Chińczycy z CRRC z kontraktem na budowę KDP w Tajlandii
Michał Szymajda ⚫ 29.12.2020 ⚫
10

Budowa linii KDP w Tajlandii w 2017 roku.Fot. Petebutt, CC BY-SA 4.0, wikimedia
Chińczycy z dwóch spółek CRRC zajmą się budową pierwszego istotnego fragmentu linii dużych prędkości w Tajlandii.
Kontrakt został przyznany przez tajski rząd dwóm spółkom: China Railway 11 Bureau Group i China Railway 23 Bureau Group. Chińczycy mają przygotować podbudowę torowiska, zbudować mosty i stacje na pierwszym, 40 kilometrowym odcinku nowej linii, która ma w przyszłości połączyć Bangkok i leżące przy granicy z Laosem miasto Nong Khai. Konkretnie: Chińczycy mają zapewnić ekspertyzy budowlane i nadzór nad inwestycją, która ma być prowadzona miejscową siłą roboczą (także inżynierami i architektami) i z wykorzystaniem materiałów budowlanych, który zapewni tajski rząd.
Kontrakt jest częścią fazy 1 inwestycji, która zakłada budowę 250 kilometrowej linii z Bangkoku do Nakhon Ratchasima. Od 2017 trwa już budowa pierwszego, 3,5 kilometrowego odcinka linii pomiędzy dwoma stacjami w Bangkoku. Inne prace toczą się także w centrum kraju. Cała linia na odcinku Bangkok – Nong Khai ma liczyć 900 kilometrów. Termin zakończenia budowy całej linii w Tajlandii określono parę lat temu na 2026 rok.
W Nong Khai będzie się łączyć z linią przez Laos do granicy chińskiej, której budowa ma być ukończona w 2021 roku. W ten sposób Chiny zyskają bezpośrednie szybkie połączenie kolejowe ze stolicą Tajlandii. Obie linie mają być docelowo przystosowane do prowadzenia ruchu z prędkością 250 km/h.
Kontrakt jest częścią fazy 1 inwestycji, która zakłada budowę 250 kilometrowej linii z Bangkoku do Nakhon Ratchasima. Od 2017 trwa już budowa pierwszego, 3,5 kilometrowego odcinka linii pomiędzy dwoma stacjami w Bangkoku. Inne prace toczą się także w centrum kraju. Cała linia na odcinku Bangkok – Nong Khai ma liczyć 900 kilometrów. Termin zakończenia budowy całej linii w Tajlandii określono parę lat temu na 2026 rok.
W Nong Khai będzie się łączyć z linią przez Laos do granicy chińskiej, której budowa ma być ukończona w 2021 roku. W ten sposób Chiny zyskają bezpośrednie szybkie połączenie kolejowe ze stolicą Tajlandii. Obie linie mają być docelowo przystosowane do prowadzenia ruchu z prędkością 250 km/h.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |