Czechy. Przewoźnicy pasażerscy wchodzą w transport towarów
Jakub Madrjas ⚫ 24.11.2020 ⚫
2,5k

fot. CD Cargo
Biznes
Czescy przewoźnicy pasażerscy szukają podczas pandemii nie tylko oszczędności, ale i okazji do zarobku. Prywatny RegioJet wozi drewno i wypożycza lokomotywy przewoźnikom towarowym. Podobnie postępują państwowe Ceske Drahy.
Prywatny przewoźnik RegioJet zajął się przewozami drewna z czeskich Ražic do austriackiego Salzburga. – Jako rozwijający się przewoźnik, który stale powiększa swoją flotę lokomotyw, przyglądamy się innym potencjalnym działaniom rozwojowym – zarówno w Czechach, jak i w innych krajach. Stopniowo rozszerzamy nasz zakres poza zwykły przewóz osób. Dzięki temu żółte lokomotywy z logo RegioJet pojawiły się w tym roku m.in. na czele pociągów towarowych innych przewoźników – w Czechach i za granicą; skład pociągu RegioJet brał również udział w testach nowej linii trakcyjnej na zmodernizowanym odcinku linii koło Pilzna – mówi “Rynkowi Kolejowemu” Aleš Ondrůj, rzecznik przewoźnika.
Przewoźnik złożył niedawno najkorzystniejszą ofertę w bardzo interesującym przetargu czeskiego zarządcy infrastruktury SŽDC na usługi przeciągania pociągów towarowych na trasie Brno – Havlíčkův Brod – Kolín. Pociągi pojadą tędy objazdem od 2022 roku podczas modernizacji magistrali między Pragą a Brnem. Ze względu na duże spadki, zarządca infrastruktury zadbał o wsparcie trakcyjne dla ciężkich pociągów towarowych – tak by operatorzy pozostali konkurencyjni względem transportu drogowego – wyjaśnia portal zdopravy.cz.
Są gwarancje dla pożyczek rozwojowych
Prywatny przewoźnik pomimo pandemii ma ambitne plany rozwojowe. Otrzymał właśnie gwarancje na pożyczki inwestycyjne o wartości 375 milionów koron. Zapowiada wykorzystanie ich na dalszy rozwój. Jak informowaliśmy kilka dni temu, przewoźnik szuka pracowników w Polsce. Niedawno kupił kolejne 11 wagonów z miejscami do siedzenia (serii Bpmz) od Deutsche Bahn.
Lokomotywy CD też wożą towary
Z kolei państwowy przewoźnik ČD (Koleje Czeske) wypożyczył lokomotywy Siemens Vectron spółce przewożącej towary – ČD Cargo. Głównym powodem jest zmniejszenie liczby pociągów pasażerskich z powodu pandemii przy rosnących przewozach międzynarodowych ČD Cargo – poinformował czeski przewoźnik na Twitterze. ČD szuka oszczędności na różne sposoby – jeden z najmniej obciążonych pociągów ekspresowych zaczął obsługiwać szynobusem.
Przewoźnik złożył niedawno najkorzystniejszą ofertę w bardzo interesującym przetargu czeskiego zarządcy infrastruktury SŽDC na usługi przeciągania pociągów towarowych na trasie Brno – Havlíčkův Brod – Kolín. Pociągi pojadą tędy objazdem od 2022 roku podczas modernizacji magistrali między Pragą a Brnem. Ze względu na duże spadki, zarządca infrastruktury zadbał o wsparcie trakcyjne dla ciężkich pociągów towarowych – tak by operatorzy pozostali konkurencyjni względem transportu drogowego – wyjaśnia portal zdopravy.cz.
Są gwarancje dla pożyczek rozwojowych
Prywatny przewoźnik pomimo pandemii ma ambitne plany rozwojowe. Otrzymał właśnie gwarancje na pożyczki inwestycyjne o wartości 375 milionów koron. Zapowiada wykorzystanie ich na dalszy rozwój. Jak informowaliśmy kilka dni temu, przewoźnik szuka pracowników w Polsce. Niedawno kupił kolejne 11 wagonów z miejscami do siedzenia (serii Bpmz) od Deutsche Bahn.
Lokomotywy CD też wożą towary
Z kolei państwowy przewoźnik ČD (Koleje Czeske) wypożyczył lokomotywy Siemens Vectron spółce przewożącej towary – ČD Cargo. Głównym powodem jest zmniejszenie liczby pociągów pasażerskich z powodu pandemii przy rosnących przewozach międzynarodowych ČD Cargo – poinformował czeski przewoźnik na Twitterze. ČD szuka oszczędności na różne sposoby – jeden z najmniej obciążonych pociągów ekspresowych zaczął obsługiwać szynobusem.
Komentarze:
Koronawirus a transport

M&MR Trading: Pandemia zmusiła do zmiany przyzwyczajeń, ale nie do porzucenia planów rozwojowych
618

Ryanair, Wizz Air i inne linie przygotowują się na zakaz lotów do Wielkiej Brytanii [Aktualizacja]
0
