Partnerzy serwisu:

Chraniuk: Kolej znów jest „pierwszym wyborem” pasażerów

Kasper Fiszer 16.11.2018 128

Chraniuk: Kolej znów jest „pierwszym wyborem” pasażerów
Pociąg PKP Intercityfot. Kasper Fiszer
Współczesny pasażer oczekuje od kolei nowoczesności – przekonywał podczas Kongresu Kolejowego Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity. Wskazywał też na środki, którymi spółka stara się spełniać te oczekiwania. Wśród nich ważne miejsce zajmuje wymiana taboru, która musi być jednak wspierana dobrą organizacją pracy przewoźnika. Istotne są także zmiany infrastrukturalne, w tym dotyczące dobudowy torów na liniach mocno obciążonych ruchem.
– Obserwujemy falę powrotu pewnych grup na kolej: ludzi młodych, studentów, osób na emeryturze, z niepełnosprawnościami – mówił podczas tegorocznego Kongresu Kolejowego w Warszawie Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity. Ocenił on, że pociąg coraz częściej staje się „pierwszym wyborem” podczas planowania podróży. – O kolei dobrze się mówi. To znaczy, że wiele się zmieniło – stwierdził.

23 mld zł wydatków na tabor w ciągu 15 najbliższych lat

Wskazywał on, że dziś dla klienta narodowego przewiźnika bardzo ważne są aspekty podróży związane z nowoczesnością. W opinii prezesa PKP Intercity zwłaszcza dla młodych ludzi bywa to najważniejszy element oceny podróży. – Widzimy, że taki młody człowiek, który chce skorzystać z pociągu, chce, by było w nim coś ciekawego: film, który zdąży obejrzeć podczas przejazdu, czy dobra muzyka – mówił.

Zarysował on także kwoty, jakie największy przewoźnik planuje zainwestować w swój program taborowy. Do 2023 r. wydatki na ten segment mają sięgnąć 7 mld zł. – Została również opracowana strategia do 2035 r., która zakłada wydatki na o wiele większym poziomie do 23 mld zł – mówił. Dodał, że ważnym elementem, który może wpłynąć na powyższe plany, jest koncepcja budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. – PKP Intercity czynnie uczestniczy w tym projekcie – zapewnił.

Potrzeba dodatkowych torów na liniach z ruchem regionalnym i dalekobieżnym

Zauważalna już zdaniem Marka Chraniuka poprawa jakości obsługi pasażera ma jednak wynikać nie tylko z dużych inwestycji taborowych czy infrastrukturalnych (realizowanych przez PKP PLK), ale i z dobrze zaplanowanych procesów organizacyjnych. – Wsiadając na dworcu, pasażer widzi nowoczesny skład, który jest czysty i pachnący. Za tym stoi praca ludzi np. na stacjach postojowych – opisywał.

Równocześnie wskazywał on na potrzebę budowy nowych linii kolejowych. Te miałyby nie tylko zapewniać nowe połączenia między miastami, ale także rozdzielać ruch różnych kategorii i likwidować tzw. wąskie gardła, które blokują przepustowość dłuższych odcinków. – Bardzo dobrze, że jest rozbudowywana linia do Otwocka. Trzy tory są też obecnie na trasie do Chotomowa. To jest bardzo ważne, by pociągi szybkie i wolne się nie doganiały. Istotą sprawy jest, by klient dojeżdżał do celu jak najszybciej, bo za to płaci i tego oczekuje – podsumował.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony