Partnerzy serwisu:

Chińskie pociągi niebawem na czeskim torze doświadczalnym

Tomasz Kościelny 20.10.2018 8,1k

Chińskie pociągi niebawem na czeskim torze doświadczalnym
Graf. CRRC
Pod koniec roku w Velimiu rozpoczną się testy nowych pociągów Leo Expressu. Ich producentem jest CRRC - światowy gigant, który na początek ma dostarczyć trzy elektryczne zespoły trakcyjne. Kontrakt zawiera zapis umożliwiający rozszerzenie zamówienia o kolejne pociągi.
Chiński producent będzie testował pociągi na torze doświadczalnym firmy Výzkumný ústav železniční. Pociągi mają być co prawda eksploatowane początkowo na trasach krajowych, ale producent w przyszłości nie wyklucza uruchamiania ich także w relacjach międzynarodowych - planowane jest dopuszczenie pojazdów do ruchu także na Słowacji oraz w Polsce. Kontrakt na przeprowadzenie testów firma CRRC zawarła w sierpniu tego roku z podmiotem Výzkumný ústav železniční, która jest spółką zależną Kolei Czeskich. Według nieoficjalnych informacji, za testy chińskie przedsiębiorstwo zapłaci 120 mln koron.

Prędkość maksymalna zespołu trakcyjnego została określona na 160 km/h. Pociąg będzie zestawiony z sześciu członów. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla 320 pasażerów.

W tej chwili pociągi CRRC są produkowane głównie na rynki azjatyckie, jednak kontrakt dla czeskiego Leo Expressu może być kluczowym jeśli chodzi o zaistnienie producenta w Europie. Do tej pory firma pozyskiwała niewielkie tylko kontrakty, jak ten na dostawę pociągów dla Macedonii oraz lokomotyw dla Serbii.

Kontrakt Leo Expressu opiewa na dostawę trzech składów, jednak umowa zawiera zapis o rozszerzeniu zamówienia o kolejnych 27 pociągów. Pierwotnie Leo Express planował włączyć pociągi chińskiego producenta w grudniu 2019 roku, jednak nie wiadomo, czy do tego czasu uda się zakończyć proces testów i certyfikacji.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony