CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!]
Jakub Madrjas ⚫ 01.02.2021 ⚫
3,2k


![CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!] CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210201155959FGXJ7594.jpg_60-60.jpg)
![CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!] CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210201160009FGXJ7625.jpg_60-60.jpg)
![CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!] CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210201160009FGXJ7599.jpg_60-60.jpg)
![CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!] CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210201160009FGXJ7605.jpg_60-60.jpg)
![CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!] CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210201160009FGXJ7529.jpg_60-60.jpg)
![CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!] CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210201160010FGXJ7615.jpg_60-60.jpg)
![CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!] CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210201160010FGXJ7585.jpg_60-60.jpg)
![CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!] CRRC zaprezentowało hybrydową lokomotywę na wodór [ZDJĘCIA!]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210201160010FGXJ7619.jpg_60-60.jpg)
Spółka CRRC Datong zaprezentowała hybrydową lokomotywę na wodorowe ogniwa paliwowe.
Lokomotywa o standardowym układzie wózków Bo-Bo została zaprojektowana do prac manewrowych lub krótkich dystansów liniowych; producent wskazuje jako możliwe obszary wykorzystania zaplecza taborowe, centra przeładunkowe, stacje rozrządowe czy linie wewnętrzne przedsiębiorstw przemysłowych i górniczych. Co ciekawe, modułowa konstrukcja ma umożliwić szerokie dostosowanie do potrzeb użytkownika, w tym nawet wymianę wózków na sześciokołowe (Co-Co).
Lokomotywa CRRC zaprojektowana przez specjalizujący się w lokomotywach zakład w Datong zasilana jest hybrydowo – w oparciu o wodorowe ogniwa paliwowe (lub w innej wersji – silnik spalinowy) oraz akumulatory. Jest w całości bezemisyjna i – jak podkreśla CRRC – bardziej oszczędna i cichsza niż tradycyjne lokomotywy manewrowe. Zamontowano w niej m. in. system rekuperacji energii hamowania.
Jak podano w komunikacie, masa lokomotywy to 68 ton, maksymalna prędkość 80 km/h, siła pociągowa przy rozruchu ≥250 kN, moc wyjściowa wodorowego ogniwa paliwowego to ≥60kW, a pojemność zestawu akumulatorów litowych – 294,4kWh.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku hybrydowa lokomotywa manewrowa zbudowana przez chińskiego producenta CRRC rozpoczęła testy w celu otrzymania kompletu pozwoleń na kursowanie po niemieckich torach. Zamówił je zarządca infrastruktury DB Netz z grupy Deutsche Bahn.
Lokomotywa CRRC zaprojektowana przez specjalizujący się w lokomotywach zakład w Datong zasilana jest hybrydowo – w oparciu o wodorowe ogniwa paliwowe (lub w innej wersji – silnik spalinowy) oraz akumulatory. Jest w całości bezemisyjna i – jak podkreśla CRRC – bardziej oszczędna i cichsza niż tradycyjne lokomotywy manewrowe. Zamontowano w niej m. in. system rekuperacji energii hamowania.
Jak podano w komunikacie, masa lokomotywy to 68 ton, maksymalna prędkość 80 km/h, siła pociągowa przy rozruchu ≥250 kN, moc wyjściowa wodorowego ogniwa paliwowego to ≥60kW, a pojemność zestawu akumulatorów litowych – 294,4kWh.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku hybrydowa lokomotywa manewrowa zbudowana przez chińskiego producenta CRRC rozpoczęła testy w celu otrzymania kompletu pozwoleń na kursowanie po niemieckich torach. Zamówił je zarządca infrastruktury DB Netz z grupy Deutsche Bahn.
Komentarze:
Wodór w transporcie

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |