Partnerzy serwisu:

CPK wybrał inżynierów kontraktu dla Ygreka. 71 mln zł oszczędności

Roman Czubiński 13.03.2023 5,3k

CPK wybrał inżynierów kontraktu dla Ygreka. 71 mln zł oszczędności
Zdjęcie ilustracyjnefot. PKP IC
Centralny Port Komunikacyjny udzielił zamówień na pełnienie funkcji inżyniera kontraktu podczas budowy linii Warszawa – CPK – Łódź. Dla obu części kontraktu udało się uzyskać znaczne oszczędności.
Inżynierem kontraktu w części 1 (60-kilometrowy odcinek między stacją Warszawa Zachodnia a skrzyżowaniem z linią 11 Skierniewice – Łowicz, z wyłączeniem odcinka w rejonie węzła przy lotnisku) została ECM Group Polska. Jej oferta okazała się tańsza (cena była jedynym kryterium udzielenia zamówienia) od trzech pozostałych podmiotów ubiegających się o zamówienie. Wartość kontraktu netto wynosi 100 406 968,80 zł – o blisko 14 mln zł mniej, niż kosztorys inwestorski (114 114 779,82 zł). Umowę podpisano 3 marca.

Wcześniej, 16 lutego, zawarto kontrakt z DTŚ SA na pełnienie tego samego zakresu obowiązków na pozostałym odcinku między linią 11 a stacją Łódź Fabryczna. De facto granicą odcinka na terenie Łodzi będą okolice przystanku Łódź Niciarniana, ponieważ na końcówce trasy – aż do podziemnego dworca – druga para torów, która w przyszłości będzie służyła pociągom dużych prędkości w kierunku stolicy, już istnieje. W tym przypadku o umowę rywalizowało siedem firm, w tym – w mln zł (odróżnieniu od części pierwszej – jedna zagraniczna. Inwestor zaoszczędził tu aż 57 mln zł (wartość umowy – 82 120 383 zł, kosztorys – 139 473 619,79 zł).

Do zadań wykonawców – w myśl umowy ramowej – będą należały usługi inżyniera kontraktu na etapie opracowywania projektu budowlanego i projektu wykonawczego, a także zastępstwa inwestorskiego w trakcie robót budowlanych i ich odbioru oraz rozliczenia. Na mocy prawa opcji spółka CPK będzie mogła zamówić usługi wsparcia poinwestycyjnego w okresie rękojmi i gwarancji oraz po jego zakończeniu.

Linia 85 Warszawa – CPK – Łódź będzie liczyła ok. 120 km długości. Będzie ona częścią komponentu kolejowego CPK i podstawą zasilającej lotnisko „szprychy” nr 9, a także pierwszym (jeśli nie liczyć zmodernizowanych do prędkości 200 km/h odcinków Centralnej Magistrali Kolejowej) elementem sieci KDP w Polsce. Pociągi będą mogły rozpędzić się do 250 km/h, jednak docelowo prędkość będzie mogła zostać podniesiona do nawet 350 km/h.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Nowe linie kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony