Partnerzy serwisu:

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Michał Szymajda 23.11.2021 2,6k

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór
Graf. CZ Loko
Czeski producent lokomotyw, który zajmuje się obecnie m.in. dostawą lekkich pojazdów manewrowych dla PKP Intercity, zamierza, podobnie jak Pesa, zbudować lokomotywę na wodór.
CZ Loko – producent lokomotyw manewrowych i firma modernizująca tabor, ogłosiła rozpoczęcie prac nad lokomotywą na wodór. Pojazd ma mieć nazwę handlową HydrogenShunter 1000, będzie budowany na bazie ciężkiego spalinowozu Effishunter 1000, zdolnego pracować zarówno liniowo, jak i na bocznicach. Wodorowy pojazd Ma mieć moc 800 kW, czyli niewiele mniejszą niż dieslowski odpowiednik.

– HydrogenShunter 1000 będzie wykorzystywać ogniwa wodorowe do ładowania akumulatorów trakcyjnych. Na razie istnieje projekt lokomotywy, który posłuży do budowy prototypu – podał portal zdopravy.cz. Przy okazji Jan Kutálek, szef sprzedaży CZ Loko, poinformował, że toczą się również prace nad pojazdami hybrydowymi, a także nad nowoczesną lokomotywą zdolną prowadzić jazdę manewrową pod siecią trakcyjną i bez niej, dla jednej z włoskich spółek przewozowych.

Dyrektor sprzedaży podkreślał, że CZ Loko musi zwracać uwagę na przydatność operacyjną i trwałość techniczną rozwiązań dla budowanych przez siebie prototypów. Zwrócił uwagę, że budowa lokomotywy na sprężony gaz ziemny, okazała się ślepym zaułkiem, podobnie np. budowa lokomotywy hybrydowej z superkondensatorami na bazie starszej radzieckiego pojazdu TEM 35.

– Nie chodzi o to, kto wprowadzi na rynek jako pierwszy ekologiczne i wydajne rozwiązanie, ale o to kto odniesie największe sukcesy i wymyśli najefektywniejsze rozwiązanie. To nas bardzo interesuje – dodał Kutálek. Kiedy będzie mogli zobaczyć wodorową lokomotywę w ruchu? Tego na razie nie wiemy.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wodór w transporcie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony