Partnerzy serwisu:

Coraz bliżej prac na wałbrzyskim węźle kolejowym. Otwarto już oferty

Martyn Janduła 22.06.2017 59

Coraz bliżej prac na wałbrzyskim węźle kolejowym. Otwarto już oferty
Wizualizacja przystanku Wałbrzych ŚródmieścieMat. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą przetarg związany z przebudową stacji kolejowych na kolejowym węźle wałbrzyskim. Powstanie też zupełnie nowe centrum przesiadkowe Wałbrzych Śródmieście. Po długim czasie oczekiwania wreszcie udało się poznać wykonawców zainteresowanych realizacją tego kontraktu.
Przebudowa stacji Wałbrzych Szczawienko oraz Świebodzice, a także budowa zintegrowanego przystanku kolejowego Wałbrzych Śródmieście (lub, jak woli urząd miasta, Wałbrzych Centrum) realizowana będzie w ramach projektu dotyczącego modernizacji linii 274 z Wrocławia. Pewne prace będą również wykonywane na przyległych do linii łącznicach. Dokumentacja dla większości zaplanowanych robót została już wykonana (dla przystanku Wałbrzych Śródmieście gotowa jest od 2015 roku). Wyjątek stanowi osiem obiektów inżynieryjnych, dla których trzeba będzie wykonać projekt i budowę. Koszt prac, które zmienią wizerunek kolei w Wałbrzychu to ponad 103,2 mln zł brutto.

Przystanek Wałbrzych Śródmieście ulokowany będzie równolegle do ul. Lubelskiej, w odległości ok. dwóch kilometrów od stacji Wałbrzych Miasto. Rozpoczęcie jego budowy będzie skorelowane w czasie z budową dużego centrum przesiadkowego dla autobusów miejskich i regionalnych.

W obrębie stacji Świebodzice i Szczawienko zostanie wykonana kompleksowa wymiana torów i podtorza w związku projektowanym tam nowym układem torowym. Zmodernizowane zostaną również urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz urządzenia przejazdowe pomiędzy 56 a 68 kilometrem linii 274. Czas trwania całej inwestycji oceniono na maksymalnie 35 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Początkowo otwarcie ofert w przetargu miało nastąpić 11 maja, jednak chętnych do podpisania kontraktu poznaliśmy dopiero 21 czerwca. To wtedy miało miejsce otwarcie ofert czterech oferentów. Jak się okazało, tylko jedna oferta zmieściła się w założonym przez Polskie Linie Kolejowe budżecie. Swoje prace na 95,4 mln zł brutto wyceniło konsorcjum Infrakol oraz Track Tec. Termin zakończenia etapu trzeciego prac określono na 12 miesięcy od daty podpisania umowy, zaś okres gwarancji na 60 miesięcy.

Droższą ofertę przygotowało hiszpańskie konsorcjum Rover Alcisa i Aldesa Contrucciones, bo na 108,5 mln zł brutto. Wykonanie etapu trzeciego inwestycji określono na 15 miesięcy. Z kolei 19 miesięcy na realizację etapu trzeciego potrzebuje Torpol, który swoje prace wycenił na 123,9 mln zł brutto. Najdroższą ofertę złożyła jednak Trakcja PRKiL za 126,3 mln zł brutto. Realizację etapu trzeciego określono na 17 miesięcy. Wszyscy zaoferowali 60 miesięcy gwarancji.

Oferty zostaną teraz ocenione przez PLK z uwzględnieniem kryterium ceny (60%), terminu realizacji zamówienia (30%) oraz okresu gwarancji (10%).


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony