Partnerzy serwisu:

Czechy: Wkrótce początek eksploatacji Traxxów MS3 ČD Cargo

Roman Czubiński 23.04.2020 15

Czechy: Wkrótce początek eksploatacji Traxxów MS3 ČD Cargo
Fot. CD Cargo
Na tor doświadczalny w Velimiu dotarły pierwsze dwa egzemplarze lokomotyw Traxx dla ČD Cargo – informuje portal zdopravy.cz. Przewoźnik chce jak najszybszego zakończenia prowadzonych tam badań, tak by móc rozpocząć eksploatację nowych lokomotyw jeszcze w kwietniu. Zwiększenie liczby lokomotyw wielosystemowych w taborze ma umożliwić ČD Cargo wejście na nowe rynki: słoweński oraz chorwacki.
Lokomotywy trafiły do Velimia w nocy z 14 na 15 kwietnia, przyciągnięte przez lokomotywę ČD Cargo serii 183. Pojazdy zostaną poddane badaniom w miejscowym kolejowym ośrodku doświadczalnym. Będzie to końcowy etap procesu dopuszczania ich do eksploatacji. Właściciel zamierza do końca miesiąca zakończyć całą procedurę i skierować nowe lokomotywy do normalnej pracy przewozowej.

Lokomotywy Traxx MS3 otrzymały w ČD Cargo oznaczenie serii 388. Przewoźnik ten jest pierwszym czeskim odbiorcą tej generacji pojazdów Bombardiera. – Nowy Traxx MS3 będzie najnowocześniejszą lokomotywą w naszej flocie. Jej duża siła pociągowa oraz efektywna kosztowo eksploatacja na długich dystansach będą wsparciem dla naszej strategii w zakresie biznesu międzynarodowego i zapewni pełną możliwość eksploatacji, zarówno na rynku krajowym, jak i w krajach sąsiednich – mówił podczas podpisania umowy w sierpniu 2018 r. prezes zarządu ČD Cargo Ivan Bednárik. Na razie zamówiono 10 egzemplarzy, jednak umowa ramowa daje możliwość zakupu łącznie aż 50 Traxxów. Pierwszy egzemplarz dotarł do Czech pod koniec ubiegłego roku.

Wielosystemowe lokomotywy mają być wykorzystywane przede wszystkim w przewozach międzynarodowych, podobnie jak kupione wcześniej przez ČD Cargo Vectrony produkcji Siemensa. Według informacji zdopravy.cz operator zamierza z wykorzystaniem nowych lokomotyw rozszerzyć swoją siatkę połączeń o dwa nieobsługiwane do tej pory kraje bałkańskie: Słowenię i Chorwację. Pojazdy serii 388 są wyposażone w najnowszą wersję systemu ETCS i system łączności GSM-R. Przydatnym elementem wyposażenia może też okazać się funkcja “Last Mile”, pozwalająca na obsługę niezelektryfikowanych odcinków torów w portach lub terminalach.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony