Partnerzy serwisu:

Coraz gorsze czasy przejazdu podczas modernizacji linii 62

Jakub Madrjas 28.05.2019 69

Coraz gorsze czasy przejazdu podczas modernizacji linii 62
fot. PKP PLK
Prace modernizacyjne PLK na linii nr 62 Tunel – Sosnowiec powodują coraz większe wydłużenie czasu przejazdu pociągów. Poprawa ma nastąpić od grudnia, a zakończenie prac planowane jest w 2020 roku.
Jak zauważyli nasi Czytelnicy, mimo tego że toczone od początku września zeszłego roku prace w torze nr 1 na odcinku linii 62 Charsznica - Wolbrom - Jaroszowiec Olkuski mają się ku końcowi, pociągi wcale nie przyspieszą od 9 czerwca. – O zgrozo pociągi zamiast zdecydowanie przyśpieszyć, znów zwolnią! I tak odcinek Katowice - Tunel, który obecnie pociąg osobowy pokonuje w czasie około 2 godzin, od czerwca będzie to już ponad 2:15 h, a więc kwadrans dłużej! – pisze Czytelnik, podając kolejne przykłady wydłużenia czasu przejazdu (nawet o 24 minut). Jak dodaje, rozkład jazdy będzie też gorzej ułożony, bo pociąg 24909 zapewniający dotąd dojazd do pracy na nocną zmianę na Górnym Śląsku będzie przyjeżdżał do Katowic później (o godz.18:49). – Wraz z kolegami na nowo będziemy zmuszeni jeździć do pracy samochodem – podkreśla.

Początek prac w drugim torze

Jak odpowiada Dorota Szalacha z zespołu prasowe PKP PLK inwestycje na linii nr 62 Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkusz są kontynuowane. – Obecnie trwają prace w torze nr 1, które się właśnie kończą. Z początkiem czerwca wykonawca przystąpi do kolejnej fazy prac. Będzie realizowana przebudowa urządzeń sterowania ruchu kolejowego i obiektów inżynieryjnych przy torze nr 2 oraz peronów przylegających do tego toru na przystankach. Rozpocznie się również całkowita przebudowa stacji Wolbrom – wyjaśnia.

Jak wynika z harmonogramu zamknięć PKP PLK, ruch na odcinku do końca obowiązywania rozkładu jazdy będzie jednotorowy, z punktowymi zwolnieniami na odcinkach, na których będą prowadzone prace. Stąd wydłużony czas przejazdu. Oprócz przebudowy, torów, peronów - w stacji budowane będzie przejście podziemne. Na linii 62 trwają również prace od strony Śląska, min. na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz w stacji Sławków. Jak informuje Dorota Szalacha, zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Więcej o działaniach PLK na tej linii można przeczytać w tym wątku.

Od grudnia poprawa. O minutę

Przedstawicielka PLK informuje, że ruch jednotorowy wpływa na zmienioną godzinę pociągu nr 24909 w rozkładzie jazdy od 9 czerwca. – Od kolejnej korekty rozkładu jazdy - we wrześniu, godziny przyjazdu pociągu 24909 będą takie jak obecnie, tzn. z przyjazdem do Katowic ok. godz. 18.30 – zapewnia.

Nasz Czytelnik uzyskał w tej sprawie oficjalną odpowiedź małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. Wynika z niej, że czas przejazdu pociągów na wskazanej trasie będzie się stopniowo skracał. – Zgodnie z przygotowanymi przez Zarządcę Infrastruktury trasami wzorcowymi na okres rocznego rozkładu jazdy 2019/2020, czas przejazdu z Katowic do Wolbromia trwać będzie 1 godzinę i 16 minut, natomiast w przeciwnym kierunku 1 godzinę i 25 minut – czytamy w odpowiedzi urzędu. To oznacza – na razie – powrót do stanu sprzed modernizacji, a precyzyjniej: poprawę o jedną minutę.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony