Partnerzy serwisu:

Wakacje 2017: CMK bez pociągów przez miesiąc

Jakub Madrjas 13.10.2016 6,6k

Wakacje 2017: CMK bez pociągów przez miesiąc
Fot. Grzegorz Koclęga
W regulaminie PKP PLK na przyszły rok zapisano dwutorowe zamknięcie CMK na środkowym odcinku na połowę wakacji. W tym czasie pociągi pojadą objazdem, a zarządca wykona kilka projektów jednocześnie. Znacznie wydłuży się podróż, szczególnie pomiędzy Warszawą a Krakowem.
Dwutorowe zamknięcie linii kolejowej nr 4 na okres od 10 lipca do 10 sierpnia 2017 roku dotyczy 66-kilometrowego odcinka Opoczno Południowe – Knapówka. – Planujemy przeprowadzić na Centralnej Magistrali Kolejowej prace związane z budową nowego posterunku odgałęźnego oraz przebudową układu torów na stacjach Włoszczowa Północ oraz Olszamowice. Wymienione zostaną również rozjazdy, sieć trakcyjna oraz zainstalowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. 

Oprócz dwutorowego zamknięcia dużej części CMK na miesiąc, dłużej potrwają utrudnienia w stacjach Olszamowice i Włoszczowa Północ, gdzie prędkość będzie ograniczona od kwietnia do października.

Wiele prac jednocześnie

Jak zapewnia PKP PLK, realizacja zadań ma usprawnić ruch pociągów na linii, zwiększyć jej przepustowość oraz poziom bezpieczeństwa. O większości projektów, które są zaplanowane do realizacji w tym okresie informowaliśmy:
Z Warszawy do Krakowa dużo dłużej

Jakie utrudnienia czekają pasażerów z okazji zamknięcia linii? Jak wyjaśnia Karol Jakubowski, w związku z przebudową CMK pociągi zostaną skierowane na trzy alternatywne trasy. Dla połączeń między Warszawą a Krakowem będą to:
  • Warszawa – Dęblin – Radom – Kielce – Kozłów – Kraków,
  • Warszawa – Koluszki – Tomaszów Maz. – Radom – Kielce – Kozłów – Kraków,
  • Warszawa – Koluszki – Piotrków Tryb. – Częstochowa – Koniecpol – Tunel – Kraków.
Jak przyznaje rzecznik, w zależności od trasy oraz kategorii pociągu czas przejazdu między Krakowem a Warszawą wydłuży się o od 70 do 100 minut. Pociągi relacji Warszawa – Katowice pojadą linią kolejową nr 1 (Wiedenką) przez Koluszki, Piotrków Trybunalski, Częstochowę i Zawiercie, natomiast te na trasie Warszawa – Wrocław przez Koluszki, Częstochowę, Lubliniec i Opole. Czas przejazdu dla połączeń Warszawa – Katowice wydłuży się o 30-40 minut, a dla połączeń Warszawa – Wrocław o koło 20 minut.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony