Partnerzy serwisu:

Czerwcowy powrót pociągów na odcinek Szczecinek – Ustka nie jest zagrożony

Michał Szymajda 24.05.2019 10

Czerwcowy powrót pociągów na odcinek Szczecinek – Ustka nie jest zagrożony
Zmodernizowana stacja w Miastku fot. PKP PLK
PKP PLK deklaruje, że otwarcie linii 405 na odcinku od Szczecinka do Słupska i Ustki będzie możliwe 20 czerwca. Po linii kolejowej w końcu pojadą pasażerskie pociągi, ale ich liczba, przynajmniej na razie, nie powali, zwłaszcza na odcinku na południe od Słupska.
– Wykonawca w ostatnich miesiącach bardzo zintensyfikował prace na tej linii, zgromadził odpowiednie zasoby ludzkie i sprzętowe – powiedział w rozmowie z Radiem Gdańsk prezes PKP PLK, Ireneusz Merchel, który dodał, że osobiście skontrolował zaawansowanie prac na linii 405

Jak co roku dążymy do tego, by udrożnić linię Słupsk – Ustka po to, by mogły nią pojechać w sezonie letnim pociągi pasażerskie. Tak będzie i w tym roku. Harmonogram wykonawcy gwarantuje, że 20 czerwca prace zostaną zakończone – powiedział prezes PLK.

Nie oznacza to jednak końca inwestycji. Ekipy budowlane powrócą na odcinek Słupsk – Ustka we wrześniu, by zakończyć wymianę części torowiska, wieszanie nowej sieci trakcyjnej i budowę ostatnich przystanków, także nowego - "Ustka Uroczysko", po zachodniej stronie rzeki Słupi. Co ważne: najważniejsze prace na stacji kolejowej w Ustce do tego czasu mają być zakończone i obydwa perony mają być gotowe na odprawę pasażerów. Kończona jest budowa przystanku pasażerskiego Słupsk Północny, choć nie wiadomo czy będzie można z niego korzystać od czerwca (bez otwarcia pobliskiego parku wodnego zapewne nie będzie też do tego zbyt wielu chętnych).

Z deklaracji prezesa PLK wynika, że zasadnicze prace zakończą się także na odcinku Słupsk – Miastko, co pozwoli uruchomić pociągi dalej - do Szczecinka. - Już tylko jakaś niespodziewana sytuacja mogłaby stanąć temu na przeszkodzie – powiedział Ireneusz Merchel. Zbudowane są tu wszystkie perony na stacjach i przystankach.

Na razie oferta połączeń w kierunku Miastka będzie jednak bardzo słaba. Tak jak przed modernizacją będzie tu tylko pięć par pociągów, z których większość skończy w Szczecinku a jeden dojedzie do Chojnic. Czas przejazdu będzie niemal identyczny jak przed modernizacją. Aby pociągi nieco przyspieszyć konieczne będzie zakończenie wszystkich robót związanych z zabezpieczeniem przejazdów i srk.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony