Partnerzy serwisu:

Coradia Stream dla NS skompletowana w chorzowskim Alstomie [zdjęcia]

Michał Szymajda 20.02.2019 580

arrow
arrow
Coradia Stream dla NS skompletowana w chorzowskim Alstomie [zdjęcia]
Fot. NS
Coradia Stream dla NS skompletowana w chorzowskim Alstomie [zdjęcia]
Coradia Stream dla NS skompletowana w chorzowskim Alstomie [zdjęcia]
Coradia Stream dla NS skompletowana w chorzowskim Alstomie [zdjęcia]
Coradia Stream dla NS skompletowana w chorzowskim Alstomie [zdjęcia]
Pierwszy ezt Coradia Stream produkowany w chorzowskim zakładzie Alstomu został skompletowany i jest gotowy do testów statycznych i ruchowych. Nowoczesne zespoły trakcyjne zamówiły Koleje Holenderskie z przeznaczeniem dla kategorii pociągów IC.
„Rynek Kolejowy” o otwarciu nowej hali na terenie zakładów Alstom Konstal pisał w końcu listopada. To właśnie w niej produkowane są elektryczne zespoły trakcyjne Coradia Stream dla Nederlandse Spoorwegen i włoskiej Trenitalii. Obecnie pierwszy z 81 zamówionych pociągów dla Holendrów jest już skompletowany.

Pierwsza Coradia Stream zbudowana w ramach programu Intercity New Generation została przetransportowana po torach do zakładu Alstomu w Salzgitter, gdzie będą odbywały się statyczne testy pociągu. Po kilku tygodniach sprawdzianu w Niemczech planowane są testy dynamiczne na torze testowych w czeskim Velimiu, a później w Wiedniu, gdzie ezt zostanie sprawdzony w specjalnych komorach klimatycznych. Pojazd na razie nie posiada jeszcze kompletnego wnętrza.

Koleje Holenderskie zamówiły 79 pociągi w zamówieniu podstawowym. 49 pojazdów będzie posiadało 5 członów, 30 z nich będzie 8-członowych. Te pociągi będą dwusystemowe, przygotowane do obsługi szybkiej linii HSL oraz sieci konwencjonalnej. Ich prędkość maksymalną określono na 200 km/h. Ponadto NS zamówiły jeszcze dwa pojazdy trójsystemowe, które będą mogły wjechać na belgijską sieć kolejową. Pierwsze Coradie Stream mają wyjechać na tory z pasażerami w grudniu 2020 roku. Połączą Amsterdam, Rotterdam i Bredę. W następnej kolejności pojawią się na trasie Den Haag Centraal – Rotterdam – Breda – Tilburg – Eindhoven.

Ciekawostką jest to, że pociągi dla Holendrów i Włochów pomaga budować 200 polskich poddostawców.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony