km/h i nie robią z tego \"High Speed\" bo po co ? Za to u nas,no cóż jaki rząd taki \"haj spid\" ...
2011-07-20 08:31:34 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
KW

Pewnie, że powinno być conajmniej 230 km/h, ale prof Szeląg i Energetyka chcą inaczej - i na razie nie rozumiem dlaczego. Najwyżej na dłuższych wzniesieniach CMK zwolni sobie do 210 km/h (wychodzi, że aby utrzymać ok. 230 km/h na 6 promilach - trzeba ok 5 MW).

Odległości między pociągami szybkimi powinny być 10-12 minut, co akurat u nas jest proste do uzyskania w sensie trasowania. A jak jeden będzie siedział drugiemu na ogonie, to zwolni do 160 :-), poczeka aż pierwszy odejdzie i sobie przyspieszy :-)

Nie rozumiem też \"spójności\" tej moderny CMK bez wzmocnienia zasilania sieci - taką odpowiedź dostałem od PLK, że przy tej modernie \"do 200\" nie przewiduje się modernizacji podstacji czy dobudowy nowych - niepojęte. Przecież 25 kV będzie robione za 15-20 lat, o ile będzie.
2011-07-20 09:32:06 Autor: Krzysztof Waszkiewicz
---.pl

Krzysztof Waszkiewicz
RW: Nie bedzie wzmocnienia podstacji - no to genialnie. Wprowadzamy pociagi z 2x wieksza moca, ale podstacje zostawiamy takie jakie sa. Bedzie sie fajnie jezdzic na 1/2 gwizdka - to moze nawet tych 200 nie da rady utrzymac :)
2011-07-20 15:01:49 Autor: cornhoolio
---.dynamic.chello.pl
No właśnie , już dawno była o tym mowa że do dużych prędkości podstacje zasilane bezpośrednio z sieci 110 kV ...Czy tu niczego nie można zrobić porządnie ?
2011-07-22 21:46:13 Autor: zeus04
---.cdma.centertel.pl
@RW:
ZTCP to oryginalna sieć na cmk ma/miała konstrukcyjną prędkość rezonasową = 230 km/h.
Prędkości rezonasowych należy unikać.
2011-07-22 21:49:47 Autor: zeus04
---.cdma.centertel.pl
Miało być:
Prędkości rezonansowych należy unikać
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony