Partnerzy serwisu:

Czas pracy maszynistów – konieczność nowej regulacji prawnej?

dr Justyna Stencel-Walter 19.03.2015 526

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-19 09:56:05 Autor: towarowy
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
w praktyce firmy zabraniają pracy u konkurencji, ale za tym kasa nie idzie.
niech wprowadzą minimalną stawke godzinową dla maszynisty, np. 50 pln i nikt nie bedzie dorabiał
2015-03-19 09:59:09 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Będzie zapewnie ustalone, że maszynista ma pracować, pracować i pracować dla dobra pracodawcy. Kapitaliści oszaleli.
2015-03-19 10:04:20 Autor: kolej moja miłość
---.centertel.pl
A lekarze na kilku etatach? I nie tylko... !
2015-03-19 10:07:30 Autor: kolej moja miłość
---.centertel.pl
@towarowy
Dziś jest taki wybór, że idziesz do tego kto da więcej, lub tyle samo ale w lepszych warunkach.
2015-03-19 10:13:56 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@towarowy
Dać maszynistom nawet stawkę 60 zł/h ale umowa z zastrzeżeniem zakazu konkurencji. Przez rok, dwa po odejściu z Cargo/Lotosu nie możesz przejść do konkurencji, przy czym możesz być w rezerwie jako "szkoleniowiec" w ramach nieświadczenia pracy w ramach zakazu konkurencji za co dostajesz kasę. Oczywiście umowa o pracę, nie zlecenie czy dzieło ani samozatrudnienie. Takie rozwiązanie dla "czapy" a nie liniowców.
2015-03-19 10:16:27 Autor: maszynist
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
dajcie maszyniscie zarobic to nie bedzie zmuszony dorabiac u konkurencji
i problem sam sie rozwiaze
ot i caly problem
2015-03-19 10:45:31 Autor: mnb
---.10.5.110
Co za bzdury Pani Mecenas.

"Pracując u kilku pracodawców maszynista nie ma zapewnionego wypoczynku...".

Czyli biedny maszynista który za parę dodatkowych stówek świadomie łamie Kodeks Pracy to "ofiara" "kapitalistów" którzy nie dają mu odpocząć, a nieświadomy sytuacji przewoźnik (skąd ma wiedzieć co pracownik robi po godzinach), który oddaje mu w dobrej wierze warty miliony tabor to "terrorysta na torach ze złotówkami w oczach" (jak to malowniczo powiedział kiedyś Prezydent Miętek).

Obecnie przewoźnicy wymagają często oświadczeń o niepracowawniu u innego pracodawcy (nie tylko kolejowego), ale za łamanie takich zapisów sankcje nie grożą. Jeśli komuś zależy na bezpieczeństwie to trzeba wprowadzić do KP zasadę sankcji karnych za łamanie takich dobrowolnie przyjętych zapisów. Słusznych czy nie - nie rozstrzygam, ale nazywajmy rzeczy po imieniu.
2015-03-19 10:47:06 Autor: mnb
---.10.5.110
wycięło mi jedno zdanie z ostatniego akapitu. powinno być:

...przyjętych zapisów. W przeciwnym wypadku mówimy nie o bezpieczeństwie, ale o podwyżkach dla maszynistów. Słusznych czy nie - nie rozstrzygam, ale nazywajmy rzeczy po imieniu.
2015-03-19 10:53:01 Autor: Pikuś
---.icpnet.pl
A co z maszynistami, którzy mają dodatkowo własną działalność gospodarczą poza koleją ?
Czy ktoś ich będzie śledził? A co z czasem wypoczynku w którym pracownik jedzie do pracy lub z pracy?
2015-03-19 11:11:02 Autor: maszynista ...
---.internetdsl.tpnet.pl
Czy maszynista jest gorszym obywatelem RP , czy konstytucja nie daje mu prawa wyboru co będzie robił i gdzie będzie robił ? Na ilu etatach pracują prawnicy , lekarze ,członkowie rad nadzorczych itp. Czy pozostali Polacy nie pracują po godzinach ?
Więcej nie komentuję ( i nie odnoszę się do komentarzy )
2015-03-19 16:31:28 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Może by najpierw zmienić system zatrudniania i system szkoleń, a potem dopiero robić regulacje prawne. Mój kolega jest po Technikum Kolejowym ma egzamin zawodowy i wyrobiony zawód, w zupełności może iść na maszynistę, zdrowie mu również pozwala. Składał papiery do PKP IC, Przewozów Regionalnych, PKP Cargo, CTL Logistics i wiele innych wszędzie mu odmówiono ... w Kolejach Śląskich dostał odpowiedź ,,Przykro nam ale pańskie wykształcenie nie spełnia naszych oczekiwań", a w PKP IC gdzie startował kurs na maszynistę to nawet nie dostał odpowiedzi, a do PKP Cargo PUP nie chciał go wystawić na kurs. Wszystko fajnie, czyli najlepiej u nas przyjmować ludzi z ulicy po zwykłym liceum i szkolić na chypcika, a potem osoba nie odróżnia rozkazu pisemnego ,,S" od ,,N", albo po znajomości, za niedługo to oprócz lokomotyw i wagonów nie będzie maszynistów na kolei. Najgorsze jest to że odbiera się młodym ludziom szansę na wymarzoną pracę, którzy od małego intersują się i kochają kolej i pragną z całego serca iść za nastawnik w lokomotywie.
2015-03-19 17:08:18 Autor: bogdan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I znów kila tyś. jeśli nie mil. zł. pójdzie w błoto na jakieś durne sympozjum. Przepisy wyraźnie mówią ile wolno pracować maszyniście i tyle.
2015-03-19 17:23:39 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Czy pomiędzy v130 a v259 pociąg pasażerski może prowadzić jeden maszynista jeśli skład i linią mają ETCS L1? Czy też to musi być L2?

Czy wreszcie ktoś poda jakieś źródło??!
2015-03-19 19:55:14 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@matthewicforum

Oczywiście że można jechać i 500 km/h. ETCS poziomu 1 daje pełne ATP - kontrolę krzywej prędkości pociągu, oraz upewnia maszynistę o wskazaniach sygnalizatorów dzięki monitorowi na pulpicie. Pomocnik jest zbędny.

Skąd bierzesz to 259 km/h? Dopuszczalna prędkość w ETCS zależy od innych czynników niż liczba maszynistów.

W Chinach na Beijing–Tianjin Intercity Railway jeżdżą 330 km/h z ETCS L1.
Hiszpanie na Madryt-Barcelona przed zbudowaniem RBC->konwersją na L2 jeździli 280 km/h na ETCS L1.
2015-03-19 21:00:24 Autor: mietek
---.dynamic.gprs.plus.pl
ustalić place minimalna maszynisty jak w Niemczech i wtedy sobie robcie zakazy jak by maszynista byl godziwie wynagrodzony za ta odpowiedzialność to by nie dorabial, maszynisci sa tak samo wyzyakiwani jak kierowcy
2015-03-19 21:01:10 Autor: AndrzeJot
---.centertel.pl
Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych zatrudnia maszynistów,którzy odeszli na "zasłużone"emerytury stanowią oni ok.10% stanu maszynistów w zakładzie.Zatrudnionym na etacie nie dają zarobić w nadgodzinach wolą zatrudnić leciwych fachowców.Pytam jak mają utrzymać swoje rodziny maszyniści,którym zakład zapewnia 2700 netto?Muszą dorabiać i czy to będzie inny przewoźnik kolejowy czy też praca na budowie zmęczenie jest takie samo.
2015-03-19 21:17:33 Autor: real
---.38.100.14.internetia.net.pl
Ile godz. udowodniono temu maszyniście jazdy bez wypoczynku co przed Malinowem najechał na tył drugiego towara.....26 czy 27 ??? nie pamiętam.... szkoda, że Panie i Panowie ministrowie i parlamentarzyści.... głównie latają samolotami....gdyby im śmierć do oczu zajrzała.... to w mig by ustawę stworzyli... aby takich przypadków nie było.... nie bronię nikomu pracować... ale na jasnych zasadach...z zachowaniem BEZPIECZEŃSTWA.....przejścia.....wypoczynku po powrocie pasażerem.....nie pracowania 12 godz. jako maszynista... a następne 12 jako rewident... na tym samym pociągu ...w drugie kabinie... wypoczynku w łóżku a nie fotelu maszynisty... jazdy po szlaku którego kompletnie się nie zna itd.
2015-03-19 23:25:58 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Ave Ja:

No przecież to literówka, sorki :D. Nie kapnęliście się chodziło o do v159!
2015-03-19 23:30:19 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Ave Ja:

Ciekawe rzeczy piszesz o tej Hiszpanii i Chinach z tym ETCS L1.

Jeszcze lepsze jest to, że KW odważyły się w ogóle pojechać v160 z dwoma mechanikami, no bo na E20 nie ma w/w cudów.
A więc znalazły się pieniądze w Poznaniu - to jest ważne. I te v160 w KW na Elfach powinien być naśladowany w Impulsach PGZ w PRach jako REGIO Katowice - CMK - Kielce. Z resztą inne pociągi i sama PLK to wymusi wprost na marszałkach. Kwestia czasu.
2015-03-19 23:39:44 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post Kolejarz realista:
"Będzie zapewnie ustalone, że maszynista ma pracować, pracować i pracować dla dobra pracodawcy. Kapitaliści oszaleli."
Wystarczy dać polskiemu maszyniście, najmniejszą amerykańską stawkę maszynisty, bez żadnych już dodatków. To jest $18 dolarów na godzinę, i nikt nie będzie musiał po godzinach dorabiać.
2015-03-20 08:32:14 Autor: sm31
---.cirow.pl
Niech UTK przygotuje centralną ewidencję czasu pracy dla maszynistów ( z czasem dla innych pracowników bezpośrednio związanych z ruchem). Każdy maszynista ma prawo kierowania czyli jest w ewidencji, nie ma więc problemu żeby dodać kolejną funkcjonalność - czas pracy. Wówczas nie będzie wątpliwości kto i gdzie się "przemęcza". Nie będzie wątpliwości kto i ile czasu prowadził pojazd, czy ma ważne prawo kierowania.
2015-03-22 10:15:27 Autor: zgrzyt
---.tktelekom.pl
Ustawa o czasie pracy maszynisty znana była naszym dziadkom, i nic wiele w niej sie nie zmieniało. Gdy nastąpiła rozpierducha PKP, rozsypały sie i przepisy. Wielosć podmiotów na torach skutkuje iloscia sympozjów, uchwał i ustaw, a ilosć obejsć tego prawa, będzie proporcjonalna do ilosci przewozników na torach. I nie ma znaczenia, czy maszynista zarabia 2700 netto, czy 10 700 netto, gdy trafi sie dobra fucha u innego, to skorzysta. Ci maszyniści, co orientują się w sytuacji, juz odchodzą jak najszybciej w 55 roku zycia, bo liczą się warunki pracy i nie chca byc samobójcami. Ci całkiem młodzi, to z ich wypowiedzi wynika, ze raczej kombinatorzy a nie maszyniści.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony