Partnerzy serwisu:

Co z sekcjami PKP Cargo w Węglińcu?

Łukasz Kuś 01.07.2016 46

Co z sekcjami PKP Cargo w Węglińcu?
fot. Masur Wikimedia
Posłanka PiS Marzena Machałek zapytała ministra infrastruktury i budownictwa o zweryfikowanie decyzji PKP Cargo o likwidacji sekcji eksploatacji i sekcji przewozowej w Węglińcu. Pracownicy spółki uważają, że sekcje te powinny zostać przywrócone. 
W 2014 roku PKP Cargo SA zlikwidowało sekcję eksploatacji w Węglińcu oraz sekcję przewozową a także dyspozyturę w Węglińcu. Likwidację motywowano przewidywaną poprawą wyników przewozowych, usprawnieniem funkcjonowania procesu przewozowego.

– Niestety zmiany wprowadziły chaos organizacyjny oraz spadek przewozów. Skutkowało to również pogorszeniem się warunków pracy poprzez uciążliwe dojazdy pracowników do nowego miejsca pracy – Wrocławia (z Węglińca, Żagania czy Zgorzelca) – pisze posłanka Machałek w interpelacji.

W 2015 roku powołano nowe władze PKP Cargo, które odeszły od zarządzania pionowego i powracają do starej struktury organizacyjnej. Sekcja Eksploatacji Lokomotyw w Węglińcu została jednak w tych decyzjach pominięta.

Pracownicy PKP Cargo uważają że sekcja obszarowa w Węglińcu powinna zostać przywrócona i przytaczają kilka argumentów, które ich zdaniem za tym przemawiają. Węgliniec jest węzłem kolejowym o dużym znaczeniu i obsługuje pociągi towarowe na czterech przejściach granicznych. Jest to stacja kolejowa położona w ciągu europejskiego korytarza transportowego E 30. Po ukończeniu trwającej modernizacji i elektryfikacji przejścia granicznego Węgliniec – Horka, będzie to największe przejście kolejowe na zachodniej granicy państwa. Przez Węgliniec jada pociągi obsługujące duże zakłady przemysłowe i transportujące kruszywa z pobliskich kopalni.

– Węgliniec to miejscowość typowo kolejarska. Znaczna część rodzin utrzymuje się z prac związanych z kolejnictwem. Brak wykorzystania już istniejącej a aktualnie doskonalonej infrastruktury byłoby nieracjonalne. Prowadziłoby również do systematycznego zubożenia społeczeństwa i często, nieodwracalnego w skutkach, poczucia degradacji życiowej – pisze posłanka Machałek w interpelacji i zadaje pytanie, czy możliwe jest przeanalizowanie i ewentualne zweryfikowanie decyzji podjętych przez DZS PKP Cargo SA w sprawie Sekcji Eksploatacji w Węglińcu?


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony