Partnerzy serwisu:

Coraz bliżej do reaktywacji produkcji wagonów towarowych w Gniewczynie

Michał Szymajda 16.09.2019 72

Coraz bliżej do reaktywacji produkcji wagonów towarowych w Gniewczynie
fot. MS, Rynek Kolejowy
PKP Cargo i Forespo Poland podpisały list intencyjny, wyrażając zainteresowanie wydzierżawieniem i sprzedażą majątku dawnej Fabryki Wagonów Gniewczyna. W tym miejscu miałaby być wznowiona produkcja taboru kolejowego.
Forespo Poland to podmiot zależny spółki Forespo ze Słowacji, który jest właścicielem majątku po dawnej fabryce wagonów towarowych w Gniewczynie Łańcuckiej koło Przeworska na Podkarpaciu. Obecnie nie jest tu prowadzona produkcja taboru, Forespo ma jednak w swoich rękach nieruchomość z halami produkcyjnymi, magazynami i obiektami biurowymi oraz bocznicą kolejową.

Słowacy wyrazili wolę sprzedaży części nieruchomości, o czym stanowi list intencyjny podpisany z PKP Cargo. W liście jest także mowa o wydzierżawieniu innej części nieruchomości oraz składników majątku, w tym maszyn.

PKP Cargo zadeklarowało w liście intencyjnym, że wyremontuje i przystosuje zakład do wznowienia produkcji. To zadanie będzie wykonywane we współpracy z Agencją Rozwoju Przemysłu i Fabryką Wagonów Świdnica, która jest częścią amerykańskiego koncernu Greenbrier Group. Te trzy podmioty podpisały kilka miesięcy temu list intencyjny dotyczący wspólnej produkcji wagonów towarowych na Podkarpaciu. Umowa miałaby być zawarta do 15 listopada.

PKP Cargo, Agencji Rozwoju Przemysłu i Greenbrier myślą o jak najszybszym uruchomieniu produkcji wagonów. Już w kwietniu 2019 roku informowaliśmy o liście intencyjnym podpisanym z ARP w sprawie „podjęcia wspólnego przedsięwzięcia inwestycyjnego w zakresie uruchomienia działalności polegającej na produkcji i naprawach wagonów do przewozów towarowych na potrzeby PKP Cargo”. W czerwcu do inicjatywy wszedł Greenbrier.

– Do 2036 roku PKP CARGO musi zakończyć proces wymiany i modernizacji taboru, aby spełniał on unijne wymogi dotyczące hałasu, ale ogromne znaczenie ma aspekt ekonomiczny tej operacji. Dysponujemy około 60 tys. wagonów, z których duża część zostanie w kolejnych latach wymieniona na nowy tabor. Nowoczesne wagony dadzą nam możliwość zwiększenia efektywności działalności przewozowej i tym samym podniosą konkurencyjność Grupy PKP Cargo oraz jej rentowność – powiedział prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.

W 2015 były już plany uruchomienia wytwórni wagonów na potrzeby PKP Cargo, w Szczecinie. Projekt ten został jednak zawieszony w roku następnym


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony