Chorwacki Končar pokazał na Innotrans 2016 swój spalinowy zespół trakcyjny (zdjęcia)
Michał Szymajda ⚫ 26.09.2016 ⚫
314











Chorwacki producent tramwajów i taboru kolejowego zaznaczył swoją obecność na targach Innotrans 2016 prezentując spalinowy zespół trakcyjny serii 7023. Pociąg do złudzenia podobny jest do swojego elektrycznego odpowiednika.
Pojazd przeznaczony jest dla Chorwackich Kolei (złożono zamówienie łącznie na 12 takich szt) i, jak twierdzi producent, może rozpędzić się do 160 km/h, choć na chorwackiej sieci homologowany został do 120 km/h. Do złudzenia przypomina elektryczny pojazd produkowany przez Končara, a to dlatego, że zdecydowano się na ujednolicenie designu obu produktów. Pierwszy z nich został dostarczony do HŽ PP na początku 2016 roku.
W pojeździe może podróżować 314 pasażerów (151 na miejscach siedzących), szt wyposażono oczywiście w klimatyzacje, posiada też system informacji pasażerskiej zintegrowany z GPS, bezprzewodowy internet i monitoring. Pod każdą parą siedzeń umieszczono gniazdka elektryczne. Wejścia do pojazdu pozbawione są schodów i umieszczone na wysokości 600 mm.
Choć pojazd ma ładny wygląd (efektownie zabudowano na przykład sufity), niektóre elementy wnętrza przypominają o standardzie wyposażenia, który charakterystyczny był dla dla dostaw nowych pociągów do polskich zamawiających sprzed 6-8 lat. Można tu wymienić choćby brak uszczelek w oknach, ostre kanty podestów, czy zblokowane na stałe podłokietniki przy siedzeniach. Nie mniej całość sprawia dość dobre wrażenie.
W pojeździe może podróżować 314 pasażerów (151 na miejscach siedzących), szt wyposażono oczywiście w klimatyzacje, posiada też system informacji pasażerskiej zintegrowany z GPS, bezprzewodowy internet i monitoring. Pod każdą parą siedzeń umieszczono gniazdka elektryczne. Wejścia do pojazdu pozbawione są schodów i umieszczone na wysokości 600 mm.
Choć pojazd ma ładny wygląd (efektownie zabudowano na przykład sufity), niektóre elementy wnętrza przypominają o standardzie wyposażenia, który charakterystyczny był dla dla dostaw nowych pociągów do polskich zamawiających sprzed 6-8 lat. Można tu wymienić choćby brak uszczelek w oknach, ostre kanty podestów, czy zblokowane na stałe podłokietniki przy siedzeniach. Nie mniej całość sprawia dość dobre wrażenie.
Komentarze:
InnoTrans 2016

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |