Partnerzy serwisu:

Chiny mocno wspierają transport towarów koleją. Również do Łodzi

mj / RK 12.07.2017 2,5k

Chiny mocno wspierają transport towarów koleją. Również do Łodzi
Fot. Cargo
Z miasta Chengdu w południowo-zachodnich Chinach odprawionych zostanie w tym roku ponad dwukrotnie więcej kontenerów niż jeszcze rok temu. Na końcu tego szlaku kolejowego z chińskiego miasta leży także Łódź.
W 2017 liczba pociągów cargo z Chengdu w południowo-zachodnich Chinach do Europy przekroczy 1000. To ponad dwukrotnie więcej niż w 2016. Postanowienia te padły na Międzynarodowym Kongresie Logistycznym Pasa i Drogi oraz na Kongresie Współpracy Miast, odbywających się w Chengdu.

Zdaniem Chen Zhongwei, urzędnika ds. logistyki w Chengdu, w 2016 roku odbyło się ponad 400 transportów towarów koleją z czołowych miast Chin do Europy. Z Chengdu prowadzą trzy szlaki kolejowe do Europy. Główny to linia środkowa, która biegnie do centralnego miasta Polski – Łodzi, północna linia prowadzi do Moskwy w Rosji, zaś południowa linia do Stambułu w Turcji.

– Pociągi towarowe pozwoliły zmniejszyć uzależnienie się chińskich miast od transportu morskiego do przewozu kontenerów. Pozwoliło to też na rozwój śródlądowych miast – podkreślił Zhongwei. Jak dodał, pociągi towarowe z Chengdu od lat łączą wszystkie miasta w Europie. Tymczasem w samych Chinach również zawiązuje się współpraca. Do inicjatywy Chengdu wysyłania towarów koleją dołączyło osiem chińskich miast. – Liczba ta wzrośnie do 11 w tym roku – zapowiedział urzędnik.

Łódź była pierwszym miastem, do którego zaczęły kursować regularne pociągi kontenerowe z Chin. Dziś są one wykorzystywane także dla eksportu m.in. polskiej żywności. Wybór partnera po stronie chińskiej nie był oczywisty. O rolę stacji początkowej rywalizowały Chongqing i Chengdu. Ostatecznie to drugie miasto okazało się bardziej elastyczne i perspektywiczne, stąd jego wybór. W grudniu 2012 r. wyruszył pierwszy pociąg, który przywiózł na stację Łódź Olechów produkty branży elektronicznej i tekstylia. W roku 2013 odprawiono 42 pociągi.

Według dr. hab. Dominika Mierzejewskiego, profesora Uniwersytetu Łódzkiego z Zakładu Azji Wschodniej na Wydziale Stosunków Międzynarodowych i Politologii, należy dbać o to, by kontenery nie wracały z Łodzi do Chengdu puste. Krokiem w tym kierunku było otworzenie w Chengdu showroomu, w którym polscy producenci mogli wystawiać swoje towary. Zdaniem profesora Nowy Jedwabny Szlak to również próba otwarcia na świat dziś raczej biednych Chin Zachodnich.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony