Partnerzy serwisu:

CRRC zainteresowane dostawą 200 hybrydowych lokomotyw dla Kolei Austriackich

Artur Bogdanowicz 13.08.2021 2,1k

CRRC zainteresowane dostawą 200 hybrydowych lokomotyw dla Kolei Austriackich
Manewrowe lokomotywy Vossloha, przejętego przez CRRCfot. Vossloh
Koleje Austriackie (ÖBB) planują wycofanie z ruchu lokomotyw manewrowych serii 1063 i 1163. W ciągu kolejnych 10 lat zastąpić je ma nawet 200 nowych hybrydowych lokomotyw. Wartość umowy ramowej to 788,63 mln euro, przedłużony termin składania ofert w przetargu upłyną we wtorek, wziąć w nim mogło udział maksymalnie ośmiu oferentów.
Według nieoficjalnych źródeł jest wśród nich, obok Alstomu i Siemens Mobility również China Railway Rolling Stock Corporation.

CRRC zatrudnia obecnie 187 tys. pracowników i pochwalić się może rocznym obrotem w wysokości 38 mld euro. Dwie lokomotywy manewrowe, razem z dwoma elektrycznymi liniowymi, zamówiła już węgierska spółka-córka ÖBB - Rail Cargo Hungaria – w 2019 roku. Jednak nie uzyskały one jeszcze dopuszczenia do ruchu w Europie. Według magazynu „Eisenbahn-Revue” lokomotywy na Węgrzech mogłyby wejść do ruchu już we wrześniu 2022 roku. Jeśli spełnia one oczekiwania przewoźnika, Rail Cargo Hungaria chce zamówić kolejne 20 lokomotyw objętych obowiązującą już umową ramową z CRRC (może kupić również 20 kolejnych liniowych).

Od jesieni 2016 działa wie Wiedniu centrala CRRC ZELC Verkehrstechnik. Jej głównym zadaniem były w ostatnich latach zakupy części zamiennych do lokomotyw i dostarczanie ich do Chin. Równocześnie firma przygotowywała się do przejęcia zadań marketingowych i handlowych dla koncernu, informuje austriacki dziennik „Kurier”. Gazeta przypomina także o pierwszych działaniach firmy i wejściu na rynek europejski przez Północną Macedonię, która w latach 2015/2016 zakupiła dwa elektryczne i cztery spalinowe składy osobowe.

Jesienią 2016 roku Leo Express podpisał umowę ramową na dostarczenie 30 jednostek elektrycznych „Sirius”, które jednak dotąd nie uzyskały dopuszczenia w Europie. Kurier przypomina także, że Chińczycy zakupili w 2020 roku fabrykę lokomotyw grupy Vossloh w niemieckiej Kilonii. Największą uwagę przykuł jednak deal z austriackim przewoźnikiem Westbahn, który wypożyczył od CRRC cztery elektryczne jednostki piętrowe. Składy nie zostały jeszcze dostarczone do Europy i dopuszczone, co nastąpić ma najwcześniej latem 2023 roku. Według gazety „Kurier”, w raporcie rocznym CRRC mowa jest o „ważnym kliencie , który wypożyczy cztery składy, a który posiada opcję zakupu 30 nowych jednostek”. Ani CRRC, ani Westbahn nie komentują tych doniesień.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony