Co zrobić, by zatwierdzić remont linii kolejowej z materiałów staroużytecznych?
inf. prasowa UTK ⚫ 27.07.2018 ⚫
2,6k

Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Przy rewitalizacji linii kolejowej można zastosować szyny czy podkłady, które były wcześniej zamontowane na linii kolejowej. Jednak wszystko trzeba odpowiednio udokumentować a cały podsystem musi spełniać wymagania TSI.
Podsystem strukturalny może być dopuszczony do eksploatacji w systemie kolei na terytorium Polski, jeżeli m.in. jest zbudowany i zainstalowany w taki sposób, że spełnia zasadnicze wymagania dotyczące interoperacyjności oraz jest zapewniona jego zgodność z istniejącym systemem kolei, w skład którego wchodzi. Przy modernizacji podsystemu należy mieć na uwadze konieczność spełnienia zasadniczych wymagań, co wiąże się z zastosowaniem odpowiednich wyrobów i procedur oceny zgodności.
Zgodnie z pkt 6.6 Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności dla podsystemu „Infrastruktura” modernizowana infrastruktura kolejowa może spełniać wymagania zasadnicze także w przypadku zastosowania tzw. materiałów staroużytecznych.
- Oznacza to możliwość powtórnego zamontowania szyn, systemów przytwierdzeń, podkładów, które były w niej uprzednio zastosowane i nadają się do ponownego wykorzystywania. Dla takich składników interoperacyjności nie wystawia się certyfikatów zgodności lub przydatności do stosowania. Podsystem zbudowany z użyciem takich składników musi jednak spełniać odpowiednie wymagania TSI, co potwierdzić musi jednostka notyfikowana. Oznacza to konieczność przeprowadzenia weryfikacji i oceny wyrobów w ramach sprawdzenia całego podsystemu – informuje Urząd Transportu Kolejowego.
Ponowne wykorzystanie zdatnych do użycia składników interoperacyjności w podsystemie wiąże się z odpowiednim tego udokumentowaniem. Jak informuje UTK, jednostka notyfikowana wydając certyfikat weryfikacji WE jest zobowiązana wskazać jednoznacznie, które składniki interoperacyjności zostały ocenione w ramach weryfikacji WE podsystemu. Dodatkowe informacje muszą również znaleźć w deklaracji weryfikacji WE podsystemu: wskazanie które składniki interoperacyjności były uprzednio zamontowane w torze i nadają się do ponownego użycia, a także potwierdzenie, że podsystem zawiera składniki interoperacyjności identyczne ze składnikami poddanymi weryfikacji w ramach podsystemu.
- Aby uniknąć późniejszych wątpliwości związanych z ponownie wykorzystywanymi składnikami interoperacyjności wykonawca inwestycji powinien we współpracy z jednostką notyfikowaną ustalić sposób potwierdzenia, że składniki interoperacyjności nadają się do ponownego użytku – instruuje UTK.
Zgodnie z pkt 6.6 Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności dla podsystemu „Infrastruktura” modernizowana infrastruktura kolejowa może spełniać wymagania zasadnicze także w przypadku zastosowania tzw. materiałów staroużytecznych.
- Oznacza to możliwość powtórnego zamontowania szyn, systemów przytwierdzeń, podkładów, które były w niej uprzednio zastosowane i nadają się do ponownego wykorzystywania. Dla takich składników interoperacyjności nie wystawia się certyfikatów zgodności lub przydatności do stosowania. Podsystem zbudowany z użyciem takich składników musi jednak spełniać odpowiednie wymagania TSI, co potwierdzić musi jednostka notyfikowana. Oznacza to konieczność przeprowadzenia weryfikacji i oceny wyrobów w ramach sprawdzenia całego podsystemu – informuje Urząd Transportu Kolejowego.
Ponowne wykorzystanie zdatnych do użycia składników interoperacyjności w podsystemie wiąże się z odpowiednim tego udokumentowaniem. Jak informuje UTK, jednostka notyfikowana wydając certyfikat weryfikacji WE jest zobowiązana wskazać jednoznacznie, które składniki interoperacyjności zostały ocenione w ramach weryfikacji WE podsystemu. Dodatkowe informacje muszą również znaleźć w deklaracji weryfikacji WE podsystemu: wskazanie które składniki interoperacyjności były uprzednio zamontowane w torze i nadają się do ponownego użycia, a także potwierdzenie, że podsystem zawiera składniki interoperacyjności identyczne ze składnikami poddanymi weryfikacji w ramach podsystemu.
- Aby uniknąć późniejszych wątpliwości związanych z ponownie wykorzystywanymi składnikami interoperacyjności wykonawca inwestycji powinien we współpracy z jednostką notyfikowaną ustalić sposób potwierdzenia, że składniki interoperacyjności nadają się do ponownego użytku – instruuje UTK.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |