Partnerzy serwisu:

Chorzowski zakład Alstomu wyprodukuje pociągi dla niemieckiego przewoźnika

inf. pras oprac. JM 27.04.2021 203

Chorzowski zakład Alstomu wyprodukuje pociągi dla niemieckiego przewoźnika
Rys. Alstom
Alstom podpisał kontrakt z niemieckim przewoźnikiem LNVG na dostawę 34 piętrowych pociągów Coradia Stream High Capacity. Znaczna część kontraktu, wartego blisko 760 mln euro, zostanie zrealizowana w Alstom Konstal w Chorzowie. 
Od grudnia 2024 roku pociągi EMU Coradia Stream High Capacity będą obsługiwały regionalną sieć kolejową Dolnej Saksonii – Expresskreuz Bremen/Niedersachsen (EBN), która łączy Bremę, Hanower, Oldenburg, Wilhelmshaven, Norddeich-Mole, Osnabrück i Bremerhaven.

Zawarta umowa obejmuje również usługę serwisowania pociągów przez 30 lat oraz nieprzerwaną gwarancję na części zamienne – poinformował Alstom.

Polski oddział Alstomu ważnym ogniwem projektu

W zakładzie Alstom Konstal w Chorzowie zostanie wyprodukowanych 68 w pełni wyposażonych członów jednopoziomowych. Po testach przeprowadzonych na terenie chorzowskiej fabryki, wagony koleją dojadą do Salzgitter. Ponadto polski oddział Alstom dostarczy podwozia oraz ściany boczne do 86 wagonów dwupoziomowych.

– Zakład w Chorzowie był od samego początku zaangażowany w pracę nad tym strategicznym projektem. Możliwości produkcyjne i technologie dostępne w chorzowskiej fabryce były ważnym elementem  postępowania przetargowego i opracowania oferty. Teraz wchodzimy w fazę przygotowawczą do uruchomienia produkcji wiosną przyszłego roku. Jesteśmy dumni, że istotna część zamówienia powstanie w polskiej fabryce – mówi w komunikacie Paweł Siwek, dyrektor zarządzający Alstom Konstal.

Nowy trend – częściowo piętrowe zespoły trakcyjne

Jak podkreśla Alstom, elektryczny zespół trakcyjny Coradia Stream High Capacity ma konstrukcję modułową, dzięki czemu komfort pasażerów idzie w parze ze zmienną liczbą miejsc siedzących. Każdy z 34 nowych pociągów zamówionych przez LNVG składa się z czterech członów – dwóch sterowniczych i dwóch pośrednich.

Połączenie członów jedno- i dwupoziomowych to nowy trend, który widać w pociągach Coradia Stream High Capacity czy Siemens Desiro HC. Ten sposób konstrukcji powoduje, że pociąg jest dostępny bez ramp w wagonach środkowych, co jest ważne dla pasażerów o ograniczonej mobilności. Łatwiejsza jest też aranżacja przedziałów rowerowych czy dziecięcych. Człony piętrowe zapewniają za to wysoką pojemność.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony