Partnerzy serwisu:

Co dalej z modernizacją linii Świdnica-Wrocław?

Gazeta Wyborcza 21.02.2013 212

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-02-21 15:37:57 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
w PLK mogą odetchnąć z ulgą, udało się powstrzymać samorząd z uruchomieniem połączenia. wcześniej, dzięki wycenie z kosmosu, udało się powstrzymać rewitalizację linii przez kobierzyce i sobótkę. same sukcesy
2013-02-21 15:38:05 Autor: sim
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ZLK Wałbrzych - czy trzeba coś pisać więcej - trzeba - to jest nonesen. Tak długo jak pracownicy tam na dole nie będą mieli premii od każdego podniesionego metra linii kolejowej -a nie będą obcinać pensję za każde obniżenie - tak długo NIKOMU nie będzie zależało na linii. Wyszło ze jest źle - to jest źle - \"I CO NAM ZROBICIE\"?.

Byłaby komedia - gdyby nie miliony z Państwowych - czyli wspólnych pieniędzy wyrzucane w błoto.
2013-02-21 16:01:53 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tytuł artykułu sugeruje, że chodzi o trasę przez Sobótkę, mimo że formalnie takiej linii nie ma (każdy rozumie ten skrót myślowy).

I... no właśnie. Były plany przywrócenia ruchu, były sobie były, aż do wybombienia takich kwot na remont, że chcica nań skutecznie wszystkim przeszła. A miałaby kogo ta linia przyciągać, z chętnymi na wspinaczkę na Ślężę włącznie. Zresztą przy dobrej woli to i Dzierżoniów by się załapał na przewozy, skoro już \"jego\" trasa (przez Piławę) też jest uwalona. No, ale Dzierżoniów to nie Poznań, a Świdnica nie Kraków. Niedasie/Nie ma sensu/Nie opłacalne/Po co to komu... Cóż...
2013-02-21 16:23:15 Autor: ten od podniesienia i obcinania
---.icpnet.pl
@slim
Ale co mają podnosić lub obcinać ?
2013-02-21 16:39:23 Autor: stefan44
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Moze przez to wroca do pomyslu modernizacji trasy przez Sobotke? Jest to kosztowna inwestycja no ale niestety za darmo sie nie da nic zrobic.
2013-02-21 16:46:31 Autor: Krzysztof
---.swidnica.mm.pl
Linia Wrocław - Świdnica Przedmieście znalazła się w wykazie linii do całkowitej likwidacji.
2013-02-21 16:53:46 Autor: kolejarz_
---.50.132.30
Łącznica w Jaworzynie jest bez sensu.
Na zmianę kierunku jazdy wystarczy max. 5 minut.
Czy koleje Dolnośląskie mają odpowiednią ilość taboru spalinowego by jeździć do Wrocławia ?
2013-02-21 17:05:26 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
@Krzysztof
no właśnie wielka szkoda, ta linia świetnie się nadaje jako podmiejska kolej dojazdowa. dojazd do pracy, szkoły i oczywiście na połączenia do warszawy KDP ;-)
2013-02-21 17:18:56 Autor: dolnoślązak
---.adsl.inetia.pl
Heh...a jaką to analizę może zrobić banda skończonych idiotów z zlk wałbrzych?
2013-02-21 17:30:57 Autor: Szymon Sieradzki
---.aiut.com.pl
Ale kto ma zrobić tę analizę w IZ Wałbrzych? Tam nie ani JEDNEJ osoby, która miałaby jakiekolwiek pojęcie o kolei, nie mówiąc już o bieżącym utrzymaniu infrastruktury. A może zrobią to miszcze z Dolkomu?
2013-02-21 17:36:36 Autor: Jako
---.dynamic.chello.pl
PLK - a szczególnie na Dolnym Śląsku to totalne nieporozumienie. Mistrzowie sztuki \"Rail The Best\".
2013-02-21 17:50:39 Autor: pasazer1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Przejazd pociągów na tej linii może wydłużyć się nawet o 15 minut.\" - o ile mnie pamięć nie myli swego czasu przejazd na tym odcinku zajmował 12 minut.

Uważam że pod projekt bezpośredniego połączenia można podpiąć Dzierżoniów (a więc Bielawę i Pieszyce). Naprawdę żaden z decydentów nie widzi potencjału tego obszaru ? Łącznie jest to ok 150 tys. ludzi oddalonych o 50km od Wrocławia - miejsca pracy, nauki i rozrywki - tysięcy ludzi potrzebujących cywilizowanego środka transportu - tysięcy ludzi którzy korzystają z tej trasy REGULARNIE. To aż taki problem żeby stworzyć połączenie ze Świdnicy do Wrocławia z czasem przejazdu 1h (z Dzierżoniowa 1h20min) ? Niech sprawdzą ile ludzi jeździ autobusami których częstotliwość w godzinach szczytu nie odbiega od taktu komunikacji miejskiej. No ale jak prezes całego tego PKP nie widzi sensu w rozwijaniu kolei w Polsce to co się dziwić tym na zachodnich kresach.
2013-02-21 18:37:57 Autor: pen_tax
---.icpnet.pl
Jednego ie rozumiem - tzn. postępowania IZ Wałbrzych.
Obecnie na linii 137 na odc. Świdnica - Jaworzyna ( 10 km ) w torze nr 1 jest prędkość 40 km/h ( na ok. 4 km ) i 60 km/h ( na ok. 6 km ) z zasem przejazdu ~ \'15. W torze nr 2 na całości jest 80 km/h z czasem przejazdu ~\'10. Wydłużając czas przejazdu na 10 km o 12 minut jaką prędkość chcą wprowadzić ? 30 km/h ? Co na to Dl.UM ? Czyżby jedni warci byli drugich ?
Mam takie przekonanie , że coraz szybciej nadchodzi czas \"pacyfikacji\" IZ Wałbrzych.
2013-02-21 18:42:24 Autor: pen_tax
---.icpnet.pl
I jeszcze jedno. Na ile wyliczyli rewitalkę linii 285 ? Wg mnie koszt moderniacji nie powinien przekraczać 150 mln nawet ze szmerami-bajerami typu LCS na całej linii.
2013-02-22 08:14:07 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@pen_tax

Tu masz link:

www.tuwroclaw.com/wiadomosci,nie-wyremontuja-torow-bo-pociagami-pojedziemy-inna-trasa,wia5-3266-10169.html

a tu jeszcze 2 gratisy :-)

orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/2D5CA0FE
orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/739210FF
2013-02-22 08:41:27 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I jeszcze coś gwoli uzupełnienia. Warto zauważyć, że artykuły pod tymi linkami są nieco starsze niż te, które podałem w poprzednim poście.

A najfajniejsze są stwierdzenia typu: już, już, dosłownie za momencik pojedziemy nową trasą, bo zostało jeszcze tylko to i to do zrobienia. No i lata mijają, a my wciąż jesteśmy na etapie \"już za chwileczkę\". Naprawdę pouczające, jak władze bimbają sobie ze społeczeństwem, bo przecież kasa dla nich za \"zarzondzanie\" płynie co miesiąc szeroką strugą...

www.koleje.dolnyslask.pl/aktualnosc/sa-pieniadze-na-rewitalizacje-linii-kolejowej-wroclaw-swidnica-377

wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,9526257,Ruszaja_prace_nad_linia_kolejowa_Wroclaw___Swidnica.html
2013-02-22 09:41:53 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Spodziewam się że tak jak dotąd PKP PLK stawało okoniem gdy chodziło o wybudowanie nowej linii - tak teraz zagnie parol aby wybudować łącznicę omijającą Jaworzynę. Po to aby mieć pretext do zrównania z ziemią zabytkowej szopy.
2013-02-22 12:47:39 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Cytat:

\"To nie bez znaczenia. Obecnie pociągi (z konieczną przesiadką) pokonują trasę z Wrocławia do Świdnicy w nieco ponad godzinę. Są więc konkurencyjne w stosunku do autobusów, którym potrzeba mniej więcej tyle samo czasu na przejazd. Bezpośrednie połączenie kolejowe byłoby wygodniejsze i szybsze od obecnego. Jednak samorząd zaczyna się zastanawiać, czy w ogóle warto się starać.\"

Wałbrzyski zakład... sprawdza. Jeszcze niedawno była tam 80 km/h! I nagle trzeba obniżyć do 30-50 km/h? Ja w takie \"cuda\" wałbrzyskie nie wierzę.

Za to WIEM - bo tu wiara jest niepotrzebna, tylko wiedza - że zamysł UMWD mocno uderzy w świdnicko-okoliczne busiarstwo. I to może by cała \"tajemnica\" obniżeń V. A przez kilkadziesiąt lat utrzymywano ten odcinek, proszę partaczy?

Do Centrali PLK

Jeśli nie wymienicie tych ludzi, to może być za późno, nie tylko dla Podsudeckiej. I odpowiedzialność spadnie NA WAS! Pamiętajcie o tym!
2013-02-22 14:02:04 Autor: paf
---.warszawa.vectranet.pl
Ta historia to czysty Bareja. No, qrwa panie dzieju, NIE_DA_SIĘ, no chyba, żebyście nam tu podstawili Air Force One do dyspozycji, bo potrzebujemy samolociku do nadzorowania robót torowych. No i miliarda USD w pakiecie, ofc.

Kiedy wreszcie ktoś rozumny WYWALI NA ZBITY PYSK kulejorzy w typie \"wałbrzyskim\"? Ci ludzie wszystko wokół siebie zawsze sprowadzą do postaci płynnych fekaliów. W 2013 roku powinna wreszcie przebić się gdzieniegdzie odkrywcza myśl, że dobra kolej to nie jest zaorana kolej.
2013-02-22 14:43:53 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
\"trzeba zmodernizować tory na stacji Jaworzyna Śląska. Bo na razie pociągi z Wrocławia nie mogą skręcać tam w kierunku Świdnicy /.../ - Potrzebny jest tam system sterowania ruchem, coś jak sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu\"
Zarz zaraz, czy to oznacza że USRK w Jaworzynie są tak okrojone że od strony Wrocławia dasie zjechać na grupę podsudecką jedynie na Sz, a z grupy wrocławsko - wałbrzyskiej w stronę Świdnicy dasie pojechać również tylko na Sz?
2013-02-22 14:58:12 Autor: pv
---.play-internet.pl
Mam pytanie do fachowców (prawdziwych, nie amatorów którym się wydaje): Mieszkam w pobliżu linii 285 (Wrocław-Sobótka-Swidnica i dalej w Góry Sowie). W/g studium wykonalności remont tej trasy (na odcinku Wrocław - Świdnica) miałby kosztować od 240 do 480 mln zł w zależności wariantu \"z/bez wiaduktu(ów?)\" w związku z czym UMWD uznał, że to za drogo i wycofał się z pomysłu rewitalki tej linii. Skoro zatem jest ona w tak tragicznym stanie (o czym ma świadczyć kosmiczny koszt rewitalki) to jakim cudem jest możliwe, że praktycznie codziennie przejeżdża tędy 40-wagonowa zdawka wypełniona po brzegi tłuczniem (lub innymi kamieniami) z kamieniołomu w Strzeblowie do Wrocławia-Brochowa ciągnięta przez Gagarina lub 2 stonki? PYTANIE: czy na podstawie tego faktu można wyrokować o stanie linii i możliwości puszczenia tam szynobusu, który jest przecież zdecydowanie lżejszy od tych kamieni? Pojawiają się bowiem podejrzenia, że remont tej linii został celowo udupiony poprzez zawyżoną wycenę. Nawet w postach powyżej są sugestie na ten temat. Swego czasu na stronie UMWD było ogłoszenie i potem wynik przetargu na studium wykonalności (o ile pamiętam opublikowano nawet cały raport) ale obecnie wszystkie informacje są już usunięte. Może pamięta ktoś kto sporządzał to studium? Zdaje się, że była to jakaś firma z ul. Marynarskiej w Warszawie (mogę się mylić). Warto wiedzieć kto wykonuje takie dyspozycyjne raporty.
2013-02-22 16:40:23 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Wprawdzie ja \"prawdziwym\" nie jestem, ale już np. pen_tax mógłby Ci odpowiedzieć zupełnie praktycznie, bo na podstawie pełnej MODERNIZACJI (cała drabina, srk, przejazdy, obiekty inż., perony etc.) dwóch linii ze swego podwórka: Luboń - Wolsztyn i Poznań - Wągrowiec.

Moderna tych DWÓCH linii była tańsza i to na prawie dwa razy dłuższym odcinku - w tym jeden z LCS-em wobec naciągniętego \"politycznie\" i busiarsko kosztorysu SW dla linii Wrocław - Sobótka - Świdnica.

Dla mnie od początku takie SW to UDUPIENIE tej linii w imię busiarstwa, ale ja \"nieprawdziwy\", to mogę się nie znać.

Pen_tax-ie, proszę pomóż mnie, Cacon-iarzowi! :-)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony