Partnerzy serwisu:

CZ Loko rozpoczyna próby eksploatacyjne „okularnika”

Rynek Kolejowy 19.03.2012 407

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-03-19 15:45:44 Autor: żmij
---.226.38.170.elgrom.eu.org
Jakie to brzydkie!!!! ;-(
2012-03-19 16:00:48 Autor: dla
---.legnica.vectranet.pl
Wszelki złom w POlsce ląduje . Tutaj wszystko da się dopuścić do ruchu.
2012-03-19 16:06:48 Autor: Tomasz Zajkowski
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nazywanie Okularnika \\\"złomem\\\" jest jakimś nieporozumieniem..
2012-03-19 16:33:36 Autor: Wojciech Szczygielski
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Genialny sprzęt. Szkoda, że raczej nie dotrze na pomorze :)
2012-03-19 16:35:06 Autor: dla
---.legnica.vectranet.pl
A czemu nie można nazwać tych lokomotyw złomem ??. Mają dość oryginalny wygląd , ale są stare z lat 60- 70 tych Tutaj zdjęcie tych lokomotyw sprzed malowania i w barwach kolei CD.
http://imageshack.us/photo/my-images/36/83620139.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/706/81731061.jpg/
2012-03-19 17:02:37 Autor: patryket22
---.play-internet.pl
@dla
nom, muszę przyznać, że konkret fotki, dzięki! ;d
2012-03-19 18:00:37 Autor: Driver
---.12-2.cable.virginmedia.com
No, brzydactwo jak cholera , fuj ...
2012-03-19 18:54:15 Autor: PLati
---.171.79.146.static.crowley.pl
@patryket22

Fotki świetne, ale wprost z symulatora :D Tak na oko to chyba MSTS :) (ew. Trainz)....
2012-03-19 19:47:56 Autor: dla
---.legnica.vectranet.pl
Dobra ok te zdjęcia sa rzeczywiście są dość podejrzane przepraszam . Znalazłem czeskie autentyczne zdjęcia oczekujących okularników na kasacje lub remont kapitalny i one nie są z żadnego symultora na pewno .
http://www.m0ke.kolej.org.pl/galeria7/750/201-350.html
http://rail.phototrans.eu/14,60537,0.html
2012-03-19 19:57:28 Autor: djwe
---.home.net.pl
http://www.m0ke.kolej.org.pl/galeria7/750/201-350.html

zdjęcia skasowanych okularników ciekawe który z nich jest teraz tak ładnie odpicowany i uzyskał homologacje na P{olskę.
2012-03-19 20:42:35 Autor: tom
---.adsl.inetia.pl
Czesi mówią na to HONDA
2012-03-19 21:07:46 Autor: Nadradca Gephard
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To chyba nieporozumienie!!! Znaczy nie chyba, tylko na pewno!!! Porównywać zdjęcia lokomotyw w stanie \"do kasacji\" ze zdjęciami lokomotyw na chodzie. Czyżby chodziło o typową manipulację??? Bo inaczej tego nazwać nie umiem. Proponuję trochę więcej rzetelności. (Ĺťe już nie wspomnę o tej próbie rzekomych zdjęć które się okazały \"zrzutem\" z symulatora) . To chyba wszystko tłumaczy.
PS To tak, jakby pokazać zdjęcie podkładu kolejowego po 30 latach leżenia w torze, porównać to z nowym, i skomentować, że to totalne badziewie. A nie na tym rzecz polega.
2012-03-19 21:18:10 Autor: djwe
---.31.202.62
@Nadradca Gephard
Ale te lokomotywy nie sa nowe tylko sa używane , leżą parę lat w krzakach w np w Czechach, Maroku , a potem są kupowane i remontowane np w ZNTK w Oleśnicy . Przykłady :1)lokomotywy z Maroka 2) lokomotywy Skody z lat 60 tych dla polskiej Spółki pd nazwą \"Koleje Czeskie\". Teraz to dla Orlenu Chodzi mi o to że tabor jest stary a jak jest kupowany to równie stary jak jeżdżący w Polsce. Już się przyzwyczaiłem do starych samochodów , tramwajów , czy autobusów . Teraz nawet lokomotywy. Po prostu jesteśmy śmietnikiem Europy , nawet Czesi nas tak traktują To jest dla mnie wkurzające .
2012-03-19 21:57:51 Autor: ewjd
---.adsl.inetia.pl
@ djwe

Ty jesteś trochę .. za głupi, żeby się w ogóle na ten temat wypowiadać.
Czeskie / słowackie modernizacje w niczym nie odstają od polskich.
Jakoś wciąż słyszę zachwyty nad serią ST45 czy ST46 a nawet SM42-12xx. A czym są tak naprawdę? też przecież... złomem. Wieku konstrukcji się nie oszuka.

Śmietnikiem? Duża przesada. Tylko głupi i niedouczony nie wie/ nie pamięta, jak to było np. w Niemczech z 10-13 lat temu - jak pięknie reaktywowano masę \"gagarinów\", również z Polski i Czech importowanych..... Oni się już dorobili, przyszedł czas na nowe, u nas trzeba poprostu przez to przejść - i z oczywistych względów będzie to trwało dłużej.

djwe, dla - opamiętajcie się.... Wiem, polscy nacjonaliści mogą tego nie zrozumieć.... a w rzeczywistości jesteście największymi nierobami w europie....
2012-03-19 22:31:48 Autor: djwe
---.31.202.62
Jasne wszelki złom do Polski . PLK powinno stosować inne kryteria opłat w użytkowaniu infrastruktury w których wiek taboru miał by znaczenie . Bo inaczej niedługo parowozy wrócą do łask . CO2 żeśmy zawetowali , bo jesteśmy na dorobku, więc wszystko jest możliwe
@ewjd
Ty niezbyt kumaty jesteś ..... Czesi na pewno nam nie sprzedali tej lokomotywy w stanie dobrym. Jest to jeden z tych trupów co są na zdjęciach, tylko wyremontowany i pomalowany .PS
Ja wiem że czytelnik wyborczej , który nie ma argumentów to zaczyna pleść o polskim nacjonalizmie i nieróbstwie, więc mnie te epitety nie dziwią Sam jesteś narwanym chamem , któremu sie w głowie poprzewracało. Zacznij myśleć , ale nie jak dziad tylko jak człowiek.... rozumny.
2012-03-19 23:26:16 Autor: hm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zdawało mi się, że ten (753.7) lok u sąsiadów nazywany jest nurkiem.
2012-03-20 00:28:41 Autor: ehh
---.123.212.106.gesanet.net
Ciekawe jak poradzi sobie podczas prób.
Na stronie producenta są zdjęcia z jazd testowych i sporo danych na jej temat.
Wrzucanie zdjęć z symulatora czy odstawionych lokomotyw to lekkie przegięcie gdy można w sieci znaleźć takie fotki z Wrocławia:
http://www.ogk.cal.pl/details.php?image_id=5757&sessionid=ktme64ptcpg6u9ahqcvsal3ha4

@djwe
Nie jest wielkim problemem odszukanie strony wykonawcy modernizacji tej lokomotywy i dokładnie sprawdzenie parametrów maszyny.
Użyj przeglądarki i pozwól, że Cię zacytuję, \\\"zacznij myśleć...\\\"
Może wtedy będziesz miał jakieś argumenty w dyskusji.

@hm
Lokomotywa nazywana jest w Czechach \\\"brejlovec\\\" czyli okularnik chociaż nazwa nurek również występuje.
2012-03-20 07:42:26 Autor: III generacja
---.sp.imz.pl
Większość osób negatywnie wyraża się o lokomotywie typu 753.7 z powodu starej konstrukcji. Warto jednak podkreślić fakt, że CZ LOKO a.s. pracuje nad nurkiem III generacji. Całkowicie zmieniony zostanie design lokomotywy. Możliwe, że będzie można go zobaczyć na targach Czech Raildays 2012. Tej lokomotywy mam nadzieję już nikt nie porówna do \"złomu\".
2012-03-20 07:49:52 Autor: ac
---.opera-mini.net
Powinni ja nazwac Krecik.
2012-03-20 15:00:16 Autor: mumik
---.centertel.pl
jak zwykle malkontenctwa nie brakuje a maszyna swietna
2012-03-20 22:25:39 Autor: Ackermann
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O ile nie myle sie ostatnio kilka NURKÓW było gruntownie modernizowanych, silniki, sytemy sterowania... ostała sie tylko ogólna charaktersytyczna buda. Wzieli je AWT i CD. Maszyny starannie przygotowane, gruntownie odnowione kabiny. Sugerowanie sie kilkoma ilustracjami i danymi nt roku budowy może byc złudne w konfrontacji z nowymi bebechami od GE czy też CAT\'a bo niepamietam już. Ktos powie ze to to samo co i 311Da- tu byłbym juz ostrożny porównując naszych magików i..i czeskich bardziej swiadomych klientów, których raczej trudniej czarować niz naszych zdesperowanych - odrobine respecktu, bo nikt nie napisał nic o ich stanie techn poza wzmianką od maszynistów. Ocenę loka wyda użytkownik
2012-03-21 07:51:13 Autor: eh
---.play-internet.pl
Wg danych ze strony CZ Loko \"okularnik\" jest po kompletnej modernizacji
Obecnie ma silnik Caterpilla 3512 B o mocy 1455 kW.
Na zdjęciach umieszczonych na tej samej stronie widać, że lokomotywa została kompletnie zmodernizowana
http://www.czloko.pl/cms.php?img=70

Ostatnie 2 loki z tej serii trafiły do Unipterolu a wcześniejsze do AWT.
2012-03-21 17:31:16 Autor: pasażer1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Maszyna świetna często mam przyjemność mieć taką na składzie 754, 750 podczas moich wyjazdów do Czech i jedzie tak jak potrzeba czasem się trafi 749, Chciałbym aby się pojawiły na naszych szlakach bo to naprawdę porządne maszyny są i zawsze dojechałem - nigdy na szlaku się nie zepsuły
2012-03-21 20:55:56 Autor: Oticon
---.akademiki.uni.torun.pl
Bardzo ładna lokomotywa (okrągłe iluminatory, charakterystyczne wózki, a w szczególności \"wyłupiaste okna\" - dlatego nazywana jest również googlami - tak wynika z moje encyklopedii kolei ;)).
Warto również zaznaczyć, że jest to praktycznie jedyna dostępna w Polsce lokomotywa spalinowa dwuosiowa przeznaczona do pracy liniowej. Nasze stonki są przeznaczone głównie do pracy manewrowej.
Zastanawia mnie dlaczego jest przystosowana tylko do przewozów towarowych. Na stronie producenta nie ma żadnej wzmianki o tym, że służy do przewozu tylko i wyłącznie towarów.
W Internecie można znaleźć fotki, na których widać jak ciągnie składy pasażerskie.
PS: ta konstrukcja pochodzi zapewne z 2009 roku:
http://ceskelokomotivy.blog.cz/0902/lokomotiva-755
2012-03-21 21:06:54 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a grzanie składu ten typ ma? bo nie widzę.
2012-03-21 22:02:03 Autor: Oticon
---.akademiki.uni.torun.pl
@przewoz
Hmm... Faktycznie, nie ma tego na stronie producenta.
Czyli lokomotywa jest przeznaczona tylko do przewozów towarowych. :(
2012-03-21 23:09:45 Autor: Janusz G
---.icpnet.pl
Ujeżdżałem nurka na testach w Poznaniu, super maszyna. Po starym nurku została tylko zmodyfikowana rama i pudło reszta wszystko nowe.
2012-03-22 08:01:00 Autor: eh
---.play-internet.pl
@przewoz
@Oticon
Lokomotywy tego typu przeznaczone są do prac manewrowych i do przewozów towarowych.
Lokomotywy serii 750, bliźniacze do 753.7 przeznaczone są do przewozów pasażerskich, różnią się tylko tym, że w przedziale maszynowym mają zastosowaną dodatkową prądnice. Oba typy wywodzą się z tej samej serii lokomotyw, z których zostało tylko pudło, rama i wózki.

Czesi przeprowadzają daleko idące modernizacje posiadanych lokomotyw i pod tym względem wyprzedzają nasze rodzime zakłady, które mogą się od nich uczyć (co zresztą robi PESA współpracując z CZ LOKO przy modernizacji SM42).
Osobiście ciekawi mnie czy któryś z polskich przewoźników ma plany zmodernizowania T448p, S200 czy Tamary we współpracy z Czechami.

Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony