Chińskie zespoły trakcyjne dla Leo Expressu nie wyjadą na tory w 2020 roku
Michał Szymajda ⚫ 01.10.2020 ⚫
5,7k

Fot. Leo Express
Infrastruktura
Nie ma szans na to, by któryś z trzech wyprodukowanych przez CRRC zespołów trakcyjnych Sirius wyjechał na trasę z pasażerami w 2020 roku. Właściciel pojazdów – Leo Express – potwierdził, że będzie to możliwe najszybciej w 2021 roku.
Pierwszy sześcioczłonowy zespół trakcyjny dotarł do Republiki Czeskiej we wrześniu 2019 roku. Ich właściciel – Leo Express, niezwykle optymistycznie zapewniał o pierwszych kursach z pasażerami na początku 2020 roku. Choć już dostawa pierwszego z pojazdów opóźniła się o prawie rok.
Na początku 2020 roku było już jednak wiadomo, że koronawirus nie pozwoli na dotarcie do Czech wielu chińskim specjalistom odpowiedzialnym za konstrukcję. Mieli oni nadzorować i prowadzić proces homologacyjny Syriuszy. Najnowszy pociąg CRRC wciąż ma za sobą jedynie testy ruchowe na tzw. małym torze testowym w Velimiu. Przejazdy po dłuższym nie miały jeszcze miejsca. Jak dowiedział się portal zdopravy.cz, obecnie dogadywane są z CRRC szczegóły dotyczące harmonogramu dalszych jazd próbnych. Testy może jednak skomplikować coraz gorsza sytuacja epidemiologiczna w Republice Czeskiej. Dotychczasowy przebieg testów, według zapewnień VUZ Velim, nie odbiegał pod względem technicznym od testów prowadzonych z udziałem pojazdów europejskich.
Obecnie zakładamy, że uzyskanie homologacji dla nowych pociągów nastąpi na początku przyszłego roku – powiedział Emil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo Expressu. Obecnie w Velimiu są dwie z trzech jednostek trakcyjnych z zamówienia podstawowego.
Ezt, których pudła wykonano z aluminium, są dwusystemowe. Mogą się rozpędzać do 160 km/h. Są długie na 111 metrów. Mogą zabrać na pokład 300 pasażerów na miejscach siedzących.
Na początku 2020 roku było już jednak wiadomo, że koronawirus nie pozwoli na dotarcie do Czech wielu chińskim specjalistom odpowiedzialnym za konstrukcję. Mieli oni nadzorować i prowadzić proces homologacyjny Syriuszy. Najnowszy pociąg CRRC wciąż ma za sobą jedynie testy ruchowe na tzw. małym torze testowym w Velimiu. Przejazdy po dłuższym nie miały jeszcze miejsca. Jak dowiedział się portal zdopravy.cz, obecnie dogadywane są z CRRC szczegóły dotyczące harmonogramu dalszych jazd próbnych. Testy może jednak skomplikować coraz gorsza sytuacja epidemiologiczna w Republice Czeskiej. Dotychczasowy przebieg testów, według zapewnień VUZ Velim, nie odbiegał pod względem technicznym od testów prowadzonych z udziałem pojazdów europejskich.
Obecnie zakładamy, że uzyskanie homologacji dla nowych pociągów nastąpi na początku przyszłego roku – powiedział Emil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo Expressu. Obecnie w Velimiu są dwie z trzech jednostek trakcyjnych z zamówienia podstawowego.
Ezt, których pudła wykonano z aluminium, są dwusystemowe. Mogą się rozpędzać do 160 km/h. Są długie na 111 metrów. Mogą zabrać na pokład 300 pasażerów na miejscach siedzących.
Komentarze:
Koronawirus a transport

M&MR Trading: Pandemia zmusiła do zmiany przyzwyczajeń, ale nie do porzucenia planów rozwojowych
690

Ryanair, Wizz Air i inne linie przygotowują się na zakaz lotów do Wielkiej Brytanii [Aktualizacja]
0
