Partnerzy serwisu:

Coraz więcej Edyt na torach. Na nowe Flirty wciąż czekamy

Michał Szymajda 19.08.2022 12,2k

Coraz więcej Edyt na torach. Na nowe Flirty wciąż czekamy
Pierwsza klasa w nowych Flirtach IIIFot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Co dzieje się obecnie z 12. Flirtami III, które kupiło PKP Intercity, a które dotąd nie wyjechały na tory? Jak przebiega proces odbioru zmodernizowanych ED74?
Nowych Flirtów III, których PKP Intercity kupiło 12, wciąż nie ma na torach. Dwa pierwsze pojazdy z serii są gotowe od prawie roku, ale pomimo tego nie rozpoczęła się wciąż ich eksploatacja nadzorowana. W czerwcu pytaliśmy o przyczyny tego stanu rzeczy zarówno przewoźnika jak i producenta. Okazało się, że dostawę skutecznie wydłużyły nowe przepisy dotyczące konieczności przeprowadzenia testów kompatybilności urządzeń pokładowych ETCS z odpowiednimi urządzeniami przytorowymi (tzw. testy ESC). Przepisy nakazujące prowadzenie takich badań są powszechnie krytykowane, jako objazd niewiary w system ETCS, który miał uprościć wdrażanie nowego taboru, a finalnie bardzo to komplikuje.

Obecnie PKP Intercity krócej wskazuje na problem. – Trwają kwestie formalne związane z przygotowaniem pojazdów Flirt do odbioru. Zgodnie z zapisami kontraktu zamawiający ma prawo zastosować kary umowne za nieterminowe dostawy jednostek – czytamy.

Co dzieje się z Edytami, czyli zmodernizowanymi ED74? – PKP Intercity dotąd odebrało 6 z 14 pojazdów. Kolejna jednostka jest na finalnym etapie zabudowy wnętrza. Jej odbiór przewidywany jest we wrześniu. Modernizacja pojazdów ED74 postępuje sukcesywnie - kolejne pojazdy są włączane do eksploatacji po zamknięciu wszystkich czynności produkcyjnych i odbiorczych – czytamy w odpowiedzi na nasze pytania.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony