Partnerzy serwisu:

Czas skończyć z marnowaniem potencjału trójmiejskiej SKM

Paweł Rydzyński 10.05.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-05-10 08:16:03 Autor: Raster
---.dynamic.chello.pl
Nie musi być szybko. Myślę, że kluczem jest nowy, czysty (bardzo czysty), zadbany tabor i rozkład "w głowie", np co 15 minut.
Pozdrawiam:)

Czystość to magnes. Niektórzy o tym wiedzą. Ale wciąż ich jest za mało.
2014-05-10 08:58:57 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jakie cudowne wnioski. Poczytał sobie Autor wypowiedzi dwóch osob i juz może tworzyć strategie. Pięknie i cudownie. Wszyscy sa wysokiej klasy specjalistami i wiedza wszystko. Jednak chętnych do finansowania tych pomysłu brak. PKM może być początkiem zmian. Jednak główne zmiany nastąpią od 1 stycznia 2017 roku, gdy nastąpi zmiana w zakresie organizacji autobusowego transportu regionalnego. Skoro sie nie mozna porozumieć w zakresie finansowania wspólnego transportu to czas na wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie transportu. Transport kolejowy z uzupełniającymi autobusowym transportem regionalnym. Pozwoli to na wprowadzenie zasady Dom - Dom na ciagach komunikacyjnych z największymi potokami. Całość należy uzupełnić o atrakcyjne ceny. Czy mozna to zrobić. Tak. Głównym elementem będzie układ linii komunikacyjnych, ktore należy tak stworzyć, aby możliwe było uzyskanie dopłat do biletów ulgowych ze budżetu państwa. Czy to jest możliwe? Ja uważam ze tak.
2014-05-10 09:53:30 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
To można zrobić od dziś:

1. Wzajemne honorowanie biletów z PR
2. Honorowanie biletów PIC na tzw. końcowych odcinku przejazdu
3. Wspólna oferta z komunikacją miejską
4. Lepszy takt
5. Montaż wifi i gniazdek 230V.

To na przyszłość:

Jeden duży przetarg, zakup ezetów jednej rodziny 2-, 4- i 6-cio członowych, na początek 15-20 sztuk z opcją etapowego zakupu kolejnych 80 sztuk. Najlepiej jeden jeszcze większy przetarg (np. 160 szt) dla całego województwa uwzględniając regionalne przewozy kolejowe.
2014-05-10 10:20:30 Autor: Ja
---.limes.com.pl
Z całym szacunkiem....
Nie musi być szybko? WiFi najważniejsze?! Pogięło Was?! Szybkość to klucz, to podstawa, to priorytet. WiFi? żadna w tej chwili nowość czy rewelacja, jak ktoś potrzebuje to niech sobie kupi internet mobilny. Gniazdka?! Chyba, żeby prasować koszulę do pracy w czasie jazdy. Już widze jak w szczycie nie ma miejsca w pociągu ale ludzie z rozdzielaczami lecą do gniazdka by się w swojej 12 minutowej podróży podłączyć do prądu?! Nawet jak jedziesz godzinę i już koniecznie musisz skorzystać z komputera (bo inaczej się zesrasz) to masz w laptopie baterię.
2014-05-10 10:27:30 Autor: a
---.adsl.inetia.pl
pkp skm powinno dostac wojewodzkie szynobusy i przejąć
linie do helu , kościerzyny oraz łeby / łeba powinna od 1.06 do 30.09
jezdzic w wekendy a w sezonie codziennie / oraz ezt w relacji gdańsk-ustka
2014-05-10 10:47:37 Autor: mmm
---.dynamic.mm.pl
WIFI i gniazdka najważniejsze w kolei aglomeracyjnej??? w IC może i owszem, są cennym dodatkiem, ale w SKMce to chyba lekka przesada. Obecnie większość taryf GSM ma przynajmniej kilkaset MB w pakiecie i trend ten będzie się pogłębiał. A ci co korzystaja z WIFi w przeważającej większości mają też smartfony i korzystają z internetu mobilnego. Chyba że ktoś jeździ SKM i tramwajami z laptopem i ściąga filmy, ale nie jest to na tyle znacząca większość, aby pod nią układać strategię rozwoju. Jakoś na zachodzie wifi w pojazdach (a w niektóych krajach np w Belgii nawet w centralnych punktach miasta) nie jest rozpowszechnione, za to normalne są: punktualność, czystość, tabor nowoczesny i przyjazny również dla matek z dziećmi i osób starszych (vide legendarna dziura w SKM, z którą NIC NIE DA SIĘ zrobić) i przede wszystkim elastyczne, przejrzyste taryfy, w pełni zintegrowane z komunikacją miejską. I na tym proponuję się skupić naszemu przewoźnikowi zamiast na gniazdkach elektrycznych czy WIFI!
2014-05-10 10:59:53 Autor: mmm
---.dynamic.mm.pl
Niech lepiej SKM skupi się na obsłudze aglomeracji, bo z tych jej dalekich wojaży nic dobrego nie wynika. A do obsługi ruchu regionalnego najlepiej powołać uzupełniające się z SKM koleje pomorskie, albo Arrivę, bo z PR już raczej się nic nie wyciśnie. Moim marzeniem byłaby jedna ponadregionalna spółka z sąsiednimi województwami, gdyż teraz przekroczenie granic województwa w niektórych przypadkach jest trudniejsze niż granicy państwa, a wiele szlaków lokalnych na stykach województw zamknięto (tak jakby granica województwa była wyznacznikiem, gdzie kto ma dojeżdżać, pracować czy się szkolić. Skoro mieszkasz w pomorskiem to interesuje cię tylko dojazd do Gdańska, a w kujawsko-pomorskim - do Bydgoszczy. Chojnice mają połączenia z Gdańskiem, ale już z pobliskiej Tucholi łatwiej dojedzie się do Zakopanego niż Gdańska, bo tam już przebiega granica województwa i nikt nie pomyślał o skomunikowaniu pociągów!) Granice województw niesłusznie dzielą ludzi, a tak nie powinno być. Jedynym wyjątkiem jest Elbląg, który ma pewnie lepsze połączenia z Gdańskiem niż Olsztynem.
2014-05-10 11:06:05 Autor: Pendolinek
---.97.198.128
Ludzie - przecież ten Buczek to zwykły kapciowy, dostał się na stołek bo bezmyślnie wykonywał to co mu czapa kazała.
W jakim stanie jest SKM-T - powszechnie wiadomo.
Teraz kierownictwo tej padaki robi po prostu dobrą minę do złej gry!
Amen.
2014-05-10 12:05:31 Autor: mac
---.maxnet.biz
Pisałem o tym wielokrotnie i powtórzę po raz kolejny. Nie jest normalną sytuacja, w której „trójmiejskie metro”, jakim jest SKM, na terenie Gdyni wozi powietrze, a równolegle w korku stoją jadące co minutę trolejbusy i autobusy

Jak jest korek to sa tak zawane godziny szczytu ,a w tych godzinach nigdy nie widziałem skm wożącej powietrze.

Artykuł słuszny ale główne mankamnety pominięte koleg mmm służnie zauwżył brk obsługi aglomeracji plus kompatybliność z innymi przewoźnikami to akurat było w artykule. Mogłba by dojść jakość świadczonych usług lepsze składy ,z dwie nocne skm wiecej, i zlikwidownie przery miedzy peronem a składem bo to jest dramt ,żeby starzy ludzie szczegolnie niscy musieli wyskakiwać z pociągu.
2014-05-10 18:26:41 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
To przestańcie dyskutować, tylko zacznijcie wdrażać dobre wzory - najbliższa 'ściąga', dla opornie myślących, w Berlinie.
2014-05-10 19:18:46 Autor: japan1972
---.dynamic.chello.pl
"Pisałem o tym wielokrotnie i powtórzę po raz kolejny. Nie jest normalną sytuacja, w której „trójmiejskie metro”, jakim jest SKM, na terenie Gdyni wozi powietrze, a równolegle w korku stoją jadące co minutę trolejbusy i autobusy, których siatka i oferta jest z niezrozumiałych względów konkurencyjna, a nie uzupełniająca wobec SKM" - pisze Paweł Rydzyński.

Człowieku, a ja z uporem maniaka powtarzam Tobie wszędzie, w jak wielkim jesteś błędzie myślowym.
Co z Ciebie za oporny typ, żeby wszędzie Tobie wypisywać, że SKM i ZKM Gdynia nie stanowią dla siebie ŻADNEJ konkurencji. A Ty ciągle swoje.......

SKM i ZKM są prowadzone w stosunku do siebie owszem także i równolegle, ale wożą zupełnie inne grupy pasażerów, stanowiąc wzajemne uzupełnienie ofert.
SKM wozi pasażerów pomiędzy końcami Gdyni, czy Gdańska, gdzie czasy przejazdu SKM wynoszą maksymalnie 15 minut, wobec 45 minut tramwajem, czy trolejbusem.
SKM również wozi pasażerów pomiędzy sąsiednimi miastami, a także na dłuższe odległości, gdzie ZKM czy ZTM nie zdają egzaminu. Nikt nie podróżuje komunikacją autobusową , tramwajową, czy tolejbusową przez ponad godzinę, gdy SKM dowozi go w zaledwie 20 minut.

Pasażer jadący z Cisowej do Orłowa oczywiście wybierze SKM (15 minut jazdy zamiast 30 minut najszybszym i droższym autobusem linii S), ale Ktoś kto chce dojechać z Grabówka (Ak. Morska) do Wzgórza ul. Harcerska nie będzie zasuwał 1km na odległe przystanki SKM. Oczywiście pojedzie wyłącznie ZKM. I słusznie.
Czas ten sam, ale przystanki trajtka ma wprost po drodze. W takim przypadku SKM będzie zbędna....

Po drugie częstotliwość kursowania trolejbusów (4-5 minut) i gęstość ich przystanków w pełni UZUPEŁNIA ofertę SKM (8-15 minut ze znacznie większymi odległościami pomiędzy przystankami). Częściej kursujący ZKM dowozi pasażerów do przystanków SKM wybierających się dalej, i odwrotnie zabiera pasażerów SKM odwożąc ich sprawnie do domów zlokalizowanych blisko przystanków ZKM.

Obecnie funkcjonujące układy komunikacyjne trójmiasta, również o liniach równoległych do SKM, są jak najbardziej prawidłowe. Nie ma mowy o żadnej konkurencyjności, mamy za to do czynienia z wzajemnym uzupełnianiem ofert i wspomaganiem na wypadek różnych nieprzewidzianych zdarzeń.

Panie Pawle Rydzyński, nie czepiaj się Pan materii, której chyba w ogóle nie rozumiesz.
Pozostaw Pan w spokoju dobrze funkcjonujący trójmiejski układ komunikacyjny i skup się Pan na problemach obecnie najistotniejszych dla prawidłowego działania całej sieci trójmiejskiej, a więc na długo oczekiwanej budowie PKM Północ Gdyni, oraz nad wspólnym i TANIM biletem.
To są obecnie najważniejsze sprawy do rozwiązania w 3 city.
2014-05-10 20:42:20 Autor: Bad Worm
---.adsl.inetia.pl
@arrivederci: Wifi? Gniazdka? Może jeszcze 1. klasę mieliby zrobić, jak kiedyś ktoś na forum SKM się domagał? Te 160 składów to co miałoby obsługiwać? SKM ma około 50 jednostek (EN57+EN71 razem liczone), oddział PR w Gdyni chyba około 30 EZT. Nawet jeśli to miałoby być łącznie 160 składów elektrycznych i spalinowych to jeszcze trzeba je mieć za co utrzymać i zapłacić za ichj kursowanie.
@mmm: "dziura" między składami a krawędzią peronu będzie likwidowana poprzez przesunięcie toru - aktualnie trwają prace projektowe.
2014-05-11 08:41:13 Autor: GOL
---.dynamic.chello.pl
@japan1972
Nie do końca się zgadzam z tym brakiem konkurencji SKM - linie miejskie. Nie odnoszę się tu tylko do Gdyni bo podobna sytuacja dotyczy też Gdańska i jego tramwajów. W Twoim opisie zabrakło sytuacji, gdzie część podróży byłaby wykonywana SKM, część innym środkiem transportu. Tu ze względu na taryfę, organizatorzy dają duże fory komunikacji miejskiej. Jak wiadomo bilet na całe miasto bez SKM jest około 2x tańszy niż z SKM. To powoduje, że dla podróży wewnątrz miejskich SKM, w wielu przypadkach, nie jest opcją. Gdyby był jeden organizator to na początek powinno się rozszerzyć ważność biletów miejskich na SKM w granicach miast, ale nie ma i każdy dba o swoje przychody.
2014-05-11 20:01:02 Autor: japan1972
---.dynamic.chello.pl
@GOL
Przepraszam, ale że niby co, że ZKM, czy ZTM są winne drogiej ofercie SKM, i wzbudzają przez to konkurencję?
A kto broni SKM zachowania się jak Koleje Mazowieckie, tzn. obniżenia ich wysokich stawek do poziomu akceptowalnego przez pasażerów.
Chodzi mnie tutaj np. o bardzo drogi bilet metropolitarny na wszystkie środki transportu w trójmieście w cenie aż 220zł !!! , przy ofercie warszawskiej na poziomie o 50% mniejszej, czyli tylko 110zł, za ten sam bilet normalny na wszystko.
Tak, tak właśnie aż o tyle.
Jak to możliwe ??? Aglomeracja trójmiejska jest nawet mniejsza.

Jak to możliwe, żeby przejazd SKM z Gdyni do Gdańska (19km) kosztował aż 5,70zł, przy ofertach ZKM i ZTM 3,00zł za ten sam kilometraż.
I proszę nie pisać mnie o torach, sieciach, etc, bo w przypadku tramwajów i trolejbusów mamy do czynienia z bardzo podobnymi problemami.

SKM jest zwyczajnie dużo za droga, a tabor mają totalny złom.
TO Z SKM TRZEBA COŚ WRESZCIE ZROBIĆ, A NIE Z ZKM, CZY ZTM.
Źle doszukujesz się win, oferta SKM zabija SKM
2014-05-12 10:55:41 Autor: CCo
---.nitka.net.pl
SKM - Trójmiasto - to potencjał miała za PRL-u kiedy jęździła co 6 min !! Były kursy przyspieszone - po torach dalekobieżnych. Jakie wtedy były przewozy!
2014-05-12 16:13:58 Autor: sss
---.slupsk.vectranet.pl
No właśnie nie jestem tego pewny wystarczy zobaczyć i porównać w Słupsku ofertę pociągów osobowych w kierunku Szczecina i Gdańska. SMK się nie jest w stanie obronić. Nowy tabor (dla SKM/PKM czy PR to pytanie wtórne) to podstawa na linie regionalne w Pomorskiem. Dziwi zakup pociągów kursujących do Grudziądza w innym województwie, a na trasie Gdynia-Słupsk z małymi wyjątkami jeżdżą szroty SKM.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony